Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 534
Hva heter det greiene som man kan lage lyd med på nøkkelknippet fra mobiltelefonen som gjør det enkelt/lettere å finne nøkkelknippet ?`

Og det funker vise versa også om man har nøkkelknippet i hånden og ikke finner mobilen.

Hvem selger dette ? Hvem selger den beste versjonen av dette ?
Jeg hadde tidligere noe som hette OrbitCard, som var en kort man hadde i lommeboken som har samme formål som det du nevner, og husket at de hadde en lignende greie for nøkler: Orbit Keys heter den. Kortet funket fint, så skal tro at nøkkelringen funker bra også, men har ingen nevneverdig erfaring med den. Det fungerer slik at du kan bruke appen på mobilen for å "pinge" nøkkelringen eller kortet, slik at det lager lyd, akkurat slik du ser etter. Den har også en reversert funksjon, der man trykker på kortet/nøkkelringen for å pinge selve mobilen slik at du kan finne den om den har falt mellom noen sofaputer eller lignende.

Utenom dette skal jeg tro at noe ala Apple AirTags funker fint for de som bruker epleprodukter.

EDIT: Prisjakt-lenke for norske nettbutikker.
Sist endret av Deadlock Radium; 13. oktober 2022 kl. 18:14.
Jeg bruker Tile sine sporingsbrikker, men jeg kan lett innrømme at Apple sine AirTags har en enorm fordel siden absolutt alle Apple iPhones/iPads (med påslått Bluetooth) fungerer som basestasjon (imens Tile sitt nettverk består kun av de som aktivt selv har installert Tile på enheten sin). Så mao, har du Apple, kjøp AirTag, har du kun Android så kan du velge imellom Tile, Chipolo etc. Er du Samsungbruker så har Samsung sine egne Galaxy SmartTags også..
Ok, takker for info.