Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2543
Hei. Har startet med 50mg zoloft å kjenner allerede bedrexvirkning. Men har fått store problemer med søvnen. Sover bare 30min osv. Har prøvd det meste for å sove nå. Nå prøver eg hemevorin, men våkner fortsatt opp igjen. Noen som har noen gode råd? Hjelpe det å ta tabletten på kvelden? Blir gal av å sitte våken hele natten, men vil gi denne medesinen en tjangs siden eg har stor tro påxden. Er dette med søvn problem noe som går over? Finnes det noe som slår meg ut om natten? Trenger søvn for å fungerexpå dagtid som familiemann. Håper på noen hjelpsomme svar å råd��
Sist endret av Veggen; 16. mars 2020 kl. 03:43. Grunn: Fjernet duplikattekst
Hei!

Ifølge felleskatalogen er søvnløshet en vanlig bivirkning av zoloft. Det kan hjelpe å ta den på kvelden, men rådfør deg med lege.
Det vil for mange gå over etter en stund, men det er alltid mulig å be legen om sovemedisin.

Hovedløsning; Rådfør med legen.
Flott at du tar tak for å få en bedre hverdag!
Trådstarter
Er bare det at høy dose hemevorin ikkje hjelper selv med høy dose?
Hvor høy dose?

Og er det Heminevrin?
Sist endret av MadameFraulein; 16. mars 2020 kl. 04:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Bruker 6 stk å 300mg stk. Har veldig høg toleranse på medesiner. Bruker nå celebra og lyrica mot leddgikt og zoloft mot osv osv

Er hemevorin ja

Hemeneverin.
Sover på benken for å få heilt ro

Ocd

Har rådført med lege men han er litt usikker på situasjonen han og siden eg ikkje får sove på denne hestekuren

Har prøvd dei fleste sovemedisiner nå
Sist endret av Tøys; 16. mars 2020 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var toleransen sin ja.
Her er det nok litt for mye kontraindikasjoner o.l. til at noen andre enn helsepersonell kan si så mye, annet enn å ønske deg lykke til. Jeg håper virkelig du finner en kombinasjon som fungerer for deg snart!

Selv tar jeg stilnoct ved behov, men det er vel bare sukkertøy for deg.
Sist endret av MadameFraulein; 16. mars 2020 kl. 04:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Ja stilnoct og mogadon var dødfødt... Det er nå du får igjen av å levd et dårligt liv... Men tusen takk for svar��
Dumt spørsmål kanskje, men har du prøvd seroquel?
Trådstarter
Ja
Trådstarter
Funker ikkje det heller, har prøvd den type preparat. Tom.mogadon
Sitat av Tøys Vis innlegg
Funker ikkje det heller, har prøvd den type preparat. Tom.mogadon
Vis hele sitatet...
du mente du hadde prøvd remeron, og ikke "den type" som du tenker er mogadon..? (remeron er antidep med sedativ virkning, mogadon er benzo.)
Sist endret av meitemark; 17. mars 2020 kl. 01:36.
Trådstarter
Nei har prøvd b.preparat
Og mogadon
Sitat av Tøys Vis innlegg
Nei har prøvd b.preparat
Og mogadon
Vis hele sitatet...
da kan jeg anbefale at du tar det med legen og spør om å prøve remeron istedenfor zoloft (begge er antidep).

altså vil zoloft og remeron være ca det samme, men ca 30-60min etter inntak av remeron får du også en sedativ virkning som varer en stund.
Sist endret av meitemark; 17. mars 2020 kl. 01:36.
R.i.p 23.04.2021
Anbefaler også og prøve ut remeron for søvn. Gikk på det preparatet før i mange år og det holdt med 30mg 1t før sengetid for god søvn uten oppvåkninger. Lite til ingen hangover dagen derpå i forhold til fks seroquel som er et apedop.
anbefaler å lese deg opp her før du dytter i deg mer https://motkur.wordpress.com/andres-erfaringer/


selektive serotonin reopptakshemmere (SSRI) er ikke til å spøke med

har du lest bivirkiningene i pakkevedlegget ?
Sist endret av dekommeri2033; 16. mars 2020 kl. 22:10.
Trådstarter
Har fått svar på det eg lurte på nå�� hvordan stopper eg eller sletter innlegget?
Sitat av dekommeri2033 Vis innlegg
anbefaler å lese deg opp her før du dytter i deg mer https://motkur.wordpress.com/andres-erfaringer/


selektive serotonin reopptakshemmere (SSRI) er ikke til å spøke med

har du lest bivirkiningene i pakkevedlegget ?
Vis hele sitatet...
ingenting er å spøke med, selv vann har mye større risiko for å ta livet av deg enn SSRI.
også en fordel å lese her ovenfor linken din, da det er fler enn 1 her inne som har prøvd SSRI før og gjerne deler erfaringene sine (søk SSRI oppi høyre hjørne om du ikke tror meg).

sry, men selv om du prøver hjelpe gjør du nok det motsatte når du driver skremselspropaganda.

Sitat av Tøys Vis innlegg
Har fått svar på det eg lurte på nå�� hvordan stopper eg eller sletter innlegget?
Vis hele sitatet...
det gjør du ikke, dette er et offentlig forum så nå kan alle benytte seg av det som står skrevet.
..hadde det vært noe spes er jeg sikker på moderatorer/admins hadde hjulpet deg om du tar kontakt med dem
Sist endret av meitemark; 17. mars 2020 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Skreiv en mail��