Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4884
Dere som drikker proteinpulver, hvor ofte drikker dere det ila uka? Jeg personlig drikker det 5-6 ganger uka, om ikke mer enkelte ganger. Trener styrke, og må ha i meg endel proteiner.

Dere? Og er det farlig å drikke det mye? Jeg spiser selvsagt vanlig mat, frukt og alt det der.
0-3.

Får i meg mer enn nok fra mat, men de dagene det blir kun brød, kjører jeg en shake i tillegg.

Du skal langt overgå anbefalt dosering på pakka før det begynner bli farlig.

Frukt er oppskrytt. Grønnsaker er bra for deg.
Drikker det de dagene der jeg ikke klarer å få i meg nok proteiner gjennom maten. Målet er altså null. Men det er en grei backup å ha på travle/late dager.
Merker ingen forskjell nå når jeg ikke drikker det enn da jeg gjorde det 3 gamger dagen, om du spiser bra mat så er det ikke vits, såklart bra om du har dårlig tid i farta
Har en kompis som klarte å drikke på seg melkeallergi - men tipper det var noe underliggende som ble provosert fram av absurde mengder myse.

Det er først og fremst farlig for lommeboka, men for mye protein over tid er ikke bra. Regn deg fram til hva du trenger, absolutt maks av hva som er noe poeng er 2g/kg kroppsvekt. Hold deg under det i samla protein pr dag (husk å ta med alt, også brød/grønnsaker). Det er ikke akutt farlig med mer, men veldig poengløs (og potensielt farlig på sikt).
Kjekt med et par scooper casein også litt isolate/hydro i på morran som frokost. Har casein Hydro og whey80 som jeg blander til hvilket formål som trengs. Ikke alltid det er daglig her. Men når proteininntak er lavt til måltid eller som mellommåltid.
min mening om proteinpulver: jeg sluttet selv å drikke proteinpulver for flere år siden. De proteinene du finner i pulver er ofte fra egg og melk, det er en ekstrakt. Problemet ligger i at det er tung for kroppen og bryte ned den proteingugga, så opptaket av proteinene er lav, og det er forskjell på hvor proteiner kommer fra og hvordan de blir tatt opp i kroppen. Mitt tips er og få mest mulig proteiner ut av: kylling, tunfisk, egg, nøtter, laks, biff google it , gjærne med fett. (Inneholder my annet viktig. Veier idag 96kg og er 178cm. Alltid trent naturlig.

Viser også til en britisk dokumentar på NRK der de undersøker opptaket av proteinpulverni kroppen, de testen flere gruppet og de som brukte proteinpulver hadde ikke noe effekt, og proteinene ble nesten ikke tatt opp i kroppen.

Jeg er ingen fasit men proteinpulver er en scam, andre kan mene det motsatte
Sist endret av alboo; 21. mai 2019 kl. 01:17.
Sitat av alboo Vis innlegg
min mening om proteinpulver: jeg sluttet selv å drikke proteinpulver for flere år siden. De proteinene du finner i pulver er ofte fra egg og melk, det er en ekstrakt. Problemet ligger i at det er tung for kroppen og bryte ned den proteingugga, så opptaket av proteinene er lav, og det er forskjell på hvor proteiner kommer fra og hvordan de blir tatt opp i kroppen. Mitt tips er og få mest mulig proteiner ut av: kylling, tunfisk, egg, nøtter, laks, biff google it , gjærne med fett. (Inneholder my annet viktig. Veier idag 96kg og er 178cm. Alltid trent naturlig.

Viser også til en britisk dokumentar på NRK der de undersøker opptaket av proteinpulverni kroppen, de testen flere gruppet og de som brukte proteinpulver hadde ikke noe effekt, og proteinene ble nesten ikke tatt opp i kroppen.

