Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1039
Hei jeg har innkalling til avhør der jeg må avgi forklaring om en voldsak. Jeg selv kommer vel greit ut i denne saken, da det var jeg som ble angrepet og ringte poletiet. Jeg har noe cannabis metabolitter kroppen fra tidligere(THC) og lurer fælt på om de kommer til å rusteste meg. Har lite lyst å miste rettigheten til å ta sertifikatet, da jeg har gått 9 mnd pissings for å få lov. Noen som vet litt hvilken prosedyrer de har osv? Hårprøve og spyttprøver har jeg hørt er ganske unøyaktig. De tok promilletest på stedet og jeg var den eneste som var full, av begge parter. Slik jeg husker det var det ganske/heilt uprovosert også, uten noe særlig motiver. Han som starta å sloss har flere volds saker på seg, vi har på en måte skværa opp, noe tips hva jeg burde si til poletiet?

Vær så snill spar meg meg fra moralpreken om at jeg ikke burde ha sertifikat om jeg røyker osv. Jeg er ikke avhengig av noe rusmidler, og jeg nekter å sitte på legevakta med metadonhuer en gang i uka, i et års tid og betale store store summer, for å komme meg dit jeg er idag. Jeg har narkotikasaker på meg fra tidligere, for mange år siden. Kan det lønne seg å vri seg unna? Jeg kan bli avhentet av pometiet, men rekker vel å bli clean da. Røyka bare litt på fest.
Sist endret av fjellape; 12. mai 2019 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan garrantere deg at de ikke kommer til å rusteste deg i forbindelse med avhøret.

Play it cool
Sist endret av brennesle; 12. mai 2019 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Hmm okey, da skal jeg bare stole på deg da brennesle? Har du noe begrunnelse for at jeg ikke kommer til å bli testa? Muligens sløsing av poletiressurser, men han det er snakk om har mye greier på seg, det har forsåvidt jeg også bare for lang tid siden.
Om du føler deg utrygg så ring opp politiet kort stund før avhøret og forklar at noe prekært har dukket opp og avtal ny tid. Så leter de sikkert opp en ny avtale til deg, forsøk å foreslå andre tidspunkt eller dager slik at dere ikke blir enige også sier du at <avhengigav hvor lang det er til du er clean> at det passer egentlig best for deg feks en av de to siste dagene neste uke. Du får avgitt din forklaring og er likevel 100% safe.
Nei de kommer ikke til å rusteste deg. Det gjør de enten på stedet eller i arresten, ikke i forbindelse med avhør lenge etterpå
Sitat av fjellape Vis innlegg
Hmm okey, da skal jeg bare stole på deg da brennesle? Har du noe begrunnelse for at jeg ikke kommer til å bli testa? Muligens sløsing av poletiressurser, men han det er snakk om har mye greier på seg, det har forsåvidt jeg også bare for lang tid siden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle de ha rustesta deg når du er fornærmet i en sak som ikke innebærer kjøring eller ulovlig rus? Gir ikke mening. Bare tenk over det i et større perspektiv. Fornærmet i en sak, møter opp til avhør, og onkel blå står der med koppen i hånda og sier "PISS!"? Hvorfor skulle de gjort det? Tror du smoker for hardt ass...
Sist endret av brennesle; 13. mai 2019 kl. 00:30.
Trådstarter
Jeg tenker jeg prøver dette Random Det var på ganske kort varsel jeg fikk inkalling. 3 dager etter hendelsen fikk jeg det i postkassa. Det eneste som plager meg nå, er at jeg måtte til legen, på grunn av hjernerystelse som ikke ble bra, ca 1 uke etter hendelsen, hukommelsestap, ekko i hodet, itilleg til at jeg var veldig svimmel og hadde vondt i topplokket, noe legevakta sa var normalt. Jeg hadde 2 i promille under hendelsen og bare fortsatte å drikke hemningsløst dagen etter, noe jeg aldri skulle gjort, da jeg egentlig skulle bare tatt det heilt med ro med tanke på hjernerystelse. Forklarte alt til legen og at jeg ikke klarte å ta meg inn igjen etter helga og sleit med å sove og spise etter dette, fikk utskrevet Truxal og Phenergan til å sove på,, itilleg han ville henvise meg til en poleklinisk instutisjon som jeg vil anta er avrusning. Jeg sa jeg var veldig målbevist på å ikke drikke noe mer alkohol fremover på grunn av hjernerystelsen. Og lurer på om det kom litt feil ut, (ble missforstått) jeg har ikke hatt noe problem å motstå alkohol frem til nå, (2 uker uten utenom 2 øl). Det jeg lurer på er om legen kanskje missforsto meg litt og at jeg blir å miste rettigheten til lappen likevel. Beklager knotete skriving, bruker telefonen.

Huff, er litt spent dette Jeg skulle få henvisning i posten, til denne instutisjonen. Legen sa det var en instutisjon som tok for seg alt sånn med rus/psykiatri ol. Fikk litt voldstraumer, såg stjerner og fikk mye bilder og tilogmed stemmer i hodet før jeg skulle sove. Legevakta sa det bare var voldstraumer. Nå føler jeg meg heilt fin, og kommer ikke til å godta å bli innlagt noe plass.

Jeg spora litt av her nå, men skal snakke litt mer med legen anngående dette, kanskje jeg kan begrunne missforståelsen med st jeg hadde hukommelsestap. Kan sikkert komme med en update. Han sa liksom at jeg har hatt fine tester og alt sånn uten at han konkluderte med noe. Å få sertifikatet er mitt brennende ønske for tiden, og jeg har fått vite politiet eller lege kan kalle inn på stikkprøver. Jeg mista litt besinnelsen etter denne hendelsen, men er heilt fin den dag idag.
Sist endret av fjellape; 13. mai 2019 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.