Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 721
Hei

Jeg har et slikt et n0ob spørsmål som dere proffer kaller det Men jeg prøver meg alikevel. Jeg lurer egentlig på hvor mye fart seedinga av torrenter jeg har lastet ned tar?!Hvis dere forstod hva jeg mente nå?! Eksempel:

Jeg har en 10mb linje og har 20 mp3 album som jeg har lasted ned og som bare står å seeder. Jeg lurer på om det går utover nedlastningen min videre!? Eller er det opplastning?!

Jeg stopper her jeg før jeg forvirrer meg selv her å ikke aner hva jeg snakker om selv
Nedlastingen går tregere hvis du seeder andre torrenter samtidig, men det har ikke så veldig mye å si. Farten din blir nok mer enn grei nok uansett med en 10mb linje.
Altså, internetlinja di har en opplastningshastighet(brukes når du seeder/laster opp) og nedlastningshastighet(brukes når du leecher/laster ned). De 10Mb er mest sansynlig NEDlastningshatigheten, men det kan være du har en synkronlinje som da også laster opp med samme hastighet.

Opplastingen går ikke utover nedlastningshastigheten, ihvertfall ikke i større grad.
Sist endret av Elemental; 18. juni 2009 kl. 16:05.
Elemental, det struper iallfall min internett tilgang hvis jeg ikke setter begrensning på opp hastigheten. Hvis du laster opp med 100% så har ikke ikke noe igjen til å sende informasjon fra pcen din til nettet utenom det du seeder. Da går det saaaaaaaaaakteeeeeeeee. Jeg har dog 512 opp, og ikke 10Mbit
Sitat av treimoz Vis innlegg
Elemental, det struper iallfall min internett tilgang hvis jeg ikke setter begrensning på opp hastigheten. Hvis du laster opp med 100% så har ikke ikke noe igjen til å sende informasjon fra pcen din til nettet utenom det du seeder. Da går det saaaaaaaaaakteeeeeeeee. Jeg har dog 512 opp, og ikke 10Mbit
Vis hele sitatet...
Ja, forsåvidt. Hvis torrentprogrammet bruker alt av din opplastningshastighet så går det nok tregt.
Har merket på noen private trackere at hvis all opplastningshastigheten blir brukt på andre torrenter så går det tregere på nedlastningen. Så du kan jo sette limit på de Eller stoppe de mens du laster ned.
Sist endret av jeppfi; 18. juni 2009 kl. 16:14.
Du trenger jo en del båndbredde til å laste ned. Om du makser opplastingen med å seede vil det ha en god del å si for maks innhastighet. Det er også en del adslmodem og linjer som ikke er noe spesielt glad i mye trafikk ut samtidig som inn, og da kan de få dramtiske konsekvenser for nedlastingen. Mange modem sliter også med mange connections.

Kort og greit, så er det enkleste å prøve seg frem. Du kan feks kjøre noen tester på nedlastingshastigheten din på itavisen eller hw. Om den synker dramatisk når du begynner å seede, bør du sette på en begrensning på opplasingen, eller begrense antall connections...
Håper forresten du er musiker, og har laget de 20 mp3 albumene selv?
Det er bare og prøve og se om du ser forskjell.
nutti's Avatar
Trådstarter
50 6
Sitat av leif_erikg Vis innlegg
Håper forresten du er musiker, og har laget de 20 mp3 albumene selv?
Vis hele sitatet...
Det er jeg vettu
Sitat av Elemental Vis innlegg
Opplastingen går ikke utover nedlastningshastigheten, ihvertfall ikke i større grad.
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil, i mange tilfeller påvirker opp hastighet nedhastigheten.

I hvilken faktor den gjør dette er ikke helt konstant; men den gjør det hos alle som har ADSL her;

SDSL on the other hand der har du lik hastighet begge veier.