Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4274
http://freak.no/forum/showthread.php?t=236503
¨
Kom over den tråden, og fant da ut at jeg vil være litt snill her jeg sitter.
Har en maskin stående som egentlig skulle selges, men som kjøper aldri hentet. Derfor har jeg funnet ut at jeg kan bruke den til noe fornuftig etter å ha sett tråden jeg lenket til over.

Specsene er :
i7 - 2600k
16gb ram
2x gtx670 skjermkort
256gb ssd
6 x 3tb lagring

Og denne maskinen burde da lett dra en Dayz server ?
Har en 100 / 100 fiberlinje også, som kommer veldig godt med antar jeg.

Men det å sette opp en spill server har jeg aldri gjort, så derfor tenker jeg at noen av dere freaks der ute kanskje vil ha remote tilgang til serveren, for så å sette opp denne spill serveren dere snakker om?

Jeg bistår med server og nettlinje, lar maskinen gå 24/7 og noen av dere freaks tar seg av driften av den. Finfin plan? Noen som melder seg?
Hadde vært kult!. Slenger med en link om dayz servere
http://dayzmod.com/forum/index.php?/...dministration/
Der står det litt om hosting av dayz servere
Sist endret av Pyromannn; 30. november 2012 kl. 09:33.
Hadde vært kult med en DayZ server for Freaks, til tross for at jeg selv ikke har DayZ, enda. Venter fortsatt i spenning på standalonen!

Forresten, serveren kommer til, såvidt jeg vet, å dra veldig mye bandwith. Det er altså mulig at en dedikert server ville vært et bedre valg.
Jeg har over 1000 timer i dayz er friendly, kunne godt vært admin! dette kunne være en server for freaks? børr være private hive
kan ta på meg ansvaret for dette hadde en private hive for en stund si
Driver 2 servere akkurat nå, og har vert admin og host i lang tid. Melder meg gjerne frivillig.
Serveren MÅ være Private Hive, og passordbeskyttet (Passord blir lagt ut på Freak eller andre steder). Whitelisting er ikke så farlig.

Har mange gode ideer, som f.eks forskjellige modifikasjoner osv som kan gjøres på serveren. Flere statiske "crash sites" for eksempel, er veldig populært!
Den bør klare 60+ slots, spørs bare om ISP klager pga mye bruk!
hadde vert awesome
Helt enig hadde vært kanon bra og som sagt så kan jeg være med og gi noen kroner til støtte, noe jeg tror flere hadde villet
Hvorfor ikke offisiell freak server?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Hvorfor ikke offisiell freak server?
Vis hele sitatet...
Fordi det er i mot reglene.
Sitat av flexd Vis innlegg
Fordi det er i mot reglene.
Vis hele sitatet...
Siden det er såpass mange på freak som spiller dayZ så tror jeg ikke nso vil ha noe imot en offisiell freak server? må jo såklart spørr han
Sitat av Benjy Vis innlegg
Siden det er såpass mange på freak som spiller dayZ så tror jeg ikke nso vil ha noe imot en offisiell freak server? må jo såklart spørr han
Vis hele sitatet...
Det er imot DayZ reglene
åå daså sorry
burde vært möderatör
oooooooooooh o.o

Dette høres veldig interessant ut! Kunne gjerne tenkt meg å spille på en freak-server, hvis det er private hive slik at vi slipper server jumpers. Har ikke spilt DayZ på flere måneder nå, grunnet hackerjævler som drepte den perfekt utstyrte karakteren min som hadde overlevd i flere uker... jeg regner med at hackers ikke vil være et problem på en passordbeskyttet server med privat hive. Right?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Jeg har over 1000 timer i dayz er friendly, kunne godt vært admin! dette kunne være en server for freaks? børr være private hive
Vis hele sitatet...
så siden modden ble public så har du spilt 41 dager? no offence men virker urealistisk, ikke minst hvordan har du telt antall timer?
Sitat av AWA Vis innlegg
Den bør klare 60+ slots, spørs bare om ISP klager pga mye bruk!
Vis hele sitatet...
Han har lov til å maxe sine 100/100 mbps 24/7 om han klarer, det er det han betaler for.
Sist endret av Mkvarner; 4. desember 2012 kl. 23:12.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
oooooooooooh o.o

