Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 13069
Tips til trening: Aldri tell kalorier. Ha det gøy med treningen, lær deg teknikk og hold deg skadefri. Da kan du trene for alltid.

Starting strength er et bra program som funker på alle.
Sist endret av ali88; 20. august 2016 kl. 23:10.
Sitat av Keegasus Vis innlegg
3)Jeg får veldig fort søtsug, og drikker brus visst jeg får lyst på det. Prøver å holde meg unna, men plutselig sitter jeg med en tom flaske med cola, også bruker jeg en god stund på å angre på at jeg drakk den. Hva sunne og lette alternativer har dere som jeg kan hjelpe meg å bli kvitt den dårlige uvanen med å drikke brus.
Vis hele sitatet...
Drikk Cola Zero, Pepsi Max eller tilsvarende brus uten sukker. Det er kanskje ikke direkte sunt (heller ikke veldig usunt), men det har i det minste ikke sukker.
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
@tøffetom og @saerdna Jeg foreslår 50gram protein fordi det er hva den gjennomsnittelige mannen trenger. Hvis du vil opprettholde muskelmasse samt miste fettprosent samtidig så er 50gram mer enn nok. Jeg veier (220 pounds) og jeg skal vel ha rundt 200g proteiner da? Dere aner hvor mye mat jeg må ha i meg for å oppnå det eller? Det er ingen vits i å skyve i seg så mye mat når man ikke går all out. Bodybuilding er en reise psykisk og fysisk. Jeg har sett tråden din tøffetom og jeg vet at Heroin og bodybuilding ikke er en god kombinasjon. Jeg synes derimot det er bra at du slutter og trening er garantert noe som vil hjelpe deg. Hvis du skal fungere greit i hverdagen og bygge en god kropp over god tid så er 50g mer enn nok.
Vis hele sitatet...
50g er så langt i fra mer enn nok for en som trener som det kan få blitt. Den generelle konsensusen er alt fra 0,8 til 1.2g pr pound. Jeg sliter selv med å få i meg så mye, men det er ihvertfall anbefalt.

Ts: Her skal du få den enkle og korte oppskriften på å komme i gang.
http://rippedbody.com/complete-diet-...-set-up-guide/
http://rippedbody.com/start-guide/
http://stronglifts.com/


Du må gjerne prøve alt annet først , men leser du IG følger alt på disse to nettsidene så har du kommet lengre enn 99% av alle gymrotter og bros. Så må du huske: You cant out train a bad diet.

Lykke til
Sitat av Keegasus Vis innlegg

1)Bør jeg begynne å bulke også deffe, eller begynne med deffe for også å bulke?
Vis hele sitatet...
Bulking er en ganske gammeldags metode, personlig syntes jeg det er best å bare spise normalt. Jeg spiser ca 2000kcal pr dag. Da holder jeg meg på 79 kg, jeg trener heller med det inntaket til jeg er fornøyd med resultatet. Etterpå kan jeg evt tenke på å gå opp i kalloriinntaket om jeg ønsker å bli større.

Sitat av Keegasus Vis innlegg

2)Er det en måte jeg kan brenne fett og samtidig bygge muskler? har lest at dette er noe jeg lettere kan gjøre de første månedene jeg trener!
Vis hele sitatet...
Styrketrening og spinning. Jeg kjører av og til en spinning time etter styrkeløft, for å brenne litt fett. Fordelen med spinning (intervaller) er at man brenner fett samtidig som man bevarer muskler. Om du f.eks jogger isteden, så vil du brenne like mye av fettet som du gjør av musklene.

Sitat av Keegasus Vis innlegg

3)Jeg får veldig fort søtsug, og drikker brus visst jeg får lyst på det. Prøver å holde meg unna, men plutselig sitter jeg med en tom flaske med cola, også bruker jeg en god stund på å angre på at jeg drakk den. Hva sunne og lette alternativer har dere som jeg kan hjelpe meg å bli kvitt den dårlige uvanen med å drikke brus.
Vis hele sitatet...
Jeg har samme problemet selv, jeg har gått over til å drikke enten Pepsi Max eller CocaCola Zero. Jeg kan ikke stå inne for at det er så veldig bra for deg, men det er hvert fall ikke mye kalorier i dem. Zero saften som ble nevnt tidligere er et enda bedre alternativ.

Jeg lagde et treningsprogram for en kompis forleden, jeg kan sende deg det programmet. Det er en del baseøvelser, Noenlunde det samme som jeg begynte med. Jeg har skrevet øvelsene på engelsk, slik at du lett kan se videoer av hvordan de utføres. Jeg legger ved en lenke som har videoer til alle øvelsene. Du kan også finne deg nye etter hvert som du har trent en stund. Jeg pleier å bytte program hver 2. mnd.

Link til programmet:
https://www.mediafire.com/?riqsxgxdm8lbsqm

Link til nettside:
http://www.bodybuilding.com/
Sitat av Huztle Vis innlegg
Kan anbefale 5x5 stronglift som program i starten, velkjent og bra program. Treningene tar ikke for lang tid og det er ikke for mange forskjellig øvelser.
Vis hele sitatet...
Er det ikke flere utgaver av 5x5? Har du en link til de konkrete programmet du anbefaler?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det ikke flere utgaver av 5x5? Har du en link til de konkrete programmet du anbefaler?
Vis hele sitatet...
Massevis av utgaver vil jeg annta. I gamledager het det 5x5 powerbuilding, et program som var kjent for mange som drev med seriøs trening. http://www.iform.no/5x5-rep-2/
Det viktigste med trening er å gjøre det moro. Hvis du liker å trene så har du allerede vunnet.
Det jeg har merket igjennom de 10+ åra jeg har trent, er at jo oftere du gjør det, jo mer lyst har du til å fortsette.
Setter du deg i sofaen og tar en "hvileuke" så er det vanskelig å komme igang igjen.

Progresjon er en av tingene som gjør det morsomt. Derfor er "Starting strenght" et veldig godt program å begynne med.
Det fokuserer på baseøvelser, og disse øvelsene øker du ekstremt fort i. Såkalt "noobgains"
Kjør det i 6-12 måneder, så gå over på en splitt.
Jeg vil også sterkt anbefale deg å få inn en form for kardio og etterhvert.
NTNU har forsket mye på 4x4 intervall-trening.
Dette er noe jeg selv har prøvd, og det funker ekstremt bra. Etter 2 måneder trening, løp jeg 1 mil på 45 minutter.

Lykke til, kjør på. Ikke overtenk! Bare tren! I begynnelsen så funker alt du gjør jævlig bra uansett. Bare kom deg på treningssenteret og drit litt i å gjøre alt perfekt.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det ikke flere utgaver av 5x5? Har du en link til de konkrete programmet du anbefaler?
Vis hele sitatet...
Denne er det jeg sikter til.