Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3640
Heisann, er ganske fersk når det kommer til lån og hvordan man benytter seg av et lånebevis. Jeg kjøper en motorsykkel nå til uka (hos forhandler, ny sykkel) og har fått innvilget et lån i forbindelse med kjøpet. Tingen er at jeg ikke har fått lånebeviset enda fordi det ikke finnes noe registreringsnummer på sykkelen før den ender opp hos forhandleren.

Er det slik når lånebeviset er på plass, at jeg betaler min andel til forhandler og viser dem lånebeviset fra banken? Det står på nettsiden deres at de betaler direkte til forhandler.


Takker for hjelpen!
Limited edition
Moff's Avatar
Som regel så håndterer banken og forhandleren alt seg i mellom. Slik jeg har gjort det tidligere, så oppbevarer jeg min andel på en konto hos den aktuelle banken, og dette blir da trukket. Det er jo tross alt banken som skal motta alle pengene dine, ikke forhandleren. Banken vil betale hele beløpet til forhandleren med en gang, og deretter er det kun banken du skal forholde deg til. Jeg har heller aldri hatt behov for å vise noe lånebevis i hverken elektronisk eller papirform; forhandleren får dette fra banken.
Tipper at både banken og MC-forhandleren har vært i den situasjonen før!
Forhandleren er kanskje mest nærliggende å spørre, da jeg regner med det er dem du har snakket mest med, og er kanskje litt enklere å få tak i enn rådgiveren i banken.
Okay, men jeg har ikke en konto i banken jeg har søkt lån hos, så de har ingen penger å trekke fra meg.

Er det slik at banken tar kontakt med forhandler (eller motsatt) slik at jeg slipper å gjøre noe som helst?


Edit: Realist1, tror jeg bare tar kontakt med forhandleren

Okay, det var enkelt og greit.

Tar med lånebeviset til forhandleren for å bekrefte at lånet er i boks, så tar de seg av resten. Jeg betaler bare min andel av sykkelen
Sist endret av The Riddler; 27. juli 2019 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.