Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2219
Hei

For en stund tilbake var jeg og en kompis i Amsterdam for å nyte diverse godsaker. Vi hadde stort sett hatt mer røyk i lungene enn oksygen i den tiden vi var der. Jeg hadde lyst til å teste ut disse magiske trøflene jeg hadde hørt så mye om fra kompiser og endte opp med å kjøpe den sterkeste de hadde. (Kjøpte først en mildere men den greide jeg å glemme igjen på en coffeeshop).

Hadde lyst til å spise disse så tidlig som mulig for å få mest mulig ut av dagen og endte opp med å spise disse til frokost. Merk: dette var det eneste jeg spiste den morgenen. Vi bestemmer oss for å gå ut å sitte i en park som lå nært hotellet, jeg går da først ut, siden kompisen skulle ringe dama eller noe slikt. Kommer ut og er spent på hva som kommer til å skje, om det er noe likt som fleinsopp osv. Går mot parken og kjenner plutselig jeg blir veldig kvalm og før du vet ordet av det står jeg å spyr mens jeg støtter meg mot et svært tre med blikk fra folk som sikkert tenker "hva faen".

Endte da med at jeg fikk ingen effekt av disse trøflene og jeg var naturligvis litt lei meg. Det var et tidspunkt der jeg fikk en under jorda-følelse, men det ga seg fort. Tok oss et par øl og fortsatte ferien.

Har tenkt mye på hva som gjorde at jeg spydde opp trøflene, tålte ikke magen min det, var jeg ikke klar for det eller simpelt for man kan ikke spise slikt til frokost på tom mage?

Setter pris på eventuelle spekulasjoner
Det er mer regelen enn unntaket at man spyr av sånne ting på tom mage, det føles ut som at magen løfter seg.
Du burde heller brukt tid på forhånd og lest deg litt opp på hva du gikk til enn å bruke tid på å fundere på hvorfor du puket.
Stjeler tråden for et spørsmål.

Funker Afipran (evnt. andre kvalmestillende) for kvalme ved inntak av trøfler/sopp?