Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4142
Hei! Ville bare dele med dere hvordan du kan uendelig mobildata , dra til Finland , kjøp kontantkort fra mobilselskap Elisa Kan brukes fritt i Nordiske land og Baltikum

Kjøpte idag , funker som bare det Får 100mbit på Ookla
Så du sparer penger
Eneste minuset er at du har finsk nummer Koster 25 euro på butikk i Finland for 1 måned ubegrenset , så kan du bare kjøpe ny måned på hjemmesidene deres :0
Takk for tipset! Vet du om det selges på flyplassen?
Hei, måtte du vise pass og adressebevis e.l eller bare kjøpte du enkelt og greit kontant over kassa?

Ikke at jeg skjuler noe, men jeg vurderer seriøst å ta en dagstur bare for å kjøpe det kortet der.

Tror du jeg får 50-100mbit i Oslo da?
Jeg antok at telefonen må koble seg opp mot hoved-nettverket en gang i løpet av 60 dager?
Sverige har noe tilsvarende abbonoment og der er det en begrensning på at du må koble deg mot hovednettet og ikke via roaming en gang hver 60`ende dag for å holde abbonomentet aktivt, men muligens Finland har andre regler...
Studere med mange dansker som bor i Norge. De bruker dansk mobil abo. De betaler nærmest ingenting. Danmark er ikke akkurat et land som er dyrt å bygge ut mobilnett. Vurdert å bytte til et dansk nummer, må bare finne på en dansk adresse. Mulig det er mulighet for kontaktkort der også. Ingen regler om oppkobling mot hoved-nettverket der.
Sitat av Kobblestone Vis innlegg
Hei, måtte du vise pass og adressebevis e.l eller bare kjøpte du enkelt og greit kontant over kassa?

Ikke at jeg skjuler noe, men jeg vurderer seriøst å ta en dagstur bare for å kjøpe det kortet der.

Tror du jeg får 50-100mbit i Oslo da?
Vis hele sitatet...
Trenger ingen identitet Bare å koble til å surfe :P Har vært i Norge nå over 24 t og funker fett

Sitat av bottknott Vis innlegg
Jeg antok at telefonen må koble seg opp mot hoved-nettverket en gang i løpet av 60 dager?
Sverige har noe tilsvarende abbonoment og der er det en begrensning på at du må koble deg mot hovednettet og ikke via roaming en gang hver 60`ende dag for å holde abbonomentet aktivt, men muligens Finland har andre regler...
Vis hele sitatet...
De har andre regler ja

Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Takk for tipset! Vet du om det selges på flyplassen?
Vis hele sitatet...
Ja , de skal ha det på finske kiosker R Kioski heter den kiosken Og S-Market og K-Market
Sist endret av Keiko Snoopy xD; 19. juni 2019 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Styr unna ubegrenset data! Tenk om alle bruker det trikset, da ville det bli grisetregt for alle! Grensene er der for en grunn! Skaff deg heller fiber, dsl eller kabel og bruk det trådløse nettet. Skaff et norsk abonnement med den datamengden du trenger når du ikke har dekning for et trådløst nett.
Kjenner stor forskjell på datahastighet på 4G i fellesferien i forhold til høst f.eks.
Kommer jo seff an på hvor mange som er kobla på samme masta som deg.
Til TS; kult at du deler det, skal sjekke det ut! <3
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Styr unna ubegrenset data! Tenk om alle bruker det trikset, da ville det bli grisetregt for alle! Grensene er der for en grunn! Skaff deg heller fiber, dsl eller kabel og bruk det trådløse nettet. Skaff et norsk abonnement med den datamengden du trenger når du ikke har dekning for et trådløst nett.
Vis hele sitatet...

Grensen på mobildata er der kun for en eneste grunn. For at telekombransjen skal maksimere profitten. I det norske mobilmarkedet er inntjeningen så god og overskuddet så høyt at operatørene fint kunne bygd ut større kapasitet, men hvorfor stresse med å øke kapasiteten når folk betaler grisedyrt for lav kvote?

Slik situasjonen er på mobildata håper jeg virkelig at langt flere skaffer seg utenlandske simkort og roamer heftig. Da skjønner kanskje bransjen at det er på tide å legge seg på europeisk nivå mtp mobildata kvote.
Sist endret av random67489; 23. juni 2019 kl. 03:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Grensen på mobildata er der kun for en eneste grunn. For at telekombransjen skal maksimere profitten. I det norske mobilmarkedet er inntjeningen så god og overskuddet så høyt at operatørene fint kunne bygd ut større kapasitet, men hvorfor stresse med å øke kapasiteten når folk betaler grisedyrt for lav kvote?

Slik situasjonen er på mobildata håper jeg virkelig at langt flere skaffer seg utenlandske simkort og roamer heftig. Da skjønner kanskje bransjen at det er på tide å legge seg på europeisk nivå mtp mobildata kvote.
Vis hele sitatet...
Målte hastigheten nå 95 Mbps nedlastning , 20 MB opplastning Det positive med dette abbonementet er at du kan dele mobildata til andre enheter , feks PC Det kan du ikke med norske ubegrensede abbonementer

Sitat av Keiko Snoopy xD Vis innlegg
Målte hastigheten nå 95 Mbps nedlastning , 20 MB opplastning Det positive med dette abbonementet er at du kan dele mobildata til andre enheter , feks PC Det kan du ikke med norske ubegrensede abbonementer
Vis hele sitatet...
Har full Telenor dekning i Norge btw
Sist endret av Keiko Snoopy xD; 23. juni 2019 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ingen måter å få bestilt dette hjem til Norge på, er det?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Det er ingen måter å få bestilt dette hjem til Norge på, er det?
Vis hele sitatet...
Du kan høre med kundeservice på elisa.fi

https://www.elisa.com/
Sist endret av KjemikalieX; 24. juni 2019 kl. 15:37. Grunn: dobbelt sitat
Sitat av Echodius Vis innlegg
Det er ingen måter å få bestilt dette hjem til Norge på, er det?
Vis hele sitatet...
Et alternativ er å komme i kontakt med en finne du kan betale en liten slant for å sende deg i posten.
Finner sikkert noen på reddit eller liknende hvis man leter.