Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  458 33525
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Kommer meg ikke inn på serveren, pga. "Bad version, server rejected connection."
Jeg hadde da Arma 2 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

Etter evig mye prøving og feiling bestemte jeg meg for å avinstallere dritet og kjøre en clean install. Jeg slettet alt, inkludert PlayWithSix og DayZ Commander, samt alle mapper som ble igjen etterpå. Har nå reinstallert Arma 2, Arma 2 OA og OA Beta, samt DayZ Commander og derfra har jeg installert 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

"Bad version, server rejected connection."

Jeg kommer til å slenge laptopen i veggen snart. Noen som vet om en løsning?
Vis hele sitatet...
Kom IRC så skal eg prøve å hjelpe deg.
burde vært möderatör
Sitat av bronze Vis innlegg
Kom IRC så skal eg prøve å hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Aight, installerer mIRC nå

Er på nff.dayz nå. Er ingen andre der
Sist endret av pappabetaler; 11. desember 2012 kl. 17:41.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Kommer meg ikke inn på serveren, pga. "Bad version, server rejected connection."
Jeg hadde da Arma 2 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

Etter evig mye prøving og feiling bestemte jeg meg for å avinstallere dritet og kjøre en clean install. Jeg slettet alt, inkludert PlayWithSix og DayZ Commander, samt alle mapper som ble igjen etterpå. Har nå reinstallert Arma 2, Arma 2 OA og OA Beta, samt DayZ Commander og derfra har jeg installert 99515, DayZ 1.7.3 og Namalsk 0.6

"Bad version, server rejected connection."

Jeg kommer til å slenge laptopen i veggen snart. Noen som vet om en løsning?


Dette fungerer heller ikke, finner ikke serveren via ingame serverbrowseren.
Vis hele sitatet...
Har samme problem
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Har samme problem
Vis hele sitatet...
Prøv å opne dayz commander, gå på settings og merk av "launch using steam" og "replace original arma2oa files..."
burde vært möderatör
Sitat av bronze Vis innlegg
Prøv å opne dayz commander, gå på settings og merk av "launch using steam" og "replace original arma2oa files..."
Vis hele sitatet...
Det funka for meg <3
Sitat av bronze Vis innlegg
Prøv å opne dayz commander, gå på settings og merk av "launch using steam" og "replace original arma2oa files..."
Vis hele sitatet...
Det funka, tusen takk

Noen som spiller som vill samles?
Har aldri spill på Namalsk før så hadde vert greit med noen å snakke med
Sist endret av GJERDE; 11. desember 2012 kl. 18:20.
Kan dere ta av nameplates?

Beklager, jeg så feil=)
Sist endret av tøffel; 11. desember 2012 kl. 19:40.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
"nameplates" eh, jeg har skrudd på Veteran-modus da(?)

Vel, side chat er på, automatisert restart med kunngjøring 15 og 2 minutter før er på, og masse annet rart.
Nå gjelder det å se om ting faktisk fungerer.
Lek godt
Noen som befinner seg i nerheten Nitija army base som vil møte meg?
Sist endret av GJERDE; 11. desember 2012 kl. 19:48.
burde vært möderatör
Fikse klokkeslettet på serveren next?
får ikke kommet inn på spille fordi den har 1.7.3 mens jeg har 1.7.4.4
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Gamer2231, skaff DayZ Commander, installer 1.7.3
Klokkeslettet er fikset, men det ser ut som at det blir tidligere mørkt enn forventet.
Kommer til å finjustere hvis det blir for tidlig mørkt.
Når jeg prøver og gå inn på serveren blir jeg bare redirecta tilbake til listen over servere etter noen få sekunder... Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Har du en anelse hvorfor? I det hele tatt?
Du, og to andre fikk global ban fra battleye på rappen, det var litt av et syn.
Kan dere forklare hva som skjedde rett før dere ble kicket ut?
Sist endret av Rolsen Royce; 11. desember 2012 kl. 23:17.
Hvorfor 1.7.3 og ikke 1.7.4.4?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Har du en anelse hvorfor? I det hele tatt?
Du, og to andre fikk global ban fra battleye på rappen, det var litt av et syn.
Kan dere forklare hva som skjedde rett før dere ble kicket ut?
Vis hele sitatet...
Vi prøvde og joine serveren, kommer inn på "wait for host" og blir bare redirecta tilbake til listen over servere.

