Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4433
Hadde en merkelig samtale med mora mi i dag. Først spørte hun meg om blod-typen min, for å så forklare at en familievenn som ikke vil bli pappa var villig til å betale 50k for at jeg skulle ta DNA testen for ham på laboratoriet. Jeg aner ikke blodtypen min, men hvis vi antar at det vi deler blodtype, hvor risky er dette? Jeg kommer ikke til å gjøre det, men er fortsatt nysgjerrig. De har vel bilder i pasientfilen, ikke sant?
Problemet ditt kommer vel først og fremst om du medvirker til at han skal slippe å betale barnebidrag. Noen kommer til å få penger av staten de ikke har krav og noen sniker seg unna sine økonomiske forpliktelsers og det pleier ikke å bli sett mellom fingrene på, skulle det bli problemer.
Din mor vil at du skal utgi deg for å være noen andre enn den du er?

Jeg tror du må ta en alvorsprat med moren din.

Ved DNA tester går jeg utfra at man må legitimere seg på en eller annen måte.
Sist endret av reklame; 18. februar 2014 kl. 11:09.
Sitat av Mith Vis innlegg
Problemet ditt kommer vel først og fremst om du medvirker til at han skal slippe å betale barnebidrag. Noen kommer til å få penger av staten de ikke har krav og noen sniker seg unna sine økonomiske forpliktelsers og det pleier ikke å bli sett mellom fingrene på, skulle det bli problemer.
Vis hele sitatet...
Personlig er jeg for rettslige farsovergivelse for å likestille situasjonen. Ikke at det er så veldig relevant. Hvem får penger de ikke har krav på?

Sitat av reklame Vis innlegg
Din mor vil at du skal utgi deg for å være noen andre enn den du er?

Jeg tror du må ta en alvorsprat med moren din.

Ved DNA tester går jeg utfra at man må legitimere seg på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
Haha, tror det er for sent for det. Man sitter fast med de foreldrene man har. Tenkte ikke over hvor fucked det var før jeg forestilte meg selv å gjøre det samme mot en eventuell framtidig sønn.
Sist endret av I_Like_Canon; 18. februar 2014 kl. 11:15.
§ 190a. Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget setter seg i besittelse av en annens identitetsbevis, eller opptrer med en annens identitet eller en identitet som er lett å forveksle med en annens identitet, med forsett om å
a) oppnå en uberettiget vinning for seg selv eller en annen, eller
b) påføre en annen tap eller ulempe.
---------------------------------------------------
Første som slår meg er dokumentforfalsking. Over er en paragraf fra lovdata som kanskje det kan gå under.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg holdt meg laaangt unna dette. Denne situasjonen har vedkommende fint klart å sette seg selv i. Å prøve å lure seg unna ved å la noen andre utsette seg for strafferettslig ansvar, høres helt idiotisk ut. 50k høres fint lite ut til å engang vurdere å sette seg i en slik situasjon, å da har jeg ikke engang tatt med det moralske.

Medvirkning straffes på samme måte.
Sitat av kv81 Vis innlegg
§ 190a. Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget setter seg i besittelse av en annens identitetsbevis, eller opptrer med en annens identitet eller en identitet som er lett å forveksle med en annens identitet, med forsett om å
a) oppnå en uberettiget vinning for seg selv eller en annen, eller
b) påføre en annen tap eller ulempe.
---------------------------------------------------
Første som slår meg er dokumentforfalsking. Over er en paragraf fra lovdata som kanskje det kan gå under.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg holdt meg laaangt unna dette. Denne situasjonen har vedkommende fint klart å sette seg selv i. Å prøve å lure seg unna ved å la noen andre utsette seg for strafferettslig ansvar, høres helt idiotisk ut. 50k høres fint lite ut til å engang vurdere å sette seg i en slik situasjon, å da har jeg ikke engang tatt med det moralske.

Medvirkning straffes på samme måte.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Det var ikke akkurat noe jeg var komfortabel med selv. Det er en kjip situasjon for familievennen selvfølgelig, men likevel. Skulle tro at dette var noe som skjer ofte i sånne foreldreindentifikasjonstester, så de har vel noe sikkerhetssytem som forsikrer at det er riktig person der.
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Hvem får penger de ikke har krav på?
Vis hele sitatet...
Hvem tror du må betale barnebidragene faren ikke kommer til å betale?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvem tror du må betale barnebidragene faren ikke kommer til å betale?
Vis hele sitatet...
Ifølge systemet så ville mora hatt krav på eventuelle penger hun fikk av staten. Det ville vel blitt mer rett om du hadde skrudd situasjonen 180 grader?

Uansett så er ikke det noe jeg bryr meg mye om. I forhold til det vi sløser i Norge er dette ingenting. Videre synes jeg ikke at du samtykker til å bli far hver gang du har sex. Hvis du er for abort blir det en dobbeltstandard og være imot finansiell abort. Det er litt artig, har diskutert dette mange ganger før, og argumentene mot dette ligner alltid mye på hva de konservative ville sagt mot abort. Jeg vil ikke begynne en lang diskusjon om dette, eller om skattepenger, eller om moraliteten og etikken rundt dette. Jeg kommer ikke til å gjøre det, men det er på konsekvensialistisk grunnlag ikke dydsetikk eller deontologi.
Og hvis du skulle gjøre dette, så tenk over dette! Hvis din slektning er barnefaren, noe mye tyder på han er. Så vil da d¨prøven din slå ut på en rekke DNA, men ikke så mange som barnets far. Med det resultat at dersom denne personen, som leser resultatet ikke er en gjøk, er i nær slekt med barnefaren. Så da blir det antageligvis opprettet sak hos politiet, så må nesten hele slekten din ta prøve. Med det resultat at du og din mor må straffe for det kv81 nevner, og barnefaren må betale barnebidrag, sammen med straffen han får også.