Dette høres veldig interessant ut! Kunne gjerne tenkt meg å spille på en freak-server, hvis det er private hive slik at vi slipper server jumpers. Har ikke spilt DayZ på flere måneder nå, grunnet hackerjævler som drepte den perfekt utstyrte karakteren min som hadde overlevd i flere uker... jeg regner med at hackers ikke vil være et problem på en passordbeskyttet server med privat hive. Right?
Vis hele sitatet...
Stemmer, du ser jo hvor streng moderatorene er her på bruket, hadde en av de moderert på serveren kunne du vært sikker på at det hadde vært null hacking. Selv klokken 04.13 på natten
Sitat av faceplants Vis innlegg
så siden modden ble public så har du spilt 41 dager? no offence men virker urealistisk, ikke minst hvordan har du telt antall timer?
Vis hele sitatet...
Steam teller hours for meg.. Mange timer telles når spillet står på i bakgrunnen
Ser at det er stor interesse her for dette..
Er det mulig å sette opp serveren sånn at man må skrive både brukernavn og passord for å kunne spille på den ? Jeg har null peiling på dayz..
Stikker nok innom selv skulle dette skje, selv om jeg ikke har rørt dayz på en god stund pga jeg venter på standalone. Eneste er at jeg er litt skeptisk til om det blir populært nok til private hive hvis kun nff'ere slipper inn. Vi prøvde jo oss på en tf2 server, men den er jo nesten alltid tom. Og dayz med få folk på serveren er ikke særlig gøy..
Sist endret av Grix; 4. desember 2012 kl. 23:29.
Er det noen som har kommet noen vei med dette eller? Er det noen som har kommet i dialog med trådstarter?
Gleder meg til denne er oppe altså! Men jeg reiser for å mønstre på båt om 1 uke... Hadde håpet på at denne skulle vært oppe så jeg kunne spillt noen time før det :P
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
Steam teller hours for meg.. Mange timer telles når spillet står på i bakgrunnen
Vis hele sitatet...
Har du latt spillet stå i bakgrunnen siden det ble lansert eller?
41 dager * 24 timer = 984 timer totalt
anbefaler TS og vurdere en annen map en Cherno, f.eks Namalsk, den er mindre men fortsatt veldig bra i mine øyne
er veldig interessert i en freak server, hadde vært morro og møtt på kjente freaks!
Sitat av faceplants Vis innlegg
anbefaler TS og vurdere en annen map en Cherno, f.eks Namalsk, den er mindre men fortsatt veldig bra i mine øyne
er veldig interessert i en freak server, hadde vært morro og møtt på kjente freaks!
Vis hele sitatet...
Map, oppsett, mods og alt blir ikke min sak, for jeg har ikke peiling på dayz.. Dette blir gjort av en som har litt peiling, jeg tilbyr bare å hooste den
faceplants enig i det du sier der! men kom an da måååå jo være chernarus helt klart beste banen
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Er det noen som har kommet noen vei med dette eller? Er det noen som har kommet i dialog med trådstarter?
Gleder meg til denne er oppe altså! Men jeg reiser for å mønstre på båt om 1 uke... Hadde håpet på at denne skulle vært oppe så jeg kunne spillt noen time før det :P
Vis hele sitatet...
Fler som har sendt Pm, men de sier bare "Legg meg til på skype". Ingen ideer eller info om hva vedkommende kan. Venter på en person som kan skrive litt mer enn det, og som faktisk er seriøs.
Høres ut som en god idé! Blir garantert å spille litt her om det blir noe av.

Sitat av Zendium Vis innlegg
Har du latt spillet stå i bakgrunnen siden det ble lansert eller?
41 dager * 24 timer = 984 timer totalt
Vis hele sitatet...
Moden ble jo tilgjengelig i april eller noe, så han har tydeligvis ikke det.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av rolls Vis innlegg
Høres ut som en god idé! Blir garantert å spille litt her om det blir noe av.



Moden ble jo tilgjengelig i april eller noe, så han har tydeligvis ikke det.
Vis hele sitatet...
Info feil av meg. Sorry!
Få gang på dette!!

Her tilbyr en person en super servermaskin!

På Tide å benytte sjansen.

Fikk till å sette opp private hive server fra Bliss for et par patcher siden.

Litt mer komplisert nå...

Men her er iallefall hvordan man gjør det:

https://github.com/ayan4m1/DayZ-Priv...private-server

Alle filer osv.

Foreslår Namalsk eller Taviana som maps! Helst Taviana !

