Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2131
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
som tittelen sier, noen som har erfaring med DMT å har du fått psykiske plager av dette stoffet etter en eventuelt breakthrough? når jeg mener psykiske plager så tenker jeg angst,depersonalisering,psykoser,panikkangst osv

å fikk du det ved å bruke DMT regelmessig/misbruke de ofte eller skjedde det etter engangsbruk?

Hvorfor spør jeg? fordi jeg er svært interessert i psykedeliske stoffer å har røyket en del cannabis før, men sluttet pga de ga meg panikkangst etter 4-5 år me så og si daglig røyking, drikker litt alkohol men sjeldent da jeg ikke takler så godt bakrusen de gir meg..men kan nyte et glass å to en gang iblandt

har testet sopp,lsd,mdma,2cb, uten noen psykiske plager i ettertid men har kun prøvd dette en gang å ikke mer.. men ønsker å teste meskalin,fleinsopp,dmt,hippeflipping å KANSJE (salvia) men svak dose pga de fleste får vell badtrip av dette stoffet? men vil først høre andres erfaring å lære mest mulig om disse stoffene før jeg begir meg utpå disse turene!
Har ikke fått noen psykiske plager av DMT (hverken av breakthrough eller sub-breakthrough doser), fikk bare en filosofisk "overdose" i perioden jeg lærte å fordampe det korrekt, for da ble det utført 2-3 forsøk nesten hver dag i litt over ei uke med oil-burner pipe, The Machine, elektronisk vape og, til slutt, en liten glassbong som jeg "modifiserte" til å fungere som en VaporGenie. Den siste metoden er den enkleste og mest effektive for min del.

DMT-opplevelser er så merkelige og overbevisende at det endret min oppfatning av virkeligheten ganske mye (tankemessig, ikke DP/DR eller psykose altså) i perioder med relativt hyppig bruk. Med tiden falmer disse opplevelsene vekk til en viss grad da. Møter med vesener og guddommelige skikkelser har, for det meste, vært svært positive og gir meg fortsatt en slags ro i sjelen - jeg har fått en følelse av at alt går etter planen og jeg blir "tatt vare på", noe som fikk verden til å fremstå mindre skummel og hjalp på å ta viktige beslutninger (hadde problemer med det før). "Livet" etter døden har begynt å fremstå som en mer sannsynlig mulighet enn gamle nihilistiske meg noen ganger kunne trodd.

Jeg er ikke 100 % sikker på noe av det, bare så det er sagt, men jeg er heller ikke så bastant rasjonalistisk som jeg pleide å være. Jeg kan se for meg at det bare er ønsketenkning som har fått en bunn til å gro via DMT, men hvis det hjelper å takle livet, hvorfor ikke? Ingen av oss vet med sikkerhet hva sannheten om tilværelsen er.

DMT på peaken av LSD var mitt første breakthrough. Jeg kunne ikke "slippe meg løs" for å bryte gjennom fra edru utgangspunkt pga angst. En av de beste psykedeliske erfaringer jeg noen ganger har hatt. Phenibut, cannabis og en sub-breakthrough dose av DMT ga meg en særdeles spesiell opplevelse også, som ikke hadde så mye med det visuelle og hyperspace å gjøre, men ble en slags intens stream of conciousness som falt over hodet mitt som et foss. Den var særdeles personlig (noe som ikke ofte er tilfellet med DMT) og lærte meg å elske meg selv og folk nære meg, se det positive ved min person (noe jeg også sleit med en del før).

