Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2057
Noen med adhd som har gått på begge disse (over tid) som kan fortelle litt opp opplevd effekt og bivirkninger?
Skrev jo litt om det i den andre tråden, men altså raskere/bedre effekt, kortere nedtur og bedre søvn med attentin. Men det er altså så forskjellig fra person til person at du må nesten bare prøve hva som funker for deg.
Trådstarter
59 4
Sitat av *pi Vis innlegg
Skrev jo litt om det i den andre tråden, men altså raskere/bedre effekt, kortere nedtur og bedre søvn med attentin. Men det er altså så forskjellig fra person til person at du må nesten bare prøve hva som funker for deg.
Vis hele sitatet...
Ja Men Attentin og Adderall er ikke det samme?
Forskjellen på attentin og aderall er at aderall indeholder levoamfetamin i tillegg til dekstroamfetanin. Dekstroamfetamin er det du vil ha, og er mer potent, så du får mer ut av 10mg dekstroamfetamin enn 10mg rasemiksamfetamin (levo og dekstroamfetamin) som er i aderall
Sitat av Muffin Vis innlegg
Ja Men Attentin og Adderall er ikke det samme?
Vis hele sitatet...
Ah, leste feil. Ikke prøvd Adderal. Levoamfetamin (som adderal inneholder en del av) virker så vidt jeg vet litt mer på det perifere nervesystemet og hjerte/karsystemet (som du ikke vil påvirke) og mindre på sentralnervesystemet (som du vil ha effekt på). Men igjen, folk reagerer veldig forskjellig uten at man helt skjønner hvorfor alltid, så det er jo bare å prøve det du får.

Hvis du ikke finner ut av det med stimulantene så skal du ikke utelukke f eks atomoxetin heller, kan være verdt et forsøk.
Trådstarter
59 4
Ok. Takk for svar! Jeg er ikke så gira på å prøve Adderall merker jeg. Nå har jeg akkurat begynt å trappe opp på Aduvanz igjen. Tror jeg ble dehydrert sist så nå er jeg mer bevisst på å drikke masse vann. Men disse kjevespenningene må jeg nok leve med…
Sitat av Muffin Vis innlegg
Ok. Takk for svar! Jeg er ikke så gira på å prøve Adderall merker jeg. Nå har jeg akkurat begynt å trappe opp på Aduvanz igjen. Tror jeg ble dehydrert sist så nå er jeg mer bevisst på å drikke masse vann. Men disse kjevespenningene må jeg nok leve med…
Vis hele sitatet...
Litt salt gjør at kroppen din tar til seg noe av væsken du heller i deg så det ikke bare renner i mellom. Magnesium hjelper mot kjevespenning.
Trådstarter
59 4
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Litt salt gjør at kroppen din tar til seg noe av væsken du heller i deg så det ikke bare renner i mellom. Magnesium hjelper mot kjevespenning.
Vis hele sitatet...
Takk for tips!