Er han gammel nok til å fekte med "korden", så får han også ta konsekvensene!
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Ifølge systemet så ville mora hatt krav på eventuelle penger hun fikk av staten.
Vis hele sitatet...
Det er jo derfor jeg sier, hvis hun aner ugler i mosen eller om staten finner ut av det selv og dette blir en sak så får du smekk på lanken fordi du hjelper en kompis med å snyte staten for penger. Hva du måtte mene om abort og penger driter jeg langt i, så jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det engang.
Du må lengre østover med den sosialistmoralismen Mith.

Vei opp om pengene er verdt risikoen for deg, i tillegg til dokumentforfalskning så er dette medvirkning til trygdesvindel (eller noe lignende).

Jeg ville nok ikke gjort det, men kan finne på endel gøy med 50 tusen. Blir også et ekkelt spørsmål i forhold til det ufødte barnet sine "rettigheter" (hvem er faren min?)


PS: Kjipt å høre om moren din, men virker som du har klart deg bra uansett
Sitat av Lynet Vis innlegg
Du må lengre østover med den sosialistmoralismen Mith.
Vis hele sitatet...
Morsomt at at du bare gjentar det jeg alt har postet, samtidig som du kaller det moralisme.
Sitat av Mith Vis innlegg
Noen kommer til å få penger av staten de ikke har krav ...
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvem tror du må betale barnebidragene faren ikke kommer til å betale?
Vis hele sitatet...
Det virker som du er litt fornærmet på statens vegne. Uansett bort fra trådstarters innlegg.
Sitat av Lynet Vis innlegg
Det virker som du er litt fornærmet på statens vegne. Uansett bort fra trådstarters innlegg.
Vis hele sitatet...
Hvis man jukser på en farskapstest så har man jo åpenbart ikke krav på penger fra staten. Siden trådstarter lurer på hvilke problemer han kan få hvis han blir tatt så virker det for meg som et ganske relevant poeng. Siden han da følger opp med et spørsmål som tyder på at at han ikke skjønner hvorfor og hvem som faktisk kan få problemer her så må det vel også være relevant å spørre han om han i det hele tatt forstår noe av barnetrygdordningen her til lands eller hur?
Sitat av reklame Vis innlegg
Ved DNA tester går jeg utfra at man må legitimere seg på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
Ja, det må du.
Jeg kunne ikke engang vurdert dette mtp at barnet kommer til å slite med "hvem er faren min?". 50k for å fke opp et liv sånn er ikke verdt det.
hvis det er flere i familien som vet dette så er oddsen høy for at noen kommer til å sladre.. dem som sladrer først er som regel familiemedlemmer som har kranglet med hverandre !
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kriis Vis innlegg
Jeg kunne ikke engang vurdert dette mtp at barnet kommer til å slite med "hvem er faren min?". 50k for å fke opp et liv sånn er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Hvis faren ikke har noe som helst ønske om å treffe jævelungen så har den jo uansett ikke noe annet enn ett navn. Skal kanskje barnet komme på døra hos faren om 20 år? Hvis jeg virkelig ikke ville hatt noe å gjøre med ett barn hadde jeg blitt sur om det gjorde noe sånt (men jeg ville ikke svindlet meg unna bidraget da).

Så TS, be han duden bite i det sure eplet, det er ikke verd det for noen av de involverte partene.
Det var en som fikk 90 dagers fengsel i 2001 for det samme, da faren som jukset, ikke kompisen som ga blodet.
I nevnte sak hadde jenta kontroll på sine sexpartnere, så faren ble tatt.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.UwOZ0vl5OT8
Sist endret av bajjaz; 18. februar 2014 kl. 18:39.
Når jeg leser gjennom svarene her får jeg inntrykk av at jeg er den eneste som faktisk ville gått igjennom med dette og tjent de 50 lappene.

Jeg oppfordrer på ingen måte deg til å gjøre dette TS, vi er nok helt forskjellig stillt både økonomisk og moralsk.

Hold oss oppdatert på hva som skjer hvertfall
Du må gjerne gjøre dette dersom du er villig til å gamble, men det kan hende at testen egentlig er en formalitet.

Dersom dama ikke har hatt sex med noen andre vil det være ganske åpenbart hva som har skjedd dersom kompisen til moren din ved en DNA test ikke matcher. Da kan du fort være fucked. Før du eventuelt gjør dette burde du være 100 % sikker på at det er flere potensielle fedre, helst noen som dama ikke vet hva heter.
Høres ut som du er fornuftig nok til å ikke gå inn på en sånn avtale. Du skjønner nok at om du blir tatt kan det blir en politisak ut av det, og tror ikke de ser gjennom fingrene med noe sånt. Hvordan skal du klare å gi deg ut for å være ham uten å bli tatt?

Du kunne jo selvsagt vurdert det om det bare var snakk om å donere blod, men er jo uansett moralsk feil.

Det jeg lurer på er hvordan politiet kan tvinge ham til å gi blod. Er det nok at ei dame peker deg ut som barnefar? Selv om du aldri har tatt i henne engang?