Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4067
Merkelig problem som oppsto, nettverket gikk ned her om dagen så jeg ringte GET. De mente på at GET box ikke var satt i bridge, noe jeg fant merkelig for har fungert ypperlig siste året uten at jeg har rørt noe.

Så, satt opp slik med kabel fra GET box til egen asus router som igjen er satt opp med aimesh. Tenkte kanskje det var aimesh som fucket til, så fjernet ene routeren, men samme problem.

Problemer er at fruens mobil og ipad ikke vil koble seg til det trådløse. Finner trådløse på listen, men når man kobler til står det bare ingen internett eller noe sånt.

Min telefon fungerer fint, samme med pcen. Har forsøkt å resette nettverksinstillinger på ipad, omstart av ipad, omstart av getboks og routere uten at det hjalp. Mistenker kanskje det er noen innstillinger på routeren jeg må fikse på for ipadden fungerer på nettverket på jobb.
Høres jo ut som at ikke enhetene får tildelt IP-adresse og gir opp å koble til. Sikker på du ikke har disabla DHCP, eller lagt inn MAC-filter?
Sitat av DACpleasant Vis innlegg
Høres jo ut som at ikke enhetene får tildelt IP-adresse og gir opp å koble til. Sikker på du ikke har disabla DHCP, eller lagt inn MAC-filter?
Vis hele sitatet...
Der er du inne på noe, tror kanskje GET boksen delte ut DHCP før, men etter den ble satt i bridge så må jeg endre det inne på routeren. Tester det når jeg kommer hjem, takk.