Nå klarer jeg nesten ikke å ta DMT "på sparken", jeg blir engstelig bare av å tenke på en blast-off. Ikke fordi jeg har opplevd en bad trip eller noe annet traumatisk i forbindelse med det, jeg har bare ikke lyst, for en eller annen grunn. Det hender, ikke så ofte, at jeg føler på en "call" og da føles det som jeg får en tillatelse til å ta det. Da gjør jeg det, men å bruke det så ofte som jeg pleide før, det orker jeg ikke.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler å holde deg langt unna og ikke gamble med det når du har fått panikkangst (forstadiet til psykose) av mange år med hasjrøyking. Det blir russisk rullett hvor 5 kammere er kuler og ett er trygt og tomt. En gang kan gå bra, en gang kan gå jævlig dårlig. Går det bra så vil du tenke at da går neste tripp også bra, og plutselig går det ikke bra mer. Du er disponert for å få psykose og langvarig skade av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er disponert for å få psykose og langvarig skade av det.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på det at folk med panikkangst er mer disponerte for psykoser? Det er første gang jeg hører og det virker også ganske rart at folk som kun får panikkangst på hasj f.eks er mer utsatte for psykoser enn andre.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Salvia er imo. ikke å anbefale. definitivt mest fucka opplevelsen jeg har opplevd, og jeg har gjort litt av hvert
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Har du kilder på det at folk med panikkangst er mer disponerte for psykoser? Det er første gang jeg hører og det virker også ganske rart at folk som kun får panikkangst på hasj f.eks er mer utsatte for psykoser enn andre.
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke, men som jeg skreiv er panikkangst ofte /alltid forstadiet til psykose. En psykose starter med noia. Når han røyka i flere år uten problemer men plutselig fikk panikkangst/noia i så hemmende og/eller hyppig grad at han måtte slutte å røyke hasj så tilsier det at om han hadde fortsatt å røyke hasj da hadde han mest sannsynlig endt opp med psykose etter mange nok noiarunder/overload for hjernen og er altså ekstra disponert for det på andre stoffer som stimulerer hjernen også, i og med at hjernen har gått i villbaner før av rus.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dmt var for meg forferdelig. Salvie: styr jævlig langt unna. Om du er nysgjerrig på DMT, prøv heller Ayahuasca. Det er dmt i det og, men funker helt forskjellig. Husker ikke om det var syntetisk Dmt eller organisk jeg hadde, men der var jævlig
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dmt var for meg forferdelig. Salvie: styr jævlig langt unna. Om du er nysgjerrig på DMT, prøv heller Ayahuasca. Det er dmt i det og, men funker helt forskjellig. Husker ikke om det var syntetisk Dmt eller organisk jeg hadde, men der var jævlig
Vis hele sitatet...
Hva slags forferdelig opplevelse hadde du med DMT?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anbefaler å holde deg langt unna og ikke gamble med det når du har fått panikkangst (forstadiet til psykose) av mange år med hasjrøyking. Det blir russisk rullett hvor 5 kammere er kuler og ett er trygt og tomt. En gang kan gå bra, en gang kan gå jævlig dårlig. Går det bra så vil du tenke at da går neste tripp også bra, og plutselig går det ikke bra mer. Du er disponert for å få psykose og langvarig skade av det.
Vis hele sitatet...
Nja, panikkangst og noia er ikke nødvendigvis forstadiet til psykose.

Med det sagt, kan DMT være traumatisk. Spesielt hvis man eyeballer doser. Kjenner en person som har havnet i en dyp depresjon etter en altfor heftig tur på ett uegnet sted.

Trår man varsomt og følger regler, så går det nok bra. Med mindre man er utsatt for psykoser (som ikke nødvendigvis starter med noia og panikkangst, men gjerne inntreffer umiddelbart etter turen).
Sist endret av Stray Wanderer; 24. juli 2019 kl. 10:53.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Nja, panikkangst og noia er ikke nødvendigvis forstadiet til psykose.

Med det sagt, kan DMT være traumatisk. Spesielt hvis man eyeballer doser. Kjenner en person som har havnet i en dyp depresjon etter en altfor heftig tur på ett uegnet sted.

Trår man varsomt og følger regler, så går det nok bra. Med mindre man er utsatt for psykoser (som ikke nødvendigvis starter med noia og panikkangst, men gjerne inntreffer umiddelbart etter turen).
Vis hele sitatet...
I og med at jeg ikke har sett noe til kilder eller verken finner kilder selv, på at panikkangst er forstadiet til psykose så sier jeg meg enig me stray wanderer, er nokk noen som får eller sliter med panikkangst etter rusmisbruk over tid, uten å nødvendigvis havne i psykose ved å fortsette å ruse seg, angående mitt tilfelle så fikk jeg noia under hasjrus 2 dager etter at jeg hadde testet MDMA så kan vell være en sammenheng der? Lavt seretonin nivå? Kansje? Blir vell bare spekulasjoner uansett..
Min erfaring er at DMT er lett håndterbart. Det går utrolig fort. Det er heftig, ingen tvil om det, men alt går så fort, og oppleves mere som en drøm i etterkant enn virkelighet. Vil si en sopp eller syretrip kan være mye mere belastende enn en en tur på DMT. Jeg var også veldig skeptisk før jeg prøvde DMT, men etter jeg prøvde dmt ble det min favorit av alle rusmidler. Fantastisk, overveldende opplevelse som jeg gleder meg til å komme over igjenn.

