Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1885
Dette stoffet kjent som ketamin har fått min fasinasjon, og da jeg fant denne oppskriften forstod jeg at jeg måtte ha noen til å oversette. Forstår noen denne? Hadde værrt greit å vite om det er lagbart.

BTW: fant ddenne mye bedre på erowid har noen prøvd før å lage, den virker relativt enkkel bortsett fra de rare kjemikaliene
Sist endret av Pyro_Killer; 27. mars 2008 kl. 00:23.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som man alltid presisere i disse trådene: Kjemi er ikke lett, det er langt i fra det å evt bake/lage mat: Man må ha skikkelig utstyr.

Denne synteserings oppskriften er skrevet for folk som allerede er stø i laboratorie-språk og teknikker.

Med andre ord: du har ikke sjangs i havet å lage det her på kjøkkenet.

Edit: om du alikevell vil lese litt på teknikkene som brukes i denne oppskriften legger jeg til disse:

Grignard reaction
Reflux (laboratorie destillisering)

Oppskriften er som sagt for kjemikere: Hvermansen har null peiling på hvordan man isolerer 1-bromocyclopentyl-(o-chlorophenyl)-ketone "in the usual way"
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2008 kl. 00:33.
▼ ... over et år senere ... ▼
kan ikke noen komme med en guide igjen om hvordan du ekstraherer ketamin ut av paralgin forte?
Sitat av fjellape Vis innlegg
kan ikke noen komme med en guide igjen om hvordan du ekstraherer ketamin ut av paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Du tenker på Kodein, som er noe helt annet.
Sitat av fjellape Vis innlegg
kan ikke noen komme med en guide igjen om hvordan du ekstraherer ketamin ut av paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på kodein ja. Du knuser x tabeletter, legger de i et glass med kaldt vann og venter noen timer - for så å sile ut væsken (som du da drikker). Vel bekomme.
My bad
men da har jo jeg lært en ny ting idag
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Dette stoffet kjent som ketamin har fått min fasinasjon, og da jeg fant denne oppskriften forstod jeg at jeg måtte ha noen til å oversette. Forstår noen denne? Hadde værrt greit å vite om det er lagbart.

BTW: fant ddenne mye bedre på erowid har noen prøvd før å lage, den virker relativt enkkel bortsett fra de rare kjemikaliene
Vis hele sitatet...
Special relativity er kanskje "lett" å forstå når man leser den, men regner med den er vanskligere å utlede.
Sist endret av MikeHunt; 21. mai 2010 kl. 03:55.
Den er nok bare å gi opp, om du ikke har en utdanning innen kjemi og en bra lab. Ketamin er rimelig komplisert i forhold til for eks. fenetylaminer, og jeg ser at metylamin er påkrevd. Det greier du rett å slett ikke å skaffe fra en som selger kjemikalier uten en god grunn, og om du ikke har det, kommer de til og gå ut i fra at det har noe med amfetamin produksjon å gjøre. I tilegg er det hundre andre sjeldne kjemikalier. Ta heller deg en tur til india, der selger de ketamin over disk.
Sist endret av badjaja; 21. mai 2010 kl. 16:53. Grunn: typo