Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1669
vurderer å skaffe meg ny telefon snart og tenker på iphone 4, har hatt en galaxy nå snart et år og er veldig misfornøyd så jeg tenker å gåtilbake til iphone ettersom jeg hadde en iphone 3gs elns før galaxien.

men kompisen min sier at iphone4 er dritt og ler av meg, han sier at alle med iphone 4 må bruke en slags kondom for at den skal funke, en slags ekstra greie antar jeg?

gjelder dette de nyeste også? altså de nyeste fra fabrikken. har de retta opp feilen?

eller må man vente til iphone 4s ? isåfall når kommer den?

jeg trodde egentlig at iphone 5 skulle komme til høsten..
Sist endret av Dalaras; 22. juni 2011 kl. 17:35.
Han mener nok beskyttelse? noe som egentlig er veldig nødvendig etter min mening Du har ikke lyst til å miste en iphone 4 uten beskyttelse ute på gata eller noe i den duren, da stryker den med ganske fort !
Dalaras's Avatar
Trådstarter
vel jeg aner ikke, han sier at hvis du vil ringe osv så må du ha på den greia. og at den blir som en murstein og lager heftig bulk i buksa lol.

men så, jeg trenger ikke noe "kondom" over den for at den skal funke altså?
jeg kan fint bruke den uten noe beskyttelse elns og mister jeg den på bakken så har jeg bare meg selv å takke, right?
Sist endret av Dalaras; 22. juni 2011 kl. 17:43.
Nei vil ikke si det, vet ikke hva han tenker på men det som slår meg er mobildata og sånn, men det er ikke noe som hindrer deg i og tekste eller ringe!
Er ikke antenne problemet fikset på de nye iphone 4 som er produsert etter de første som hadde problemet kom på markedet?
Sist endret av Fusjon; 22. juni 2011 kl. 17:45.
Jeg synes personlig de er litt oppskrytt i forhold til hva de egentlig kan og særlig for den prisen. Pluss at den knuser bare du ser på den, så selv med beskyttelse på den må du være ganske så forsiktig.

Jeg har aldri vært noe særlig fan av smartphones, men en gammel Nokia eller Sony Ericsson + en iPod Touch gir deg samme opplevelsene for en brøkdel av pengene.
Dalaras's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er ikke antenne problemet fikset på de nye iphone 4 som er produsert etter de første som hadde problemet kom på markedet?
Vis hele sitatet...
ja jeg tror det er dette han prater om, er det fiksa nå? noen som vet?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg synes personlig de er litt oppskrytt i forhold til hva de egentlig kan og særlig for den prisen. Pluss at den knuser bare du ser på den, så selv med beskyttelse på den må du være ganske så forsiktig.

Jeg har aldri vært noe særlig fan av smartphones, men en gammel Nokia eller Sony Ericsson + en iPod Touch gir deg samme opplevelsene for en brøkdel av pengene.
Vis hele sitatet...
Ulempen er fler ting å ha i lommen og sånn, det er ikke jeg noe fan av. Alt jeg trenger er iphonen og that`s it Det som også er fint er at den er griselett å lade, er ganske mange som har apple kabel!
Dalaras's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg synes personlig de er litt oppskrytt i forhold til hva de egentlig kan og særlig for den prisen. Pluss at den knuser bare du ser på den, så selv med beskyttelse på den må du være ganske så forsiktig.

Jeg har aldri vært noe særlig fan av smartphones, men en gammel Nokia eller Sony Ericsson + en iPod Touch gir deg samme opplevelsene for en brøkdel av pengene.
Vis hele sitatet...
vel, jeg er ikke noe særlig mobil freak det er bare at jeg vil tilbake det opprinnelige. jeg ble overbevist om at android var best og det er det sikkert, men jeg liker nå iphone bedre da, og jeg vil ikke tilbake til iphone 3 nå, da går jeg heller for 4ern.

jeg liker ikke å ha masse ting i lommene så jeg liker at jeg kan ha kamera,mp3 og mobil på en dings. pluss jeg hater knapper så jeg må nesten ha en touchscreen tlf.

men er iphone 4 virkelig så svake? jeg husker min iphone 3 tålte endel juling.
Jeg kjøpte min Iphone når de kom ut her i Tyskland, altså de med disse antenneproblemene. Har aldri hatt en slik beskyttelsesgreie utenpå, og kan ringe helt flott med den, aldri noe problem med dekning.