Taviana game map: http://maps.mydayz.de/taviana.html#
Jeg foretrekker chernarus.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Jeg foretrekker chernarus.
Vis hele sitatet...
Chernarus ER det beste mappet, MEN folk blir fort lei, med mindre de går inn for skikkelig spilling, tar ofte lang tid før det blir noe PVP og det er alltid noen som "going homo" og skyter bambier i Elektro & Cherno etc. Lite kjøretøy osv, tar lang tid å bygge seg opp å begynner å bli litt lei av NORD område nå.

Er jo det kjekkeste nr 2 : Det å finne å se nye områder. På Namalsk og Taviana er det mye flere kjøretøy og lettere å få tak i loot, slik blir det mer pvp og så å si hele tiden action. Det som er kjekkest synes jeg med en slik server Men dette er min mening, går etter flertallets ønsker!
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Er jo det kjekkeste nr 2 : Det å finne å se nye områder. På Namalsk og Taviana er det mye flere kjøretøy og lettere å få tak i loot, slik blir det mer pvp og så å si hele tiden action. Det som er kjekkest synes jeg med en slik server Men dette er min mening, går etter flertallets ønsker!
Vis hele sitatet...
Eg vil kaste inn ei stemme for Namalsk. Vanskelegare å overleve enn Chernarus, og Taviana er eg ikkje så begeistra for.

For å promotere Namalsk ytterlegare vil eg gi ei oppsummering av kva som kjem i neste Namalsk-patch (0.70):
  • Kvit ghillie og kvit warm clothing
  • "EVR Sequence": Nokre gonger dagleg skjer det ein "event" der ei høgteknologisk (alien-)innretning sender ein puls over heile mappet som gjer at players blir blinde i nokre sekund, tek litt damage og besvimer i 30-40 sekund, men mindre dei søker dekning inne i ei bygning eller har skaffa seg ein sjelden "protection device"
  • Kræsja fly (C-130) på samme måte som kræsja helikopter
  • Nye våpen: 'Saiga12K', 'G36C', 'G36K', 'RPK_74', 'AK_47_S', 'AKS_74_UN_kobra', 'AK_74_GL', 'AK_107_kobra' and 'AK_107_GL_kobra','M4A1_RCO_GL', 'Saiga12K', 'G36C', 'G36K', 'G36_C_SD_eotech', 'G36a', 'MG36', 'RPK_74', 'PK', 'AK_47_S', 'AKS_74_UN_kobra', 'AKS_74_pso', 'AK_74_GL', 'AK_107_kobra', 'AK_107_pso', 'AK_107_GL_kobra' and 'AK_107_GL_pso' 'PK', 'Pecheneg', 'AKS_GOLD', 'Bizon' and 'KSVK' (ja, her er duplikat)
Ellers vil eg nok likevel prøve om det er Chernarus, men i mi erfaring held spelet seg interessant lenger på Namalsk.
Fortsatt ingen som har meldt seg. Maskinen står her den, og jeg gir bare remote desktop tilgang til vedkommende som vil ta jobben, og jeg åpner porter som kreves i routeren.

Rart at ingen har meldt seg, med tanke på at alle som svarer i tråden vil ha server..
Jeg tror Taviana egner seg best for en freak-server.
Liker tanken av at hele kartet er delt i to av en jævla diger bro, og er nysgjerrig hvordan det vil påvirke alliansene som vil dannes.
North vs South!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nå har jeg bare lekt meg på Taviana i editoren, gøy å fly "inni" broen og slike ting. Men hvordan er bruen i dayz? Er det deathmatch på den eller ? Mener, er jo ikke så mange bra sniperspots på den bruen om en ikke kommer seg på toppen på de "pillarene".
Få en oppdatering på denne'a
Om det er nødvendig, så leser jeg guides og får møkka til å kjøre i løpet av natta, over en god kopp kaffe.
jeg har ingen peiling på hvordan man gjør det... det virker ikke som om noen andre har tatt så stort initiativ heller, så kjør på, Rolsen, noen må få dette i gang!
Må høre fra Kristianweb, kanskje han allerede har en på saken.
Hvis ikke, kunne jo han jo sendt info på fjernstyringen så jeg får begynne.
Har kun planlagt film og taco i kveld da, så det blir minimalt med pauser.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Må høre fra Kristianweb, kanskje han allerede har en på saken.
Hvis ikke, kunne jo han jo sendt info på fjernstyringen så jeg får begynne.
Har kun planlagt film og taco i kveld da, så det blir minimalt med pauser.
Vis hele sitatet...
Jeg er også oppe i natt vist du trenger hjelp til testing og annet stuff
Vi må få bumpa denne skikkelig i kveld, slik at vi får det opp og kjøre.
Men hvilket kart? Skal vi kjøre en poll? Skal vi kaste terninger?
Uansett hvilket kart vi velger, så blir ikke alle fornøyd, derfor burde vi søke frem til en mest rettferdig måte å spikre fast kartplanen.

