Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9081
God morgen!

Skal i jobbintervju på mandag og har virkelig over the top angst for akkurat dette. Har tramadol og valium for hånden, som begge virker bra på meg, men jeg er redd for å bli litt omtåket. Har prøvd ulike benzo førut, men ikke valium. Det er for øyeblikket helt uaktuelt å dra ned edru og nervevrak.

Innspill?
Valium i liten dose vil vel hjelpe?

Har ikke prøvd valium, men vet at sobril hadde hjulpet for meg hvertfall, og valium og sobril er vel er ganske like
Sitat av starmelt Vis innlegg
God morgen!

Skal i jobbintervju på mandag og har virkelig over the top angst for akkurat dette. Har tramadol og valium for hånden, som begge virker bra på meg, men jeg er redd for å bli litt omtåket. Har prøvd ulike benzo førut, men ikke valium. Det er for øyeblikket helt uaktuelt å dra ned edru og nervevrak.

Innspill?
Vis hele sitatet...
Du har 1 valium, eller flere? Ville i såfall prøvd meg med 1/2 valium først for å kjenne på effekten, skjønner godt at du vil "lette" på trykket under intervju men det gir nok ikke noe bra førsteintrykk om du ser sløv/slapp ut. Nå jeg jeg ikke om du har noen Benzo-toleranse fra før, men 1/2 - 1 valium kan neppe skade, det er ikke så sterkt men lindrer angst relativt bra
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Ja, sobril er egentlig det jeg har lyst på. Har brukt sobril tidligere, men har ikke vært hos legen på flere år og blir litt kort varsel å ordne noe nytt nå. Takk for svar!
Du må jo være litt sharp på jobbintervju. Mulig det kan funke med et sentraldempende, men jeg synes det høres ut som en dårlig idé. Hvorfor er du så nervøs? Det er jo bare en person som sitter på andre siden av bordet. En person som i en annen setting like godt kunne hatt behov for din hjelp til et eller annet. Og i verste fall så får du jo bare ikke jobben. Ville heller brukt helgen på å omstille meg til å tenke på situasjonen på en annen måte. Det er vel ikke verdens undergang å ikke få en jobb? Møt opp klar og våken og gjør ditt beste. Får du ikke jobben så har du erfaring som gjør deg tryggere neste gang.
Sist endret av mentalmelt; 18. mars 2016 kl. 12:46.
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du må jo være litt sharp på jobbintervju. Mulig det kan funke med et sentraldempende, men jeg synes det høres ut som en dårlig idé. Hvorfor er du så nervøs? Det er jo bare en person som sitter på andre siden av bordet. En person som i en annen setting like godt kunne hatt behov for din hjelp til et eller annet. Og i verste fall så får du jo bare ikke jobben. Ville heller brukt helgen på å omstille meg til å tenke på situasjonen på en annen måte. Det er vel ikke verdens undergang å ikke få en jobb? Møt opp klar og våken og gjør ditt beste. Får du ikke jobben så har du erfaring som gjør deg tryggere neste gang.
Vis hele sitatet...
Kloke ord som jeg forøvrig er helt enig med deg i! Skal ta tiden og helgen til hjelp. Merker at bare tanken på at jeg har beroligende hvis det skulle bli fryktelig ille hjelper mye.
Kjenner meg igjen i de nervene, vet hvordan du føler deg. Det er helt jævlig. For meg hjelper det litt å holde helt kjeft om at jeg skal på slike intervjuer til venner og familie inntil det er over. Unngår å skape noe forventning rundt meg selv.

Var selv på et intervju for et par uker siden. Jeg fikk helt jernteppe og klarte ikke å presse frem et eneste ord på visse spørsmål, men følte meg sykt bra etterpå fordi jeg turte å gjennomføre.

Har dessverre ikke noe tips til medisiner, men litt sympati kan kanskje hjelpe det og.
Sist endret av ali88; 18. mars 2016 kl. 13:11.
Sitat av ali88 Vis innlegg
Kjenner meg igjen i de nervene, vet hvordan du føler deg. Det er helt jævlig. For meg hjelper det litt å holde helt kjeft om at jeg skal på slike intervjuer til venner og familie inntil det er over. Unngår å skape noe forventning rundt meg selv.

Var selv på et intervju for et par uker siden. Jeg fikk helt jernteppe og klarte ikke å presse frem et eneste ord på visse spørsmål, men følte meg sykt bra etterpå fordi jeg turte å gjennomføre.