Det som er med Iphone og appleprodukter generelt er at det har blitt mye "kulere" å være applehater enn å faktisk bruke produktene, samt se hvor gode de egentlig er. Folk som liker appleprodukter blir nesten skremte for å nevne det, nettopp pga denne trenden med å hate alt som har applestempel uten å engang ha prøvd dem. Såkalte "apple fanboys" er det langt ferre av enn hatere, selv om alle oss som bruker appleprodukter automatisk blir stemplet som fanboys.

Dersom du likte din iphone 3g eller 3gs, så er iphone4 et godt steg opp, og en fryd å bruke i forhold.
kompisen din er en fjott.
har selv en iphone 4 og den er helt grei. jeg syns den er mest for pynt og folk tror det er status å ha iphone 4 for å vise at man har penger. kjøp deg noe ingen har
Sitat av sugerøret Vis innlegg
ja jeg tror det er dette han prater om, er det fiksa nå? noen som vet?
Vis hele sitatet...
Det ville jeg tro siden jeg har mange venner som har en Iphone 4. De har aldri hatt noen særlig problemer med antenna!

Sitat av shiftnøkkel Vis innlegg
kompisen din er en fjott.
har selv en iphone 4 og den er helt grei. jeg syns den er mest for pynt og folk tror det er status å ha iphone 4 for å vise at man har penger. kjøp deg noe ingen har
Vis hele sitatet...

Denne her er skikkelig credz og status azz http://www.doro.co.uk/

Hehe neida, men enig med personen over. Kjøp deg en mobil ingen har og som du selv har lyst på.
Sist endret av Fusjon; 22. juni 2011 kl. 18:01.
Antenneproblemet var en softwarefeil, ikke en hardwarefeil, noe galt med kalkuleringen av hvor mye dekning du har, og det er fikset på samtlige iphoner, også de første som ble solgt.
Dalaras's Avatar
Trådstarter
da var saken i boks! takk for all hjelp alle sammen!

og ja, jeg orker ikke den android vs apple fanboys krigen as.
jeg vil bare ha en mobil jeg liker og jeg tror det er iphone 4.

og takk for rådet shiftnøkkel, men jeg aner ikke hva du prater om egentlig, flashe mobilen for status høres ut som skolegård greier :P
Vet ikke om det er allerede svart, men problemet med antennen gjaldt hovedsakelig Verizon (eller AT&T, husker ikke i farten) grunnet en spesiell oppbygging i rammefunksjonen og hvordan antennen fungerte i forhold til stålrammen rundt telefonen. Den brukte faktisk hele rammen som en antenne, når du klemte på begge sider så ble signalet kortsluttet og signalet ble dårligere. Heldigvis for oss i Norge, samt EU standard, så skal antennen være så langt vekk fra øret som mulig (teknisk sett nederst på enheten - langt vekk fra høyttaler), på grunn av dette klarte de å forhindre at samme dilemma skjer med vår utgave av iphone 4. Jeg har selv nr. 4, og merker ingen problemer.


Selv om jeg elsker min iphone 4 ville jeg ikke kjøpt den i dag, det er fremdeles usikkert om det kommer en ny iphone (4s eller 5) til høsten, om det faktisk gjør det så er 4 allerede blitt ancient siden den kjører på en singel kjerne.

Mine råd:
LG optimus 2x p990
Samsung Galaxy S II (uten tvil det beste alternativet til iphone)
vente på iphone 4s eller 5.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg synes personlig de er litt oppskrytt i forhold til hva de egentlig kan og særlig for den prisen. Pluss at den knuser bare du ser på den, så selv med beskyttelse på den må du være ganske så forsiktig.

Jeg har aldri vært noe særlig fan av smartphones, men en gammel Nokia eller Sony Ericsson + en iPod Touch gir deg samme opplevelsene for en brøkdel av pengene.
Vis hele sitatet...
JA! Endelig noen som er enige med meg. Telefonen skal kunne sende meldinger og tekste. iPod'en tar seg av alt annet!

Kondom-problemet ditt er at da iPhone 4 ble lansert hadde den et punkt på telefonen som, om du holdt der, fullførte en krets som gjorde at antennen ikke virket. Dette er fikset nå.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
JA! Endelig noen som er enige med meg. Telefonen skal kunne sende meldinger og tekste. iPod'en tar seg av alt annet!