Jeg er ingen fasit men proteinpulver er en scam, andre kan mene det motsatte
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Eventuelt link til nevnte dokumentar?
Biotilgjengeligheten på whey (det som proteinpulver oftest er laget av) er faktisk på topp: https://en.wikipedia.org/wiki/Biological_value
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3905294/

Og til trådstarter så bruker jeg ved behov. Det kan være alt fra 0 ganger til 4-5 ganger i uken, som oftest 1-2. Ser an litt hva jeg spiser ila en dag, går det mest i junk som pizza fyller jeg på med litt ekstra protein, men spiser jeg mye kjøtt skipper jeg det. Feks igår hadde jeg kjørt en 48 timer faste, spiste stor søtpotet, 600g kylling, skål havregryn, par knekkebrød, 400g cottage cheese og litt yoghurt. Da måtte jeg avslutte med en shake for orket ikke spise mer. Nå, ny runde 48 timer faste.
Wow. Det hørtes utrolig slitsomt ut. Men hvis man bor alene eller ikke har hypre småunger springende overalt er det vel mulig.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Og til trådstarter så bruker jeg ved behov. Det kan være alt fra 0 ganger til 4-5 ganger i uken, som oftest 1-2. Ser an litt hva jeg spiser ila en dag, går det mest i junk som pizza fyller jeg på med litt ekstra protein, men spiser jeg mye kjøtt skipper jeg det. Feks igår hadde jeg kjørt en 48 timer faste, spiste stor søtpotet, 600g kylling, skål havregryn, par knekkebrød, 400g cottage cheese og litt yoghurt. Da måtte jeg avslutte med en shake for orket ikke spise mer. Nå, ny runde 48 timer faste.
Vis hele sitatet...
Hvordan opplever du det er det å fungere på jobb og trening i faste?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Wow. Det hørtes utrolig slitsomt ut. Men hvis man bor alene eller ikke har hypre småunger springende overalt er det vel mulig.
Vis hele sitatet...
Har ei på 2,5 år. Ikke noe problem det.

Sitat av sinkpad Vis innlegg
Hvordan opplever du det er det å fungere på jobb og trening i faste?
Vis hele sitatet...
Fungerer som normalt. Trening mandag var en av de bedre på lenge, tross jeg ikke hadde spist på over 30 timer. Kjørte 50 min styrke og 40 min cardio, hvor 30 av de var rask gange.

Nå sporer det litt av her, men det blir en vanesak. Startet med pf(periodisk faste) for mange år siden og nå spiser jeg etter det på høsten og mer ett måltid om dagen nå, med innslag av 48 timer faste her og der når jeg føler for det. Hadde nok startet med PF først og se hvordan man reagerer istedet for å hoppe rett på 48 timer.

Jeg drikker saltvann, en blanding av 1ts seltin (for potassium) og 1ts natron blandet ut i ca 2L vann som jeg drikker ila dagen. Føler det fungerer bedre enn kun vann. Har noe med salt og elektrolyttbalansen og gjøre.
Sist endret av RayMonk; 21. mai 2019 kl. 09:26.
2 ganger pr dag.
De som påstår at det å ta proteinshakes ikke er bra for helsa, eller at det ikke blir tatt opp i kroppen må jo være troll.

Det blir som å spise masse biff, egg og kylling hver eneste dag, bare i flytende form!
Billigere enn 500gram biff er det også.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Drikker det som regel kun etter trening for å fylle på proteinlagrene 3-5 ganger i uken

Om det er farlig, vet jeg ikke. Finnes sikkert mange teorier om at det er det pga leveren.

Jeg bruker vivolife, plantebasert proteinpulver av høy kvalitet med mange sunne ingredienser.
Les mer om produktene deres her: https://www.vivolife.co.uk/products/perform
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
kan gå i nyrene ved for mye pulver i tak, urinveisinfeksjon også. men er bra men ikke kjør på med mange hekto forskjellig pulver om dagen. alt løser seg ikke opp og det snakk gjennom trene og urinrøret... casen i lodding fase er nok været der på feks 20-50gram dagen
Trådstarter
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
2 ganger pr dag.
Vis hele sitatet...
Over hvor mange år har du gjort det?

Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
De som påstår at det å ta proteinshakes ikke er bra for helsa, eller at det ikke blir tatt opp i kroppen må jo være troll.

Det blir som å spise masse biff, egg og kylling hver eneste dag, bare i flytende form!
Billigere enn 500gram biff er det også.
Vis hele sitatet...
https://www.consumerreports.org/diet...n-supplements/

Les denne.

Sitat av Chromatics Vis innlegg
Drikker det som regel kun etter trening for å fylle på proteinlagrene 3-5 ganger i uken

Om det er farlig, vet jeg ikke. Finnes sikkert mange teorier om at det er det pga leveren.

Jeg bruker vivolife, plantebasert proteinpulver av høy kvalitet med mange sunne ingredienser.
Les mer om produktene deres her: https://www.vivolife.co.uk/products/perform
Vis hele sitatet...
Du får vel ikke skade i leveren av å drikke Whey 1 gang pr dag? Er vel ved enorme mengder protein at det fører til skade der.
Sist endret av smash00; 22. mai 2019 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har trent av og på i 8 år. Tatt shakes periodevis. Fikk aldri mindre eller mer gains om jeg la til, eller trakk ifra dette.

Joda, sikkert heller for mye enn for lite proteinpulver, men jeg tror man ikke skal ha så sinnsykt mye proteiner som fitnessindustrien skal ha det til. 99% av befolkningen klarer seg med 100g proteiner per dag. Det skal man klare å få i seg via kosten så langt man ikke er 17 år og spiser mammas tomatsuppe.

Også er det sikkert endel som sverger til proteinpulver som er uenige i mine drøye påstander. Da foreslår jeg til de personene at de kan prøve et nytt styrkeprogram uten tilskudd av proteiner, så kan de se selv at man får like mye gains.
Sist endret av Superspurv; 23. mai 2019 kl. 16:59.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Noen som har erfaring med Biotech USA Iso When Zero? Og har noen fått hodepine av den de første dagene?
Sitat av Modu Vis innlegg
Hei!

Noen som har erfaring med Biotech USA Iso When Zero? Og har noen fått hodepine av den de første dagene?
Vis hele sitatet...
Prøv å drikk litt mer vann
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Drikker 4 om dagen Plus kasein når jeg gsiner.

Pluss masse vanlig mat selvfølgelig.

Eneste problemet er litt treg mage så drikker sånn duphlunac og ekstra fiber for å unngå det.

Not alt drikker jeg kanskje 1-2 dagen pluss kasein de kveldene jeg ikke spiser proteinrik kveldsmat
Alle proteindrikkere der ute, uten at jeg skal påstå at Staken ikke funker (for det gjør den, om kroppen lider av proteinunderskudd), tar dere kreatin(monohydrat), det var sist jeg leste rundt (5
10 år siden eller rundt der) med noen dokumentert effekt..

Videre gå jeg meg personlig med proteinpulver da jeg blir luftig/løs i magen av det. Sammen med ett skikkelig måltid var det ikke noe problem, men spiste jeg skikkelig var det 0 hensikt i å ta shaken.

For dere som sammenblandet med gainer, slutt med det få ting på jord som kan få mennesker til å gå opp i vekt like raskt som det..
Drakk opp til 6 shakes om dagen over lengre perioder når jeg har hatt for dårlig råd. Merker ikke annet en at jeg ofte hadde diare og luft i magen.
Ordentlig mat er å foretrekke selv om biotilgjengeligheten til whey er høy, så er det ikke nødvendigvis bedre. Flere faktorer spiller inn i hva som er best totalt. For meg som har en relativt høyt kalori konsum og trenings mengde vil jeg heller bruke den plassen som er i magesekken til proteinkilder med mye vitaminer, mineraler og som fordøyelsen min reagerer bra på.

Eneste tilskudd jeg tar er fiskeolje.
Sist endret av DrPerception; 16. juli 2019 kl. 22:24.