Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1356
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hei!
Har klokken stilt seg tilbake for noen av dere? Hadde alarm på 06:30 og så på klokken sist gang 06:41. Plutselig var klokken 05:41. Har det skjedd med dere også?
Limited edition
Moff's Avatar
Ja, det pleier å skje omtrent én gang hvert år. En annen ting jeg også opplever er at klokken hopper en time frem. Det kommer til å skje på søndag, når vi går over til sommertid.

(Kan det tenkes at klokken din plutselig innså at den var i feil tidssone?)
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Ja, det er det som er så rart...
Er min teori også, er nær en annen sone, så kan hende den byttet til den før alarmen og så byttet den tilbake.
Sist endret av Mekkern; 29. mars 2019 kl. 07:25.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis det er snakk om en mobiltelefon, så skal det gå an å låse den til én fast sone i stedet for å la den velge automatisk.
Sist endret av Moff; 29. mars 2019 kl. 08:08.
Se i klokkemenyen din om du kan ha lagt til en ekstra klokke for en annen tidssone og knyttet alarmen til denne.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Har ikke lagt til noe, var nok GPS’en som tulla da jeg er veldig nær en tidssone som er en time foran.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Har ikke lagt til noe, var nok GPS’en som tulla da jeg er veldig nær en tidssone som er en time foran.
Vis hele sitatet...
Mobiltelefonens klokke styres vanligvis ikke av GPS.

Men er du så nærme en annen tidssone at du kan ha slått inn på en basestasjon der?
Sist endret av random105675; 30. mars 2019 kl. 08:07.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mobiltelefonens klokke styres vanligvis ikke av GPS.

Men er du så nærme en annen tidssone at du kan ha slått inn på en basestasjon der?
Vis hele sitatet...
Ja, er veldig nærme. Er et par km fra landegrensa til et land med annen tidssone
Da har du nok fått nettverkstiden fra basestasjonene der.

Du kan deaktivere synkronisering mot nettverk i telefonens innstillinger.