så får vi beskjed om: this mission can not be edited, it depends on "ettelerannet namalsk" that has been deleted.

fikk ikke med meg hele greia men prøver og laste ned namalsk på nytt igjen. Håper det funker
"you cannot play/edit this mission; it is dependent on downloadable content that has been deleted.namalsk, ns_dayz, ns_modules, ns_dayz"

jeg og stålskuff får dette når vi blir redirectea tilbake til server listen.
men vi leter etter løsningen
Bruk DayZCommander hvis dere ikke allerede gjør det!
Sitat av AWA Vis innlegg
Bruk DayZCommander hvis dere ikke allerede gjør det!
Vis hele sitatet...
Vi bruker dayZ commander.

Driver og laster ned namalsk igjenn nå, men tar jævlig lang tid når jeg har kun 0,5mbps nett tilgjengelig atm :/
Sist endret av StålSkuff; 11. desember 2012 kl. 23:48.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Vi bruker dayZ commander.

Driver og laster ned namalsk igjenn nå, men tar jævlig lang tid når jeg har kun 0,5mbps nett tilgjengelig atm :/
Vis hele sitatet...
Fikk akkurat opp "StålSkuff has been banned by battleeye. Global ban #.." og "tyrone has been banned by battleeye. Global ban #.."

Var det dykk?
Sjekk at begge boksene er sjekket under steam options i DZC
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Håper dere får det til
Hva synes dere så langt om serveren?
Bare fortsett og kom med forslag til forbedringer, det er jo derfor den har blitt så bra som den er nå
Sitat av bronze Vis innlegg
Fikk akkurat opp "StålSkuff has been banned by battleeye. Global ban #.." og "tyrone has been banned by battleeye. Global ban #.."

Var det dykk?
Vis hele sitatet...
Ja, det er oss. er noe fuck med CDkey osv.
(Vi hacker ikke hvis du lurte på det)

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Håper dere får det til
Hva synes dere så langt om serveren?
Bare fortsett og kom med forslag til forbedringer, det er jo derfor den har blitt så bra som den er nå
Vis hele sitatet...
Driver og prøver som faen akuratt nå. tester om 10 min eller noe.
burde vært möderatör
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hva synes dere så langt om serveren?
Bare fortsett og kom med forslag til forbedringer, det er jo derfor den har blitt så bra som den er nå
Vis hele sitatet...
Er veldig fornøyd nå! Awesome med side chat, at tiden på døgnet endelig er justert og at det er veteran.

However, er det mulig å få gauss rifle/alien railgunen fjerna? Synes personlig at den er helt latterlig overpowered, og at den ikke passer settingen til spillet. Dette er jo en svært realistisk og jordnær simulator (med zombier), tross alt
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg lar gauss være i fred.
Du kan gjerne starte et "gauss disposal team" for min del.

Siden jeg er korka, så har ikke autorestart vært på plass verken klokken 0600 eller 1200, men jeg vet hvor jeg gjorde feil.
Restart vil være på plass igjen til 1800, med varsler såklart.

I kveld skal jeg leke med å lage en slags admin camp/stronghold kall det hva dere vil, der alle kan handle i fred etc.
Og jeg ser kanskje en mulighet til å opprette et global inventory slik som WarZ har, for det synes jeg er en finfin feature som jeg tror de fleste vil ha.
Men dette vil jeg komme tilbake til, vi får se hva som er mulig.

