Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1219
Kjøpte en utendørslampe med bevegelsesdetektor for en tid tilbake. Nå er det slik at ikke alle har råd til å bestille elektriker alltid, derfor prøvde jeg selv. Det gikk fint det, satte i ledningene fra en avkappet strømkabel med de samme fargene og lampen lyste da jeg satte kontakten i veggen. MEN den skrur seg ikke av. De skal jo bare stå på i noen sekunder, så det er tydelig at ikke sensorfunksjonen fungerer. Kablene som går ned til sensoren ser helt fin ut, og var ferdigtilkoblet og greier... Noen som vet om det er slags sperre eller noe? Noe må de vel gjøre for å sikre at fattige folk ikke får lys om høsten. Den lyser altså, men sensoren/timeren fungerer ikke. Kan godt ta bilde av ledningssituasjonen hvis det hjelper.
Sist endret av Jeezus; 18. september 2011 kl. 22:14.
Er det ikke noe bryter heller der ?For jeg mener å huske det var en knapp hvor man kunne slå sensoren på og av
trur du kan stille inn på en knapp hvor lenge du vil at det skal lyse, pleier vertfall å være sånn på nye bevegelsesensorer

vis du finner den så er det bare å prøve seg fram
pleier også å være en knapp som styrer hvor følsom den skal være, mulig det hjelper å stille på den også.
Send link til lampen du kjøpte.

Noen slike lamper har også lyssensor i tillegg, som kan gjøre at den ikke slår seg av før det blir lyst nok igjen.

Regner med at du har passet på å ikke aktivere bevegelssensoren igjen mens du har ventet på at den skal gå av, det tar nok minst 10 minutter, kanskje det går an å stille inn.
Trådstarter
25 5
Det er brytere ti å stille inn tid, hvor sensitiv detektoren skal være, og styrke. Har prøvd meg frem med disse, men det blir altså ingen forskjeller. Lampen forblir påslått hele tiden.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Send link til lampen du kjøpte.
Vis hele sitatet...
Finner desverre ikke lampen. Ser ut til at Clas Ohlson ikke lenger selvger denne typen.
Sensitivitet og hvor lenge kan stilles inn, mest sansynelig det.
Høres merkelig ut, med mindre du er sikker på at en av dem ikke er lysfølsomhet.
Kanskje du kunne lagt ut bildet du snakket om i OP, selv om jeg regner med du ikke kan ha koblet den feil, det pleier å være vanskelig.
Trådstarter
25 5
Der fungerte den. Måtte visst stå å lyse en stund før instillingene slo inn. Takker uansett for hjelper
Sist endret av Jeezus; 18. september 2011 kl. 23:56.
Den måtte nok bare få stå å lyse uten at du trippet bevegelsessensoren igjen før tiden var gått ut.
Har ikke sett en lampe som trenger tid på å tenke seg om før den virker.