Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 686
Hei

Jeg skal gå til innkjøp av en mini laptop nå fordi jeg føler jeg ikke har behov for noe mer enn det. Det jeg skal bruke den til er word, indesign, photoshop og nedlastning av musikk og filmer som selvfølgelig er lovlig og laste ned=)

Ellers skal jeg bruke den til vanlig surfing, msn og ikke noe spill eller noe.
Jeg vil ha en som er rimelig i pris og som samtidig er rask og pålitelig. Jeg har ikke så god peiling på maskiner så hvis dere kunne anbefalt meg en med en link så hadde det vært kjempefint.

Ha en fin natt ellers
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
vil nok anbefale deg og ha 15.4 skjerm hvis du skal ha bilde-redigering, men hvis du absolut skal ha minipc, så hadde jeg kanskje gått for 1000 HE pga batteriet men..

si noe om hvor mye du vil bruke på pcen?
Definér mini-laptop.
Tenker du på en "netbook" med Atom-prosessor vil du nok rive av deg håret om du skal bruke noe slikt med Photoshop og Indesign.
Beste per dags dato på minipc markedet er Asus EEE 1000HE
Men noe stor kraft til å kunne utføre så mye på den er det bare å glemme per dags dato, mulig det blir mer en fin tankegang når ION kommer for fult inn på det bærbare markedet. (Etter sommeren tidligst)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Vurderer en netbook med en atom n280 (EEE 1000HE), noen som vet om denne er kraftig nok til å kjøre relativt enkle strategispill? Civilization 4, WC3, Rise of Nations samt ScummVM og snes-emulatorer? Hvis ikke går jeg muligens for en rimeligere modell.
Sist endret av Polar-; 29. juni 2009 kl. 22:00.
Nei, tviler på at en mini pc klarer det, skjermkortet i den er veldig svakt.
Netbookene sliter jo med å spille av youtube videoer ... så tror jeg ville lagt det på hylla.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Netbookene sliter jo med å spille av youtube videoer ... så tror jeg ville lagt det på hylla.
Vis hele sitatet...
Og hvilken er det du har da?
Man klarer å kjøre CS 1.6 på en grei måte...
Så, om spillene ikke krever noe mer enn det, så skal det gå grett.... selv om det blir lav ytelse ^^
Netbookene kjører Win7 med Aero glatt, så tror ikke youtube er en utfordring.
YT er flash og belaster CPU mye.....
Iforhold til Aero som belaster GPU..

YT kan fort hakke en del, det gjør det selv på min dell maskin med dual core AMD cpu og alt sånt.. Som da kjører/kjørte CS:S glatt en gang i tiden....
Så, nytter ikke å bruke YT til noen sammenligning mellom ytelsen en maskin har i spill....
Vi har en asus eee 900 som tar youtube og det sie rjo sitt
Ville tittet på de litt større netbookene, de er mye mer brukbare på grunn av høyere oppløsning og større tastatur. Sjekk ut Acer sin Aspire på 11,6".

http://prisguide.hardware.no/product...oductId=110168