Så hvis dere ser en fyr som står på en slette med et blåhvitt sivilhelikopter, ikke gidd å skyt meg da
Glem det, men finner ikke serveren?
Sist endret av Oatre; 12. desember 2012 kl. 15:26.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Dere kan sjekke status på serveren via feks arma2.swec.se
Står det "Status: Playing" så burde dere lete hardere.
Jeg bruker alltid ingame serverlist, for den fungerer som fjell, mens andre ting som feks dayz commander og six launcher har jeg opplevd litt rariteter med.
Sist endret av Rolsen Royce; 12. desember 2012 kl. 15:34.
Jeg bruker også in-game lista... har alt som en vanlig server, og hosten er freak-server, så den skal komme opp.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Har du screenshot? Jeg burde undersøke, men foreløpig tror jeg at du bare n00ber ihvertfall til du gir meg screenshot av den serverlista
Husk at filter er "case sensitiv" (stor/liten bokstav)
Sist endret av Rolsen Royce; 12. desember 2012 kl. 15:38.
Host: Freak-Server
Max. ping: 1000
Min players:0
Maxlayers:100
Mission: -
passworded osv: alle på show

http://bildr.no/thumb/1341146.jpeg Er lista.

Alt det over er det samme, så det behøver du ikke screenshot av, refresha 100 ganger..
Sist endret av Oatre; 12. desember 2012 kl. 15:43.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Du må bruk filteret riktig, reset hele filteret så skriver du "reak" feks.
Det er mer enn nok.
Såklart du ikke vil finne "Freak DayZ - Namalsk[...]" når du filtrerer etter "Freak-Server"
Sist endret av Rolsen Royce; 12. desember 2012 kl. 15:47.
Hva slaks map er det nå egentlig?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Namalsk 0.60
Er servern oppe?, namalsk right?
gief name, ser ikke ut til å finne Freak-Server Chernarus @dayzcommander

Found it :P
Sist endret av steppyZz; 12. desember 2012 kl. 17:19.
burde vært möderatör
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
I kveld skal jeg leke med å lage en slags admin camp/stronghold kall det hva dere vil, der alle kan handle i fred etc.
Og jeg ser kanskje en mulighet til å opprette et global inventory slik som WarZ har, for det synes jeg er en finfin feature som jeg tror de fleste vil ha.
Men dette vil jeg komme tilbake til, vi får se hva som er mulig.
Vis hele sitatet...
Hva faen er global inventory?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg glemte å forklare for de som ikke har spilt warz, det er et system der man kan lagre tingene sine.
Si at en spiller må være i den leiren jeg snakket om tidligere, da kan de lempe av drit som de vil lagre til senere.
Dette gir sikkerhet som telt ikke gir.
Men gjør fortsatt research på det
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg glemte å forklare for de som ikke har spilt warz, det er et system der man kan lagre tingene sine.
Si at en spiller må være i den leiren jeg snakket om tidligere, da kan de lempe av drit som de vil lagre til senere.
Dette gir sikkerhet som telt ikke gir.
Men gjør fortsatt research på det
Vis hele sitatet...
Ein av dei tinga eg likte minst med The WarZ. Kva er poenget med telt om ein kan lagre ting heilt sikkert i global inv? Ein del av sjarmen er risikoen til å miste alt... men det er no berre mi meining.
Så enig! Synes det blir litt for dumt... Det er jo det som gjør dayz gøy, usikkerhet osv
spilt på servern i ca 1 time, hittil storførnøyd, litt få folk online da, men det kommer seg!
burde vært möderatör
Sitat av bronze Vis innlegg
Ein av dei tinga eg likte minst med The WarZ. Kva er poenget med telt om ein kan lagre ting heilt sikkert i global inv? Ein del av sjarmen er risikoen til å miste alt... men det er no berre mi meining.
Vis hele sitatet...
Syns personlig at sjarmen med DayZ er risikoen andre spillere utgjør, og utforskningen av verdenen. At man derimot ikke kan sikre gjenstandene sine på en bedre måte enn å gjemme alt i telt syns jeg bare er tåpelig. Man burde da kunne for eksempel grave ned shit under bakken, slik at det ville vært praktisk talt umulig for uvitende å finne tingene dine helt tilfeldig. Da ville man heller vært nødt til å stalke fienden din lenge, og hvis man er heldig kunne man sett hvor stæshet deres var gjemt. Derfor er jeg for global inventory. Telt er rett og slett ikke bra nok.

