Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8358
Jeg trenger hjelp her.

Har en htc telefon som er imeisperret så jeg kan da ikke bruke noen operatører til den. Alt annet som WiFi osv kan brukes. Er det noen måte og åpne den på slik at jeg kan bruke telefonen også?! Noen som vet om en butikk i oslo som åpner imeilåste telefoner?
Kan den i det hele tatt åpnes?
Den er IKKE operatør låst men låst via imei koden VIA operatøren slik at ingen skal kunne bruke den...

Takknemmelig for alle svar og tips
Nei, det kan du ikke. Den er låst til selve nettverket du skal koble telefonen opp mot.
Kast den, den er ubrukelig.
Den er låst innad i Telenors/NetComs nettverk ja, og umulig å åpne - i nærmest alle tilfeller. Hvorfor er den sperret?
nutti's Avatar
Trådstarter
50 6
Fordi den anntakeligvis er stjålet...fikk den i bytte mot laptoppen min og noen kroner i mellomlegg..
Ble tilslutt der gitt!!!!
Dersom den er sperret fordi den er stjålet er det umulig å få den åpnet på nettverket igjen. Det finnes muligheter for å bytte IMEI-nummer på den, men det krever spesielt utstyr som ikke lønner seg å kjøpe for et engangstilfelle. Dessuten er det ulovlig å bytte IMEI i flere land, uten at jeg vet om dette gjelder i Norge også.
Er flere som fikser ny imei mot betaling......
Veni, vidi, vici
24 3
Når du byttet til deg en telefon mot en pc, så burde du sjekke at alt er OK med telefonen før du gjennomfører bytte. Og med kvittering! Om du har mistanke om at telefonen er stjålet hadde jeg levert den inn til politiet og forklart problemet.
Eller bare finn tak i noen som gir deg ny imei - du kan pelle frem imei fra en gammel tlf feks.
Bytte av imei er normalt en svært rask affære og tar bare noe minutter. Billig er det også.
Det finnes verktøy og programmer som lar deg "reparere" imei, men disse koster en del og du bør vite hva du driver på med...

Random dongle for å reparere imei jeg fant: HXC Pro tool green + for HTC dongle / HXC dongle free ship

Random video: HTCDongle.com - HTC Desire HD Repair Imei

I teorien kan man gjøre som MyBallantine sier, og bytte ut imei-koden fra en annen telefon som ikke er låst, med imei-koden til den låste telefonen. f.eks. en billig telefon fra clas ohlson til 350 spenn...

Men jeg anbefaler deg ikke å prøve dette selv, tenkte bare det var av interesse å vite hvor mye stress det er å prøve å bytte imei. Å bytte imei selv er ulovlig.
Sitat av Turbolego Vis innlegg

I teorien kan man gjøre som MyBallantine sier, og bytte ut imei-koden fra en annen telefon som ikke er låst, med imei-koden til den låste telefonen. f.eks. en billig telefon fra clas ohlson til 350 spenn...
Vis hele sitatet...

Hvorfor spenne 350 på clas O? De fleste av oss har vel skuffer og skap fulle av gamle utgåtte telefoner? Om du ikke har det selv så har garantert din mor/far søster/bror eller kamerat en gammel mobil du får gratis.

Er lite stress å bytte imei.
Sist endret av random67489; 22. mai 2012 kl. 16:37.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Hvorfor spenne 350 på clas O? De fleste av oss har vel skuffer og skap fulle av gamle utgåtte telefoner? Om du ikke har det selv så har garantert din mor/far søster/bror eller kamerat en gammel mobil du får gratis.

Er lite stress å bytte imei.
Vis hele sitatet...
Explainz please ^^
Har og samme problemet med en mobil. kom over en link hvor man skulle finne ut om imei er låst eller ikke : https://prod.eie.net.au/portal/actio...IMEIInquiry.vm
Men trur dette bare er vas?

Men noen som gjør dette for noe cash i neven? pm meg
Sitat av m0nte Vis innlegg
Dersom den er sperret fordi den er stjålet er det umulig å få den åpnet på nettverket igjen. Det finnes muligheter for å bytte IMEI-nummer på den, men det krever spesielt utstyr som ikke lønner seg å kjøpe for et engangstilfelle. Dessuten er det ulovlig å bytte IMEI i flere land, uten at jeg vet om dette gjelder i Norge også.
Vis hele sitatet...
Umulig?
Meldte min telefon engang stjålet også fant jeg den, fikk den åpnet gjennom telenor, sendte telefon min til operatør som åpnet telefon min igjen.

Men siden du har en telefon som IKKE er din og som er meldt stjålet så vil det der være nærmest umulig, bare bruk den som mp3 spiller.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Explainz please ^^
Vis hele sitatet...
Vel enten går du til noen som driver med dette for de er proffe og utrolig kjappe.

Eller så kan du ta DIY tilnærming. Noen dollars for sw og en tur innom google så løser du det. Men du kan risikere å bricke telefonen.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Umulig?
Meldte min telefon engang stjålet også fant jeg den, fikk den åpnet gjennom telenor, sendte telefon min til operatør som åpnet telefon min igjen.

Men siden du har en telefon som IKKE er din og som er meldt stjålet så vil det der være nærmest umulig, bare bruk den som mp3 spiller.
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg mente. Mente ikke at det var umulig i andre tilfeller.