Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 853
Har røyket nesten daglig i 17 måneder, delt 2/3 g på meg og samboeren min. Skal og ta pisse prøve 10. Februar og har da vært clean i 39 dager.

Er de noen som har håp for en rein pisse prøve eller bør eg forberede meg på positivt svar? Er en helt vanlig standard test. Veldig viktig for meg å få denne jobben.
Sjømannslegen tester normalt ikke for drugs dersom det ikke er spesifikk mistanke eller historikk som tilsier det. Urinprøven er for å utelukke helsemessige forhold som t.d. diabetes.
Sjømanns legen er også fastlegen min som vet de meste eg har gjort

Så vil sei han har mistanke pga ting eg har delt med han. Er det håp å pisse clean på 39 dager?
Sist endret av kjemiguden; 25. januar 2023 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg røyka mindre sammenhengende typ noen mnd og pissa ikke reint på iallfall 1 nesten 2 mnd. Tviler på at du er rein innen da men vi er forskjellige.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
når du har røykt så lenge har nok noe av thcen bundet seg til fettvevet ditt. med andre ord vil bittelitt thc bli sluppet løs når du forbrenner fett, som kan gi utslag på en test
Det enkleste og beste du kan gjøre er å kjøpe noen tester så du kan sjekke selv. Folk har så varierende erfaringer med dette at det blir umulig for noen å gi deg et fasitsvar.

Siden det er en liten stund til enda så kan det være lurt å allerede nå finne ut om det er noen metoder du kan bruke for å detoxe kroppen fortest mulig.
Skjønner, eg er 100% sikker legen vil teste meg pga eg har delt mye med han. Så de gir han mistanken til å teste meg. Men om eg drar til en plass sei medi3 som ikke har historikk på meg. Fikk beskjed om å ta med meg en kopp å at de bare testet for sjukdommer osv. Er det mulighet der eg kan komme meg rundt rustesten?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det. De er strenge på slikt i Nordsjøen (med god grunn!). Du har fått veldig gode forslag her allerede, mtp. kjøpe egen pisseprøve og se evt. hvordan det slår ut for deg her og nå.

Sjekk opp ellers, hva folk gjør for å slå ut negativt på å pisseprøver, mange pleier å jogge, trene, drikke enorme mengder vann osv for å pisse og forbrenne så mye ut av kroppen som mulig. Om du er motivert til å bestå (samt villig til å ofre en tusenlapp eller to på hastefrakt, pisseprøver osv osv osv...) så kommer dette til å gå bra. Drit i hvor mye du evt. bruker på å kjøpe pisseprøve-kits, det er mye dyrere for deg å miste jobben din i nordsjøen

Lykke til!
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å så bør du forresten vurdere å enten kutte ut rus(mis)bruket mtp at du har valgt å jobbe offshore, alternativt bør du skifte fastlege, med tankene på ulempene dette medfører for mistanke om rusproblem osv.
Har kuttet ut rus helt, var bare ikke forberedt på hvor lenge THC faktisk sitter i kroppen. Tenkte 5 uker var nok til å bli rein, men tydeligvis kan det ta mye lengre en det. Har bestilt testere som kommer i posten no snart så skal teste meg selv først. Men de som står ovenfor her er at vist legen har mistanke så tester de deg, men om jeg drar en plass der de ikke kjenner til meg eller historikken min. Ber meg om å ta med en kopp som jeg pisser i til timen. Er de sjans for jeg kan få helseattesten min uten å ta rustest?

Skal ikke til Nordsjøen, skal jobbe på ferge som matros
Sist endret av kjemiguden; 25. januar 2023 kl. 19:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke bruke en sjømannslege, som ikke kjenner deg!
Anonym bruker
"Høflig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk flere av hjemmetestene du kjøper ikke viser samme resultat som hos legen. De på nett viser ofte om du er påvirket der og da.
Sitat av kjemiguden Vis innlegg
Har kuttet ut rus helt, var bare ikke forberedt på hvor lenge THC faktisk sitter i kroppen. Tenkte 5 uker var nok til å bli rein, men tydeligvis kan det ta mye lengre en det. Har bestilt testere som kommer i posten no snart så skal teste meg selv først. Men de som står ovenfor her er at vist legen har mistanke så tester de deg, men om jeg drar en plass der de ikke kjenner til meg eller historikken min. Ber meg om å ta med en kopp som jeg pisser i til timen. Er de sjans for jeg kan få helseattesten min uten å ta rustest?

Skal ikke til Nordsjøen, skal jobbe på ferge som matros
Vis hele sitatet...
Få noen andre til å tisse i glasset om du kun skal ta med?
Bytt lege hvis du har delt for mye
Ja, var det eg tenkte. Sannhetens vei er vell den beste vei. Ny legen må jo hente inn journalen min fra fastlege (sjømanns lege) før han kan vurdere meg skikkelig. Så vil vell bare se dumt ut å avbestille timen eg i utganspunktet hadde for at han skal sende journalen å lese det allikavel. Har dessverre gjort det vanskelig for meg selv i mine yngre dager. Sjømanns legen eg skal til bruker standard hurtigtest og har sikkert sett sine løyner iløpet av 45 år.

https://portal.sjofartsdir.no/pdf/KS...else%20NOB.pdf

F. Samtykke til å innhente medisinsk informasjon


Typisk meg å lete etter nye måter å gjøre det vanskelig på. Har heldigvis en fornuftig dame som kan stoppe meg �� Greit å kunne diskutere ting på freak også
Sist endret av kjemiguden; 26. januar 2023 kl. 07:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.