Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6950
ønsker å ha en ikke-mekanisk backup av alt jeg har hoardet opp gjennom årene. det er ca 150 gig med bilder, filmer osv.

Disse ligger for tiden på en ekstern harddisk men jeg begynner å bli redd de plutselig tar kvelden så vurdere sterkt en skytjeneste, da spesielt OneDrive mtp pris og brukervennlighet.

Er det noen med peiling som vet hvor trygt det er å lagre personlige ting i denne skyen? Er det hos meg eventuelle svakheter ligger ( phishing av passord osv ) ?
Akkurat like trygg som dropbox. Sørg for ha tofaktor og ikke bruk samme passord andre steder
T90
Trådstarter
5 0
Sitat av liasis Vis innlegg
Akkurat like trygg som dropbox. Sørg for ha tofaktor og ikke bruk samme passord andre steder
Vis hele sitatet...
takk for svar. om filene krypteres før de legges i skyen, vil jeg fortsatt ha tilgang til å se enkeltfiler fra fks mobiltelefon appen?
Du vil se filene, men ikke innholdet.

Onedrive (personal, ikke business) har forøvrig fått et vault nå nylig: https://support.office.com/en-us/art...3-56f98dce78c4 Du må betale for O365 home/personal for å få lagret mer enn 3 filer der, men om du skal ha 150gb+ storage må du vel uansett betale