Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3584
Vet ikke om dette er rett stede å spørre men jeg prøver. Har operert og fikk paralgin forte på resept. Står jeg kan ta 1-2 tabletter 4 ganger daglig, dette har jeg gjort i 2dager nå. Tok 2 i morres og trodde jeg skulle dø. Ble kvalm om kastet opp og hadde ekstreme magesmerter, lå på bade gulvet og skalv å kaldsvettet i 1god time. Klarte knapt å puste og synet svartet til mange ganger.
Aner ikke hva som skjedde og er litt redd siden smertene ikke er helt borte enda. Noen som har vært borti noe lignende?
Høres ut som du reagerer på bindestoff eller medikamentet. Dette kan være være likt bivirkningene til større mengder Subutex eller noe annet kjemisk opiat. En tredje tanke er at du er veldig overfølsom for Kodein. Paracetamol er det andre virkemiddelet. Ring rustelefonen og spør er også en mulighet, anonymt om ønskelig. Tar du andre medisiner? Ikke at jeg har noe me det, men kan være relevant..
Hvorfor har du ikke tatt opp dette med legen din, h*n vil nok kunne svare mye bedre på dette enn hva vi kan.
Hvor lenge har du tatt paralgin forte?
Vi på freak er ikke helsepersonell, men litt googling forteller meg at paralgin forte i noen tilfeller har gitt galleveisspasmer, om det er det du har opplevd er ikke godt å si, men du bør uansett kontakte helsepersonell da de er mye bedre rustet til å kunne gi svar og den hjelpen du trenger.
Sist endret av Veggen; 24. mai 2019 kl. 20:31.
Trådstarter
3 0
Har ikke kontaktet lege av ren latskap og redsel for at de vil ta blodprøver ol. Trengte ikke noe konkret svar var bare nysgjerrig på om noen viste noe om det.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Visse mennesker kan reagere EKSTREMT sterkt på kodein, mens noen nesten ikke får effekt i det hele tatt. Det er egentlig et ufattelig dumt legemiddel, og det høres ut som at du er en av de som reagerer veldig sterkt på det.

Ta det opp med legen.
Jeg har tatt en del PF nå i vår pga skoliose som har plutselig slått ut i full blomst. Er langt oppi tredve årene og det er rart at man kan ha så skeiv rygg uten å merke noe av det så lenge. Men det er egentlig ikke relevant.

Eneste bivirkningen jeg merker er kløe noen ganger og tørrhet i munnen.

Som nevnt over her, fortalte legen meg at for noen så funker dette som bare faen, kan til og med bli rusa. Mens andre funker det ikke på i det hele tatt.

Men var det noe annet spesielt som skjedde da du fikk dette illebefinnende da? Var du f.eks litt dehydrert eller hadde veldig tom mage? Spiste du eller drakk noe med grapefrukt? Inntok du noen andre rusmidler?

Disse tingene kan jo også ha litt å si skulle jeg tro.

Jeg er enig med de som sier du bør ta det opp med lege, dette er nok ikke helt normalt. Er vel heller ingen som kan tvinge deg til å ta blodprøve pga dette?

Lykke til og ha en fin kveld!
Trådstarter
3 0
Takk for svar �� ja hadde ikke spist enda og det kan ha noe å si. Har legetime midten av neste uke så skal nevne det da. Var bare jeg ikke orket å styre med lege rett før helgen og lar bare vær å ta dem nå.

Ha en fin kveld du også ��
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Deilig å vite at det ikke bare jeg som reagerer slik. Tok 4 stykk pf for en måned siden for å se hvordan det var og jeg endte også opp med ekstreme magesmerter. Søkte det opp på nettet og sto at de var pankreatitt elns.
Etter det jeg har forstått så vil grapefrukt begrense paralgin fortes effekt, siden det er et "pro-drug".
Altså leverenzymet som gjør om kodein til det smertestillende stoffet blir redusert.

Jeg har merket at man kan få ekstremt mye mer effekt på tom mage. Synes matinntaket spiller en mye mye større rolle på pf enn andre medisiner.