Har dessverre ikke noe tips til medisiner, men litt sympati kan kanskje hjelpe det og.
Vis hele sitatet...
Bra svar Syns det fungerer å "ikke fortelle" folk om at man skal på sånt, selv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av starmelt Vis innlegg
Kloke ord som jeg forøvrig er helt enig med deg i! Skal ta tiden og helgen til hjelp. Merker at bare tanken på at jeg har beroligende hvis det skulle bli fryktelig ille hjelper mye.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal prøve å holde det med tanken? Min mor har brukt samme taktikk angående flyskrekken hennes, dro til legen og fikk noe beroligende. Men hun tok de aldri, fordi at tanken om at hun kunne ta de om det ble for ille var i seg selv nok for å roe henne ned.
Sist endret av Dodecha; 18. mars 2016 kl. 13:16.
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kanskje du skal prøve å holde det med tanken? Min mor har brukt samme taktikk angående flyskrekken hennes, dro til legen og fikk noe beroligende. Men hun tok de aldri, fordi at tanken om at hun kunne ta de om det ble for ille var i seg selv nok for å roe henne ned.
Vis hele sitatet...
Ikke sant! Er innstilt på det i hvert fall, og etter erfaring roer det seg veldig så snart man kommer i gang. Er ikke verdens undergang å gå på intervju og eventuelt ikke få jobben, men i et overanalyserende hode blir det fort en smule intenst.

Til dere andre som kommer med egne erfaringer og sympati, hjertelig takk.
Kommer helt an på hvordan valium det er. 5mg uten toleranse vil kanskje gjøre deg litt sløv, du kan kanskje få delt en slik i to. Hvor jeg bor er det mest 10mg og jeg vil ikke anbefale deg å ta en slik før jobbintervju for de påvirker deg mer enn du tror, og det er ikke så lett å merke at man er påvirket heller.

Ville prøvd uten, er lett å gå i en felle hvor du er for påvirket og ikke aner det selv.
Sist endret av sondriz; 18. mars 2016 kl. 14:12.
Du må gjerne ta en liten dose, men ikke så stor at den gjør deg likegyldig/sløv. Gjør et godt forarbeide; les om bedriften, les om vanlige spørsmål som blir stilt under intervju og tenk gjennom hva du har å tilby. Jeg vil spesielt råde deg til å øve på et svar til "fortell litt om deg selv", et spørsmål som alltid kommer.

Poenget er at du kan være så avslappet du aldri har vært før, men har du ikke forberedt deg godt nok får du ikke jobben uansett. Og når du har gjort godt forarbeide vil kanskje litt av nervøsiteten forsvinne?
Sist endret av Lurvur; 18. mars 2016 kl. 14:28.
Pillefjern er absolutt ingen høydare på jobbintervju. Som Sondriz sier så føler en seg sterk og fin men kan ofte fremstå som sløret i språket, kanskje litt dårlig diksjon eller at en trenger lang tid for å klare å svare om en nå finner svar.

Når det er sagt så vet du jo selv om du klarer å gjennomføre uten. Om du vet du ikke vil klare å levere så ville jeg kanskje heller satset på sobril som du nevnte du har brukt før. Da kjenner du effekten og vet hvor lang tid i forveien du må ta pillen for å få effekt.
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Fikk telefon fra arbeidsgiver nå med beskjed om at vi skal ordne politiattest. Dermed ble roen mer eller mindre kortvarig...

Har et par mindre narkotikaforseelser fra fortiden, og selvom jeg vanligvis ikke skammer meg over narkotikabruk kjenner jeg at dette er litt stress! Intervjuet gjelder forøvrig et vikariat på en skole.

Vil understreke at dette nå går på angst og ikke vanlige jobbnerver.

Faen.
Med mindre de ha endret lovverket den siste tiden fremgår dette ikke på politiattesten. Kjenner flere i skolevesenet med mindre narkotikaforseelser. De sjekker etter vold og sedelighetsforbrytelser. Lykke til på intervju, det går nok bra skal du se.
Sitat av jahglory Vis innlegg
Kjenner flere i skolevesenet med mindre narkotikaforseelser.
Vis hele sitatet...
Trodde det her oftest er den absolutte nulltoleranse som gjelder.
Jeg mener det er mye lettere å virke "klar i hodet" hvis du er kald og rolig, ikke et nervevrak.

Hadde litt av samme dilemma da jeg skulle ta fagprøva.
Fikk tak i 2mg Xanor, og med lite søvn og ingen toleranse for benzo, seila jeg igjennom hele greia med "meget godt bestått".
Var opp til 5 sensorer samtidig under fremleggelsen.
Hadde jeg vært dritnervøs, hadde jeg aldri klart å legge frem fagprøven så godt som jeg gjorde.
Vil anbefale phenibut på jobbintervju. Hatt 2 jobbintervju på det og naila begge. Føler det fjerner nervene og får frem det beste i deg.
True phreak.
Sitat av starmelt Vis innlegg
Fikk telefon fra arbeidsgiver nå med beskjed om at vi skal ordne politiattest. Dermed ble roen mer eller mindre kortvarig...

Har et par mindre narkotikaforseelser fra fortiden, og selvom jeg vanligvis ikke skammer meg over narkotikabruk kjenner jeg at dette er litt stress! Intervjuet gjelder forøvrig et vikariat på en skole.

