Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 9251
Var på ferie i malta i fjor høst og fikk for første gang oppleve et skikkelig Goa-party. For dere som er usikkre på hva dette egentlig går ut på så legger jeg ved følgende youtube link http://www.youtube.com/watch?v=ACP_O...eature=related

Disse arrangementene er vel mest utbredt i sørlige deler av verden, der hvor det er varmt, spesielt på strendene i India, (der kulturen originerer fra), men den har som kjendt etterhvert blitt mer og mer global, men hva med norden?

Har fått med meg at det er veldig mange elektronika-interesserte i norge, men goatrance kulturen er som oftes mer undergrunn, og intern. Når jeg var i Malta fikk jeg høre at dem som regel bare inviterer folk de kjenner, siden de helst ikke vil ha trangsynte individer der, som tar skitne stoffer og tiltrekker for mye oppmerksomhet, da mange av disse (spesielt undergrunn) arrangamangene blir holdt ulovlig , utendørs, og politiet er glade i å buste slike fester da det også for det meste finnes ymse psykedeliske stoffer på slike arrangementer

Så, er det noen her som har opplevd noe her i landet? Om dere ikke vil nevne hvor eller hvem, så er det helt forståelig, men det ville vært motiverende og ivertfall vite at kulturen eksisterer her til lands, noe jeg nesten er sikker på, men tror dere gjemmer dere litt!

Må bare avslutte med at det er noe av det råeste jeg har vært med på, og unner alle å oppleve det minst en gang i livet, for om du ikke er fan av Psytrance før du opplever et goatrance-party, så vil du garantert bli det etterpå!
clubbing.no - der har du vel noe av det vanligste innenfor club - som blir vel noe av det nærmeste du kommer utenom kinky undergrunnsplacer i oslo/trondheim - tenker jeg ;p
Chikara: Tror ikke Goa parties ville "tatt av" i Norge med -10 til +10 grader. Blir litt kaldt å stå ute på strendene her å danse.
Det arrangeres jo av og til noen psygreier på Hausmania og på gamle Sjokoladefabrikken. I tillegg har vi gjerne et par arrangementer ute i skogen hvert år, hvor det til tider har vært ganske mange mennesker. Nå jeg har jeg ikke vært med på noe sånt på lenge selv, men kulturen eksisterer ihvertfal selv om den ikke er like massiv og aktiv som i mange andre land.
Jada, det finnes psykultur også i Norge. Roland Lifjell og Frank Lorvik begynte å arrangere parties på midten av 90-tallet, og Psyklon-klubbkonseptet ble ganske populært i 97-98 (dvs. så populært det kunne bli - det var først og fremst for spesielt interesserte). Crewet/gjengen Trancefarmers videreførte greia på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 00-tallet, og de første utepartyene i Norge (med 15-30 personer) ble arrangert som nachspiel etter Psyklon-fester i '97-98.

I dag er det mest andre som holder på, selv om den gamle gjengen arrangerer fester en gang eller tre i året. Jeg falt av lasset for så lenge siden at jeg ikke kan tipse deg om fester (inne/ute) nåtildags. Men jeg har fra sikre kilder at miljøet har blitt mye større siden den gang, på godt og vondt.
Det er et forholdsvis oppegående psymiljø i Bergen, men det er temmelig undergrunn og diskret noe jeg har inntrykk av at er gjennomgående for denne sjangeren.
Er finfint psymiljø i noreg ja, forholdsvis underground men liv er det definitivt. Har selv vært på mange psy-parties og en psy-festival her i Norge.

Lenge siden jeg har vært på fest tho, men vet det skjer noe av og til.
Takk for respons! Hadde en mistanke ja.. Vær omtenksomme og ha meg i tankene og send en PM neste gang dere vet om noe som skjer, jeg er en allright fyr

Hva med Stavanger området? Anyone?
Pm meg du om du finner noe slikt i stavanger/sandnes området! ;D
ja, jeg veit at en del av de folka du er ute etter henger/hengte ut på Norshroom i sin tid.
Veit ikke hvordan det er nå.
er absolutt miljø i norge, har vært en hel del fester i oslo området de siste åra, men vært litt dødt siste halvåret. Har begynt å dukke opp en del i Bergen ja, og mener å ha lest om arrangementer i stavanger og=)

http://hatzville.morlock.nu/forum
www.repeat.no <-- plurboard
www.goabase.de
www.rabbithole.no

Der er noen sider hvor en hel del av festene blir annonsert=)
Wow, mange takk Fonzey, det var noen informative forumer der ja.. Goa-scenen var mer utbredt enn jeg først trodde her til lands! Ser at det har vært et stort party bare en halvtime fra huset mitt i 2007, og jeg bor langt ute på Jæren. Hadde jeg aldri trodd! Fett! Muligens vi sees på neste arrangament da
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg prøver alltid å finner noen utgående nordmenn på festivaler i Europa, men selv om det finnes noen svenske og danske folk, har jeg aldri møtt noen fra Norge. Derfor be jeg alle Nordmen som er glad i god musikk og positive vibes å være litt mindre 'introvert' og å 'go out there'.

Noen anbefalinger:

Antaris Project 2014 → 11/07-14/07 (Tyskland)
SUN Festival 2014 → 22/07-27/07 (Ongarn)
Ozora Festival 2014 → 29/07-03/08 (Ongarn)
BOOM Festival 2014 → 04/08 -11/08 (Portugal)
Transylvania Calling 2014 → 11/08-18/08 (Romania)

PS: Ta med solkrem
▼ ... flere år senere ... ▼
Drar opp en ny tråd her istedet for å starte en ny en.

Hvordan er psytrance scenen i Norge/Oslo? Har nettopp flyttet til Oslo og kjenner bokstavelig talt ingen som hører på psytrance, men har vært på noen parties i utlandet. Hadde vært spennende å sett hva Oslo har å by på av psytrance.

Noen som vet hvordan ståa er?
R.i.p 23.04.2021
Savner gode gamle dager da vi hadde hyperstate
Det skjer litt her og der i Norge også

@dinosauren: følg med på fb clubbing sider på face. Finn noen som er i miljøet i Oslo og vips så begynner det å dukke opp ting
Lykke til
Minst en av biker-gjengene arrangerer psy-trance shit i Oslo.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noe parties i Trondheim for tiden, da det jaggu skulle bli sommer her og til slutt? Er ikke så kresen på om det er offentlig eller underground, selv om det ville vært artig å dra på begge typene.
Er veldig interessert i psy arrangementer i Bergen området. Har flyttet til Bergen fra Sogn så er ganske ukjent når det kommer til underground opplegg. Om noen vet om noe så send meg en pm, da er eg evig takknemlig.