Salvia er mye mere traumatiserende. Prøvd en gang, og fikk ikke noe særlig ut av det. Det var en opplevelse jeg skjønner godt folk ikke kan takle.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Min erfaring er at DMT er lett håndterbart. Det går utrolig fort. Det er heftig, ingen tvil om det, men alt går så fort, og oppleves mere som en drøm i etterkant enn virkelighet. Vil si en sopp eller syretrip kan være mye mere belastende enn en en tur på DMT. Jeg var også veldig skeptisk før jeg prøvde DMT, men etter jeg prøvde dmt ble det min favorit av alle rusmidler. Fantastisk, overveldende opplevelse som jeg gleder meg til å komme over igjenn.

Salvia er mye mere traumatiserende. Prøvd en gang, og fikk ikke noe særlig ut av det. Det var en opplevelse jeg skjønner godt folk ikke kan takle.
Vis hele sitatet...
Enig med deg, sopp og LSD kan være mer belastende enn DMT, men kun pga varighet og dermed større sjanse for at opplevelsen vender mot negativitet, samt mindre grad av ego dissolution (slik at man enda kan finne på å kjempe mot). DMT opplevelse er som en intens sopptur komprimert i ett kvarter. DMT er mindre krevende, fordi man ikke har en sjanse på å motsette seg opplevelsen eller å forsøke å styre den, den overvelder en fullstendig.

Med det sagt, kan det være traumatisk hvis man biter av mer enn man kan tygge, dvs doser på 50 mg+ (fordampet effektivt). Man kan bli dratt inn lenger enn man noen ganger kunne forestille seg, eller møte på noen "der nede" som ikke er riktig så vennlig.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Enig med deg, sopp og LSD kan være mer belastende enn DMT, men kun pga varighet og dermed større sjanse for at opplevelsen vender mot negativitet, samt mindre grad av ego dissolution (slik at man enda kan finne på å kjempe mot). DMT opplevelse er som en intens sopptur komprimert i ett kvarter. DMT er mindre krevende, fordi man ikke har en sjanse på å motsette seg opplevelsen eller å forsøke å styre den, den overvelder en fullstendig.

Med det sagt, kan det være traumatisk hvis man biter av mer enn man kan tygge, dvs doser på 50 mg+ (fordampet effektivt). Man kan bli dratt inn lenger enn man noen ganger kunne forestille seg, eller møte på noen "der nede" som ikke er riktig så vennlig.
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet:
Både jeg og kompisen min er veldig interessert i DMT. Har prøvd det nå 2 ganger, en lav dose og en høyere dose. Under den høyere dosen, så fikk jeg en ganske overveldende opplevelse i den forstand at jeg ble litt sjokkert. Dog jeg vil ikke beskrive med lik "signifikans" (sliter med å finne riktig ord) som de fleste da beskriver. Opplever å ha gått dypere med LSD.

Spørsmålet mitt er da som følger: Er det slik at du virkelig forstod når du hadde nådd "breakthrough", og hva avskiller en "breakthrough" fra en mislykket en? Finnes det en merkbar terskel ut ifra din erfaring?

Tar gjerne imot svar fra andre med erfaring.
Sist endret av Sopphuet; 24. juli 2019 kl. 13:38.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har hatt 2 turer på DMT, en breakthrough og en veldig trippy en. For meg lignet ikke turene på noe annet jeg har prøvd. Utelukkende fantastisk positiv opplevelse for meg, følte jeg hadde en fin varm glød i lang tid etterpå.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet:
Både jeg og kompisen min er veldig interessert i DMT. Har prøvd det nå 2 ganger, en lav dose og en høyere dose. Under den høyere dosen, så fikk jeg en ganske overveldende opplevelse i den forstand at jeg ble litt sjokkert. Dog jeg vil ikke beskrive med lik "signifikans" (sliter med å finne riktig ord) som de fleste da beskriver. Opplever å ha gått dypere med LSD.

Spørsmålet mitt er da som følger: Er det slik at du virkelig forstod når du hadde nådd "breakthrough", og hva avskiller en "breakthrough" fra en mislykket en? Finnes det en merkbar terskel ut ifra din erfaring?