Vil understreke at dette nå går på angst og ikke vanlige jobbnerver.

Faen.
Vis hele sitatet...
Det gjelder å spørre hva slags politiattest de er ute etter. Ett kjapt Google-søk gav meg følgende:


Opplæringsloven § 10-9: Politiattest

Den som skal tilsetjast i grunnskolen, må leggje fram politiattest. Attesten skal vise om vedkommande er sikta, tiltalt eller dømd for seksuelle overgrep mot barn. Personar som er dømde for seksuelle overgrep mot barn, kan ikkje bli tilsette i grunnskolen.
Kommunen kan krevje politiattest etter første leddet også for andre personar som regelmessig oppheld seg i grunnskolen.
Den som skal tilsetjast i vidaregåande skole, må leggje fram politiattest. Attesten skal vise om vedkommande er sikta, tiltalt eller dømd for seksuelle overgrep.
Departementet gir nærmare forskrifter.

Narkotikaforbrytelser faller dermed ikke inn under dette, og vil ikke vises i attesten. Lykke til med intervjuet, dette klarer du helt sikkert! Personer som foretar jobbintervjuer har (med mindre de er helt ferske) erfaring med det, og har ofte forståelse for at folk er nervøse under intervju. Som du selv sier: Det er bare et intervju. Det verste som skjer er at du ikke får jobben. Om så er tilfelle, er det bare å ta lærdom av det, og gå videre.

Jeg har driti meg kraftig ut på intervju selv, og det er ikke noen god følelse. Neste intervjuet nailet jeg imidlertid, nettopp fordi jeg tok et steg tilbake og analyserte hvor jeg tråkket feil i det første. Uansett utfall vil det være en god læringserfaring
Sist endret av Orph; 19. mars 2016 kl. 06:45.
Sitat av starmelt Vis innlegg
Fikk telefon fra arbeidsgiver nå med beskjed om at vi skal ordne politiattest. Dermed ble roen mer eller mindre kortvarig...

Har et par mindre narkotikaforseelser fra fortiden, og selvom jeg vanligvis ikke skammer meg over narkotikabruk kjenner jeg at dette er litt stress! Intervjuet gjelder forøvrig et vikariat på en skole.

Vil understreke at dette nå går på angst og ikke vanlige jobbnerver.

Faen.
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg bare vært dønn ærlig om. På den skolen jeg jobber på jobber også folk med noget brokete fortid som lærere. Null stress, så lenge du er åpen om det og det er et tilbakelagt kapittel i livet ditt. Har du dom for tukling med småbarn er det selvfølgelig et problem...
Personlig har jeg vurdert å ta 0,5 mg med xanor før ett eventuelt jobbintervju. Er Litt sjenert til vanlig så tenker en liten dose xanor uten toleranse vil hjelpe på. Noen tanker om dette? Bruker ikke benzo til vanlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Personlig har jeg vurdert å ta 0,5 mg med xanor før ett eventuelt jobbintervju. Er Litt sjenert til vanlig så tenker en liten dose xanor uten toleranse vil hjelpe på. Noen tanker om dette? Bruker ikke benzo til vanlig.
Vis hele sitatet...
Bare ha i tankene at det er en veldig fin grense mellom å føle seg avslappet og at utenforstående ser at du er ruset på noe. Selv om du føler deg mer opplagt kan det være en illusjon og du fremstår som ruset.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du har helt sikkert allerede hatt intervjuet (håper det gikk bra! <3), men vil bare si at det sannsynligvis ofte er best å ikke ta beroligende før intervju. Bare så du slipper sjangsen for å bli omtåket. Angst er helt naturlig før et intervju, vi har alle det! Lykke til, til andre Freaks! <3
lovelight
starmelt's Avatar
Trådstarter
23 3
Sitat av LiVeen Vis innlegg
Du har helt sikkert allerede hatt intervjuet (håper det gikk bra! <3), men vil bare si at det sannsynligvis ofte er best å ikke ta beroligende før intervju. Bare så du slipper sjangsen for å bli omtåket. Angst er helt naturlig før et intervju, vi har alle det! Lykke til, til andre Freaks! <3
Vis hele sitatet...
Hehe ja, intervjuet overstått og har vært i jobben litt over en uke nå! Lå søvnløs natten før så knipset valium 2.5 mg 04:00 og 2.5 mg til frokost 09:00. Fikk da sove noen timer og var nærmest angstfri når jeg troppet opp på arbeidsplassen! Var forøvrig straight up med attesten uten at det skapte noen videre vansker.

Takker nok en gang for alle bidrag!
Vil legge til noe ang. politiattesten. Hvis det er en liten sak og mange år (5?) siden vil det ikke komme på attesten uansett, såfremt det ikke er hos forsvaret eller politiet.
Hadde noen små narko saker på meg selv, men når jeg fikk ordnet en UTØMMENDE attest sto det "intet å bemerke".