Er også positiv til en camp som foreslått "frisone", hvor folk kan bytte gjenstander i fred. Det bør selvfølgelig være mulig å drepe folk der hvis man absolutt vil, og hvis man gjør dette bør det ikke være noen annen straff enn at resten av serveren ikke vil stole på dem lenger. Det er jo bare å rapportere noen i side chat hvis de fucker deg over i frisonen.
Sist endret av pappabetaler; 12. desember 2012 kl. 20:16.
Jeg har ikke peiling på hva som skjedde, men nå kommer jeg meg inn på serveren igjen

Tror bare dayZ liker og trolle meg litt. kommer dog ikke inn via arma2, men må bruke dayZ commander.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg skulle egentlig ha 100 kjøretøy, men namalsk har bare 35 spawns.
Kommer til å legge til flere spawns i kveld, slik at de dukker opp.
Gjør det rolsen! Morro med mange kjørerøy på et pvp map /MrNiceGuy
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ja, når mesteparten er sykler og båter, så har man ikke så mye å fare med.
Tenkte å øke til 70 spawns i første omgang, må passe på å ikke overgjøre det.
burde vært möderatör
Sitat av eisval Vis innlegg
Gjør det rolsen! Morro med mange kjørerøy på et pvp map /MrNiceGuy
Vis hele sitatet...
"MrNiceGuy" du liksom... hah! Det er ikke spesielt pent å skyte mot syklister tenk! Fy skam dere. Heldigvis fikk dere som fortjent :3

lol btw, Rolsen, de to helikopterne du etterlot som vi fikk tak i, klarte vi å kuke til noe grundig! Jarl drepte seg selv ved å avfyre en rakett fra det ene helikopteret mens det fortsatt var på bakken, og det andre var umulig for Fnar å lande... det bare spratt opp fra bakken igjen og tok massiv skade! Noen stjal selvfølgelig også den gule trucken vår mens vi holdt på med dette, så vi gikk fra å ha to helikoptre og en gul truck til å ha ingenting xD

Totalt sett igår ødela vi to helikoptre, rotet bort to sykler og ble frastjålet tre biler...
Oh well, jeg har ikke dødd en eneste gang på denne serveren ihvertfall, hverken på Chernarus eller Namalsk
har denne serveren noe teamspeak eller noe?
Sitat av Gamer2231 Vis innlegg
har denne serveren noe teamspeak eller noe?
Vis hele sitatet...
Sjekk første sida av tråden, trur der stod noko.

[COLOR="Red"]!!! BIG NEWS FOLKENS !!![/COLOR]

Ny versjon av Namalsk. Meget kule patch notes.
Sjekk: http://dayzmod.com/forum/index.php?/...0#entry1057026
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Dette blir lagt inn.... Så fort som mulig, men ikke i natt
burde vært möderatör
Sitat av bronze Vis innlegg
[COLOR="Red"]!!! BIG NEWS FOLKENS !!![/COLOR]

Ny versjon av Namalsk. Meget kule patch notes.
Sjekk: http://dayzmod.com/forum/index.php?/...0#entry1057026
Vis hele sitatet...
Nye våpen: sweet
Blowout: sweet
Bloodsuckers:
http://files.myopera.com/Key-Maker/albums/4350642/fuck-you.gif

Plutselig er ikke andre players den største trusselen lenger...
Gleder meg!
Sist endret av pappabetaler; 14. desember 2012 kl. 00:38.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Nye våpen: sweet
Blowout: sweet
Bloodsuckers:

Plutselig er ikke andre players den største trusselen lenger...
Gleder meg!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt det med blood suckers, Er de usynlige helt til de angriper? eller er det mulig og snipe dem mens en annen driver og looter?
Står at den er "Maskert" til den angriper.

Det sto også at de løper fort, betyr det at det er umulig og løpe fra dem? og at det ikke går ann og gjemme seg i et tre for og de-agro?

Liker de glødene øynene til den om natten, kommer til og bli morro og møte på slike eller se andre bli drept av dem.