Ja GJERDE, testing er lurt som faen!
Sist endret av Rolsen Royce; 8. desember 2012 kl. 00:28.
Sett opp en server med chernarus og se om det er noe pågang, vist folk vil så kan du bytte map.
Sist endret av GJERDE; 8. desember 2012 kl. 00:30.
Taviana Island
Samalsk
Chernarus kjenner dere til fra før av.
Gjør dere opp noen tanker
Jeg synes Taviana kunne vært kult men noen som vet hvordan lout er der ??
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nå har jeg bare lekt meg på Taviana i editoren, gøy å fly "inni" broen og slike ting. Men hvordan er bruen i dayz? Er det deathmatch på den eller ? Mener, er jo ikke så mange bra sniperspots på den bruen om en ikke kommer seg på toppen på de "pillarene".
Vis hele sitatet...
Et bra sniper spot der er et av fjellene på ene siden, da har du mulighet til og skyte alle kjøretøy/personer som kommer over broen uten at dehar mulighet til og gjemme seg eller kjøre vekk. En DMR eller as50/m107 funker perfekt til denne jobben da det er mulig og skyte veldig mange skudd på veldig kort tid.

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Vi må få bumpa denne skikkelig i kveld, slik at vi får det opp og kjøre.
Men hvilket kart? Skal vi kjøre en poll? Skal vi kaste terninger?
Uansett hvilket kart vi velger, så blir ikke alle fornøyd, derfor burde vi søke frem til en mest rettferdig måte å spikre fast kartplanen.

Ja GJERDE, testing er lurt som faen!
Vis hele sitatet...
Avstemning kansje?
En ting er sikkert, uansett hvilket map som velges så er jeg med på og spille på serveren. Kan også hjelpe til med enkle ting som testing osv. hvis det er nødvendig.

Min mening om de mappene jeg spiller mest på:
Chernarus: veldig god fordeling på militære loot spawns og survival spawns, men man blir stuck i nord etter noen timer med looting i sør. Tar også veldig lang tid og geare seg opp og mere kjipt når man dør.

Namalsk: Veldig morro map, med en creepy bunker og kaldt map så man må prøve og holde varmen for og overleve. Men veldig mye military loot så er enkelt og få tak i brae våpen fort(Bra til PvP)
Zombier i skogene gjør det litt mere utfordrene og snipe hvis man ikke vet hvor alle zombie spawnene er.

Lingor: Morro og bare tulle, er aldri seriøs på lingor så dør veldig ofte.

Panthera: Lett og få tak i alt mulig av gear, men litt for mange airfields(3?) og på de fleste servere er det mange heli spawns, så man kommer ofte i helikopter fights.

Mitt favoritt map må være namalsk, da jeg elsker bunkeren og at man må ha enten warm clothes eller heatpacks for og ikke fryse ihjel. Er også bare et sykehus der så blir vanskelig og få medesin(blod bags, antibiotics og morfin) hvis man ikke er ved sykehuset. det gjør bloodbags litt mere verdigfulle så man ikke bruker dem istedenfor og spise kjøtt for og få opp blod%
Vi prøver i dag også
Håper noen av de store gutta legger merke til denne tråden og får ut fingern
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Vi prøver i dag også
Håper noen av de store gutta legger merke til denne tråden og får ut fingern
Vis hele sitatet...
Fremdeles ingen som har meldt interesse..
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Få en oppdatering på denne'a
Om det er nødvendig, så leser jeg guides og får møkka til å kjøre i løpet av natta, over en god kopp kaffe.
Vis hele sitatet...
Login info, gief!

Vi får denne opp til å kjøre før kvelden

Har folket tenkt over hvilken bane som skal fyres opp? For jeg har veldig lyst på Taviana
Samme for meg, har kun spilt Chernarus