Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 915
Ved å koble seg opp mot databaser for DVD- og CD-titler vet Microsoft til enhver tid både hva du ser og hører på. All informasjonen lagres i en liten fil på PC-en din - og på serveren til Microsoft.

Link: http://itavisen.no/art/1298239.html
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
kan legge til at dette gjelder kun media player 8.
Jaja de også
Alt skall de jo vite nå om dagen...
går det ikke ann og fjerne logging på en måte? jævla irriterende at alle skal spionere på deg
Opprinnelig postet av Xpedit0r
går det ikke ann og fjerne logging på en måte? jævla irriterende at alle skal spionere på deg
Vis hele sitatet...
Bruke et annet program enn Media Player (som jeg forresten hater).
noob killer
elukS's Avatar
Bombe

Nei, hold dere til XmmS, Winamp eller Musicmatch sier nå jeg, er egentlig kritisk til alt som er innebygd i et OS da det stjeler for mye cpu-kraft (les Windazz)
ok... jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om Mircosucks vet hva jeg hører på. Kjekt for dem.
Dette begynner faktisk å bli litt vel utrolig. Men er det egentlig så rart at slike ting skjer når en bedrift har så og si monopol på operativsystem for arbeidstasjoner?

Hvor langt skal det gå før noen virkelig reagerer og sier nei til slikt faenskap?
Også kan man jo spørre seg om; hvilke funksjoner finnes i Internet Explorer?

Bør ikke pc-brukerne kunne bruke sin egen PC uten at det blir sendt ut informasjon i hytt og gevær?
Og hvis slike funksjoner absolutt må være i programvaren de leverer, så mener jeg at det SKAL bli opplyst om det, på en måte som gjør at det ikke kan oversees.

Og er ikke det litt paradoksalt at hvis du søker på nettet, så popper det om en beskjed som sier at hvis du sender informasjon til en(?) internett, så kan andre lese dette, eller noe sånt. Mens de selv fanger opp data om din pc-bruk uten å informere om dette.

Og det som værre er at f.x VG.no og nrk.no har sine media-filer i windows media player format, slik at hvis man vil se noen klipp så må man bruke WMP.

Men heldigvis finnes det et bedre alternativ til Windoze...



Det her tror jeg ble den lengste posten jeg har skrevet hittil
Viste dere at VesleMjuk (MicroSoft) holder på å bygge verdens største personregister? Med den nye WinXP får du automatisk spørsmål om du vil registrere deg på Microsoft Net Passport. De fleste her på Nff skyr slikt, men den vanlige PC bruker (Foreldre etc.) kan sikkert finne på noe slikt. Vips så er man registrert, hos Lille Bill og Co.