Kondom-problemet ditt er at da iPhone 4 ble lansert hadde den et punkt på telefonen som, om du holdt der, fullførte en krets som gjorde at antennen ikke virket. Dette er fikset nå.
Vis hele sitatet...
Naturligvis kan det være smart og ha en ipod touch som leketøy samt en søppeltelefon til å ringe med, men det er bare smak og behag.

For noen (meg inkludert), så foretrekker jeg å drasse rundt på èn enhet, samtidig som at smartphones starter å se ganske stilige ut og jeg kan ikke telle på mine ti fingre hvor mange ganger jeg har glemt mp3 spilleren hjemme når jeg skal ut.

"Kondom" løsningen hjelper ikke bare med signalet, den fungerer som en støtfanger (derav navnet bumper) for telefonen da det er ofte hjørnene som tar slaget når telefonen går i bakken. Spør meg ikke hvorfor, men science støtter den. Den får et lite minus siden fangeren er laget av gummi, og det kan være stress å få ned i bukselommen til tider.
Jeg bruker en sånn en: http://www.dealextreme.com/p/designe...-4-black-47875, funker gull og syns knapt (matt svart finish, sitter helt tett på telefonen og er såpass tynn at den ikke bygger spesielt merkbart).
Sist endret av atomet; 23. juni 2011 kl. 14:35.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
vurderer å skaffe meg ny telefon snart og tenker på iphone 4, har hatt en galaxy nå snart et år og er veldig misfornøyd så jeg tenker å gåtilbake til iphone ettersom jeg hadde en iphone 3gs elns før galaxien.

men kompisen min sier at iphone4 er dritt og ler av meg, han sier at alle med iphone 4 må bruke en slags kondom for at den skal funke, en slags ekstra greie antar jeg?

gjelder dette de nyeste også? altså de nyeste fra fabrikken. har de retta opp feilen?

eller må man vente til iphone 4s ? isåfall når kommer den?

jeg trodde egentlig at iphone 5 skulle komme til høsten..
Vis hele sitatet...
Iphone 4 er den beste mobilen du kan ha. Anbefales sterkt.
jeg selv har hatt iphone 4 litt over en måned nå, beste telefonen jeg har hatt! lett å bruke, grei batteritid (2 døgn), ett enkelt men trygt og funksjonelt OS og jævlig bra design. iphone 4 ser jo rett og slett herlig ut, og tåler mer enn folk skal ha det til, min gikk rett i betonggulvet på esso uten skade. ikke engang en ripe.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg selv har hatt iphone 4 litt over en måned nå, beste telefonen jeg har hatt! lett å bruke, grei batteritid (2 døgn), ett enkelt men trygt og funksjonelt OS og jævlig bra design. iphone 4 ser jo rett og slett herlig ut, og tåler mer enn folk skal ha det til, min gikk rett i betonggulvet på esso uten skade. ikke engang en ripe.
Vis hele sitatet...
Batteritiden er på et døgn!

Med mindre du avslutter programmer med en gang/ikke bruker den noe særlig.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg selv har hatt iphone 4 litt over en måned nå, beste telefonen jeg har hatt! lett å bruke, grei batteritid (2 døgn), ett enkelt men trygt og funksjonelt OS og jævlig bra design. iphone 4 ser jo rett og slett herlig ut, og tåler mer enn folk skal ha det til, min gikk rett i betonggulvet på esso uten skade. ikke engang en ripe.
Vis hele sitatet...
Glasset de har brukt på begge sider av iphone er ment for å unngå riper, men ulempen med dette er at glasset ikke er så veldig mottakelig for slag/støt. Man kan være heldig når man mister den, men statistikk og generell logikk viser til at iphone 4 er den skjøreste telefonen som er å få, nettopp fordi andre smartphones ikke har glass på begge sider.

Sitat av sam500
Batteritiden er på et døgn!

Med mindre du avslutter programmer med en gang/ikke bruker den noe særlig.
Vis hele sitatet...
Er dine fakta basert på et gjennomsnittlig døgn for en person, eller nøyaktig 24 timers bruk? Jeg har vært en veldig aktiv bruker av min iphone siden dag 1, og har alltid måtte ladet annenhver dag med mindre jeg bruker mye tungdrevne funksjoner som gps. I batteritester så knuser iphone alle smartphones.