Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3541
Jeg kom for en liten stund siden over Quora, dette er en nettside litt lignende Reddit, hvor folk kan stille spørsmål og gode svar blir kreditert med poeng. Her er det altså slik at lesere gir upvotes (samme som kvalitetspoeng) til svar de synes er gode.

Dette er en tjeneste jeg personlig digger, jeg følger med på noen emner, og hver gang jeg kjeder meg så går jeg inn på feeden og ser de beste svarene på spørsmål jeg synes er interessante.

Det jeg synes er så rart, er at svært ofte så får man svar av mennesker så "høyt oppe" at man aldri skulle tro at de hadde tid til å svare på spørsmål fra tilfeldige mennesker. Stiller du f.eks. et spørsmål om Wikipedia, så er det ofte slik at skaperen av Wikipedia kommer og svarer på spørsmålet ditt. Dette er ikke noe som skjer en sjelden gang i blant, det skjer hele tiden.

Spør du om google, så får du svar fra flere google-ansatte. Spør du om facebook, samme greia. Spør du om Adam D'Angelo lærte seg algortimer før han begynte studiene sine, så svarer Adam D'Angelo.

Hva er det som gjør at det er så mange suksessfulle og smarte mennesker sitter å svarer på spørsmål på Quora? Hvorfor er det nesten utelukkende gode svar på ethvert spørsmål? Jeg fatter ikke hvordan de har fått det til?
Det gikk akkurat opp for meg, ironien i at jeg spør om dette her fremfor på Quora Vel, i det minste så er det kanskje noen som ikke visste om Quora som nå har fått seg en ny favorittside
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har tenkt på det samme. Tror det handler om klientellet som henger der. Det er blitt en greie for «intelligente» svar og stedet hvor de smarte folka henger. Synes det til tider blir litt for mye buzzfeed-svar og clickbait til tider, men enig i at siden er gull verdt! Det er ikke blitt mainstream ennå, derfor er det mer nisje-folk som henger der. Det tror jeg er svaret på spørsmålet hvertfall. Reddit er en meget bra plattform, men den har vel rykte på seg for å være mye tøys også. Branding og markedsføring!
Sist endret av Chronic420; 27. august 2017 kl. 04:03.