Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1082
Fikk diagnosen adhd for en stund siden og startet på Ritalin for litt over 2 uker siden.

Startet med 20 mg kapsel og fikk lettere hodepine de første dagene. Kunne kjenne meg mer fokusert og konsentrert i en halvtimes tid, men ellers hadde det ikke noe effekt. For noen dager siden trappet vi opp til 40 mg kapsel som jeg har testet ut i 3 dager nå. Får en bedre effekt når det gjelder konsentrasjon og fokusering, og har fått gjort en hel masse ting jeg har latt ligge lenge. Problemet er at jeg får fysisk ubehag, men ikke direkte vondt. Føles som hjertebank, og at det presser og er ubehagelig i brystet rundt hjertet... Ubehaget med brystet har kommet en stund etter jeg har tatt kapselen, 2-3 timer etterpå. Synes det er ekkelt og blir litt bekymret for hjertet, selv om jeg har vært hos legen til underSøkelser i forkant hvor alt var bra.

Hva er deres erfaringer med Ritalin? Jeg fikk høre at noen tar halvparten (20mg) på morgenen og resten litt senere på dagen i 13-tia. Vil det gjøre det noe bedre ifb. Hjertebank og brystubehag? Eller kanskje jeg må trappe ned til 30mg? Eller gå over til en annen medisin? Skal snart i prat med psykiateren igjen, men ønsker å høre andres erfaringer!😊