Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 9238
https://altitec.no/media/catalog/pro.../c/mc359t.jpeg

Altså en slik en Den er 45w, men ser ikke ut som de selger de noen sted?

Er det flere som har opplevd at den ledningen blir litt gul?
Ladere og adaptere får du da kjøpt absolutt over alt. Apple.no, Eplehuset.no, Power.no og Elkjop.no er gode steder å starte.

Hvis det bare er forlengeren/skjøteledningen du vil ha, så får du den også hos både Eplehuset, Apple, Power, Elkjøp, og helt sikkert mange, mange andre steder.

Og ja, ledningene blir gule. Jeg har nå min Apple-lader nr 4, som også er blitt gul og oppsmuldret, så snart er det på tide med nr 5. Nr 2 og 3 fikk jeg på reklamasjon (etter et voldsomt styr med klaging), men nå har de fem årene med reklamasjonsrett passert, så nå må jeg kjøpe dem selv. Irriterende at dette til stadighet skjer.
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ladere og adaptere får du da kjøpt absolutt over alt. Apple.no, Eplehuset.no, Power.no og Elkjop.no er gode steder å starte.

Hvis det bare er forlengeren/skjøteledningen du vil ha, så får du den også hos både Eplehuset, Apple, Power, Elkjøp, og helt sikkert mange, mange andre steder.

Og ja, ledningene blir gule. Jeg har nå min Apple-lader nr 4, som også er blitt gul og oppsmuldret, så snart er det på tide med nr 5. Nr 2 og 3 fikk jeg på reklamasjon (etter et voldsomt styr med klaging), men nå har de fem årene med reklamasjonsrett passert, så nå må jeg kjøpe dem selv. Irriterende at dette til stadighet skjer.
Vis hele sitatet...
Er det noe farlig å bruke slike "gule" ladere? Den lader utmerket hos meg, men merker laderen blir litt varm.
Er den overbelastet er den jo en branntrussel.
Trådstarter
Sitat av smash00 Vis innlegg
Er det noe farlig å bruke slike "gule" ladere? Den lader utmerket hos meg, men merker laderen blir litt varm.
Vis hele sitatet...
Er den da om den er gul da? Fordi den lader jo.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ladere og adaptere får du da kjøpt absolutt over alt. Apple.no, Eplehuset.no, Power.no og Elkjop.no er gode steder å starte.

Hvis det bare er forlengeren/skjøteledningen du vil ha, så får du den også hos både Eplehuset, Apple, Power, Elkjøp, og helt sikkert mange, mange andre steder.

Og ja, ledningene blir gule. Jeg har nå min Apple-lader nr 4, som også er blitt gul og oppsmuldret, så snart er det på tide med nr 5. Nr 2 og 3 fikk jeg på reklamasjon (etter et voldsomt styr med klaging), men nå har de fem årene med reklamasjonsrett passert, så nå må jeg kjøpe dem selv. Irriterende at dette til stadighet skjer.
Vis hele sitatet...
De skjøtekablene der passer ikke min modell tror jeg? Står 45w bakpå min.

Flere som har opplevd gul mac lader? Farlig?
Sist endret av smash00; 29. juli 2019 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At kabelen gulner er lite stress. Verre at de fliser seg opp nær kontakten til laptopen.

Det er basicly tre typer kabler i bruk. hvor mange watt det står på laderen din spiller ingen rolle, men kontakten som skal i laptopen din avgjør hvilken kabel du må kjøpe som erstatning:

usb-c: macbook 12" og macbook pro nyere enn 2017
magsafe 2: macbook pro 2012-2017 og macbook air frem til 2018
magsafe: før 2012
Sist endret av liasis; 29. juli 2019 kl. 18:10.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er den overbelastet er den jo en branntrussel.
Vis hele sitatet...
Alt av høgkvalitets SMPS vil skru seg av om dei er overbelasta, og svært mange PSUer til PC signaliserer type, slik at dei ikkje vert overbelasta.

Apple sin originale ladere er svært gode når det kjem til sikkerheit. Eg hadde ikkje vore bekymra for dei.

Uoriginale kinaladere, derimot...
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
At kabelen gulner er lite stress. Verre at de fliser seg opp nær kontakten til laptopen.

Det er basicly tre typer kabler i bruk. hvor mange watt det står på laderen din spiller ingen rolle, men kontakten som skal i laptopen din avgjør hvilken kabel du må kjøpe som erstatning:

usb-c: macbook 12" og macbook pro nyere enn 2017
magsafe 2: macbook pro 2012-2017 og macbook air frem til 2018
magsafe: før 2012
Vis hele sitatet...
Sikker på at det gule ikke betyr at laderen er på vei til å ødelegges?

Laderen ser slik ut: https://gyazo.com/14d00560da291b672a53af3fb4fc3ca4

Som du ser er det litt gult der. Den blir og litt varm.
Sist endret av smash00; 29. juli 2019 kl. 19:55.
Det er helt vanlig at disse blir både misfarget og litt varme etter min erfaring.
Den siste laderen min ble gul etter bare en måneds tid. Nå har den holdt i nesten to år, men nå begynner gummien å vrenge seg av på så mange steder på ledningen at jeg snart blir nødt til å kjøpe ny. Den knøttlille gule flekken du har – sånn var hele laderen min etter en måned eller to. Du klarer deg fint med den der lenge ennå.
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Den siste laderen min ble gul etter bare en måneds tid. Nå har den holdt i nesten to år, men nå begynner gummien å vrenge seg av på så mange steder på ledningen at jeg snart blir nødt til å kjøpe ny. Den knøttlille gule flekken du har – sånn var hele laderen min etter en måned eller to. Du klarer deg fint med den der lenge ennå.
Vis hele sitatet...
Ahh.

Men betyr ikke den gule flekken at kablene inni er ødelagt?

Jeg kom over dette, men usikker på om det snakkes sant: "That's a symptom of overheating. You may have a damaged core in there.

It's potentially dangerous, so should be replaced."

Hva tenker dere? Ser/er den brannfarlig?

Hva tenker dere? Bør den kabelen byttes ut?
Sist endret av smash00; 31. juli 2019 kl. 10:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.