Tar gjerne imot svar fra andre med erfaring.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring kjennetegnes breakthrough av "total" egodød, man har ingen minner fra den virkelige verden, man vet ikke hvem man er (uten at det fører til bekymring). Det føles som man er en observatør, uten å ha en særlig dømmende forhold til det man observerer utifra det vanlige egoperspektivet.

Mitt første breakthrough føltes som om jeg ble født inn i en verden som ikke lignet på noe annet jeg har sett før, men som likevel føltes kjent og kjærkommen, som om jeg har vært der før. Jeg var 4 timer inn i en LSD-tur på tilnærmet 400 mikrogram, så jeg hadde en fot der inne allerede. Det tok meg bare ett trekk (husker ikke doseringen, men den var ikke særlig stor) som jeg inhalerte og holdt inne. Mens jeg gjorde det, lukket øyne seg automatisk, og da jeg "åpnet" dem igjen, var jeg allerede der, det skjedde nesten øyeblikkelig.

Jeg glemte helt å puste, men kroppen tok seg av det. Jeg havnet i en slags halvsfære som strekte seg til det uendelige, og dens kuppel og alt in between var fullt med en hav av vesener som opererte som ETT, de hadde en viss individualitet alle sammen, men samtidig var en del av det hele. Hele "havet" bevegde seg ekstremt fort, vesener var koblet sammen som kjeder som bevegde seg i hver sin retning, parallelt og på tvers av hverandre. En gjeng med vesener spratt ut av "havet" og kom til meg. De ga meg mye kjærlighet (ikke på et seksuell vis) og omsorg, så mye som jeg aldri har opplevd før.

Da jeg kjente at jeg begynte å bli dratt ut derfra, så fikk jeg mange klem og kyss, i den grad som vesener som så ut som sammenkoblede konstant transformerende "sjøhester" (det nærmeste jeg kommer på som ligner på dem) kan gi, som et farvel og masse lykke til videre i livet. En av de beste og mest langvarende afterglow jeg har hatt i etterkant av en psykedelisk opplevelse.

Jeg vet ikke hva dette stedet var, men har mistanker om at det er der vi alle kom fra, og dit skal vi returnere etter døden. Som sagt, bare spekulasjon fra min side.

Glemte å poengtere at man aldri ender opp på samme sted ved en breakthrough.

Ved en annen anledning, uten LSD ombord denne gangen, kom jeg til et sted som var svært geometrisk korrekt, nesten 2D. Grønne enger strakk seg til horisonten. Hele plassen hadde en slags forvrengt julemotiv gående for seg, men uten snø. Jeg følte som om jeg satt på et usynlig tog og passerte forbi hus og trær som så ut som Christmas Candy Canes. Etter ei lite stund kom det vesener som så ut som Santa Klaus sine alver som for en eller annen grunn var utformet som hakkekors. Dem begynte å kommunisere med meg i form av bilder og visjoner, veldig raskt (alt i DMT-verdener har en sinnsyk tempo).

Det kom til et punkt da vesener begynte å vise meg noe som frambrakte ekstrem frykt inni meg, det føltes som at hvis jeg kommer til å forstå det som ble vist, så kommer jeg aldri til å kunne fortsette å leve i den virkelige verden. Det var som om jeg ble vist den sanne naturen av Gud og tilværelse, men det var så enormt og ekstremt at jeg ba dem om å ro ned, at dette kommer jeg ikke til å takle. Dem virket til å ha forstått min forespørsel, og når jeg spurte om det var den sanne naturen av Gud de prøvde å forklare, så ble de ekstremt glad, som om de har klart å få noe gjennom til meg. De kom hoppende rett inn i mitt ansikt i sin glede, og da sluttet turen brått, og jeg var tilbake.
Sist endret av Stray Wanderer; 24. juli 2019 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan påvirker DMT kroppen rent fysisk, hjerterytme og sånt? Er der fysiske farer ved det?
Sitat av hallohallohallo Vis innlegg
Hvordan påvirker DMT kroppen rent fysisk, hjerterytme og sånt? Er der fysiske farer ved det?
Vis hele sitatet...
Ifølge Rick Strassman, vil DMT, avhengig av dose, midlertidig øke blodtrykket, hjerterytme og temperaturen av endetarmen.

Konsentrasjoner av betaendorfiner, kortisol, ACTH, veksthormon og prolaktin vil også øke under påvirkning.