Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1741
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Antipsykotika, gjerne de sederende som kvetiapin kan stanse en dårlig tripp.

Etter min og mange andres erfaring fungerer derimot benzo bare delvis, det mildner opplevelsen omtrent motsatt av hvordan en joint kan gjøre den mer kaotisk. Selvfølgelig doseavhengig, og man får ikke like gode minner, men et par valium kan gjøre både stressende sosiale situasjoner morsomme og trøstende tripsitting mindre stress. Ville gitt faen i større doser enn 5 mg personlig, men det stanser på ingen måte trippen.

Hvordan er det med opiater og psykedelika egentlig?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri skjønt poenget med og avbryte midtveis, har du først gått inn for det så skal man faen meg ri det ut også - kan ikke forvente at hver trip bare er solskinn og enhjørninger. Etter at jeg røyka gress engang og borderline ble psykotisk har jeg valgt å aldri blande noe med psykedelia igjen, tar heller et glass vin eller noen øl på veien ned og kjenner på en vel overstått trip på godt og ondt
En gang når jeg ble dosa med lsd å begynte å få noia ut av en annen verden, så poppa jeg 2 bein og ei kork. Våkna så var alt ok. Husker før jeg sovnet så hørte jeg mamma og pappa utenfor ruta, samtidig som jeg hørte de på kjøkkenet. Trodde snuten sto utenfor rommet mitt. Har altid hatt benzo liggende tidligere når jeg har tatt psyladelica. Rører ikke det lenger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har du først gått inn for det så skal man faen meg ri det ut også
Vis hele sitatet...
Hvem er du til å si det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri skjønt poenget med og avbryte midtveis, har du først gått inn for det så skal man faen meg ri det ut også - kan ikke forvente at hver trip bare er solskinn og enhjørninger. Etter at jeg røyka gress engang og borderline ble psykotisk har jeg valgt å aldri blande noe med psykedelia igjen, tar heller et glass vin eller noen øl på veien ned og kjenner på en vel overstått trip på godt og ondt
Vis hele sitatet...
Blir det fare for seg selv eller andre så er det bedre å avbryte enn å sitte igjen med varige skader. Greit at det er en risiko å drive med sånt, men å skulle "ri ut" en psykose f.eks blir for dumt.
Livet og livskvalitet er viktigere enn stoltheten.

Men ellers er jeg enig. Har man bare en bad trip så er det bare å la trippen gå sin gang og ta sin lærdom av det. Har flere ganger sittet i fosterstilling og bare venta på å bli ferdig med badtrips fordi det har vært som et levende mareritt. Det er også de trippene jeg har lært mest om meg selv.

Har avsluttet én trip før den hadde gått sin gang, og det er jeg evig takknemlig for at jeg gjorde den dag idag. Det kunne gått virkelig ille, og jeg dreit meg kraftig ut. Jeg har spasert på kanten av galskap under en trip før, men den éne gangen var helt annerledes.
Jeg har ingenting til overs for evangelistene som sier at man på død og liv skal ri det ut.

Kan man det så er det sikkert en løsning, men om man havner i fullstendig traumatiserende psykose og angstkjør så er det ikke belegg for å så bastant si at "det faen meg" er feil å avbryte.

Traumatiserende opplevelser er traumatiserende og det er ikke alle som klarer å bearbeide det på en nyttig møte. Og avslutte det fullstendig (seroquel) eller roe seg ned litt (valium) slik at man kan likevel klarer å beherske det - fremfor å ligge i 6 timer i et helvete - er ikke alltid feil vag.

Generelt så synes jeg folk som bastant og emosjonelt påstår at det er en - og bare en måte - fordi det funket for dem, eller er preiket av en viss spaca shaman - ganske arrogante.
Det selges noe som kalles TripStopper i Amster og tilsvarende nettbutikker.

Har skjønt det som at det skal være deksterose? Stemmer det? Og isåfall noen som har erfaringer med disse som ønsker å dele?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis en person er til fare for seg selv og andre så er det da ingen skam å snu. Tvert imot er det skam å la folk gå fra vettet, på en sånn negativ måte.
Ta det et annet år. Antipsykotika og\eller høy dose benzo burde stanse galskapen, litt avhengig av hvor jævlig det har blitt.
Hvis man ikke tar forhåndsregler og blander sterke stimulanter og psykedelika, eller overdriver stimulerende psykedelika med tilhørende søvnmangel så er du ikke no mindre tøff fordi du velger å redde psyken din fra å implodere istedet for å kræsje som en makrell. Dumt å gjøre i utgangspunktet er det så klart, men straffa burde ikke være å måtte bruke resten av 20åra dine på å lære seg å leve uten assistanse eller ¨leve resten av livet med angst, ptsd og medisinering.
Sist endret av Bothrops; 28. januar 2021 kl. 03:12.
Cannabis og psykedeliske er også recipe for disaster. Få takler det veldig bra, for mange går det til helvete, hvor blant en del av dem ikke en gang skjønner at det var årsaken.
Før i tiden hadde jeg alltid en valium eller lignende klar i lommen bare for sikkerhetskyld. Det er jo selvsagt mye bedre og ta den om det skulle bli en sjokktilstand som kan gi PST, men det må bare brukes helt til nøds for at trippen skal få sitt utbytte. Heller ikke på "nedturen" selv om man kan føle seg sprengt nok i hodet noen ganger til å la seg friste med en valium eller alkohol.

Jeg aner ikke om det stemmer, men mener og ha lest en plass at om man har tatt sopp så skal kulltabletter avbryte trippen.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det selges noe som kalles TripStopper i Amster og tilsvarende nettbutikker.

Har skjønt det som at det skal være deksterose? Stemmer det? Og isåfall noen som har erfaringer med disse som ønsker å dele?
Vis hele sitatet...
Har også vært borti disse. Inneholder ofte legevendelrot og dekstrose/maltodekstrin. Stopper selvfølgelig ikke trippen men placebo effekten kan være kraftig når man turer
Sist endret av Polkos; 28. januar 2021 kl. 09:32.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det selges noe som kalles TripStopper i Amster og tilsvarende nettbutikker.

Har skjønt det som at det skal være deksterose? Stemmer det? Og isåfall noen som har erfaringer med disse som ønsker å dele?
Vis hele sitatet...
Prøvde de i Amster sjæl, funka ikke på meg eller noen av kompisene.

Vi tok de dog for å teste, ingen badtrip eller noe kan ha noe med det, som han over skrev kan det jo være placebo som hjelper.
Sitat av Picard Vis innlegg
Cannabis og psykedeliske er også recipe for disaster. Få takler det veldig bra, for mange går det til helvete, hvor blant en del av dem ikke en gang skjønner at det var årsaken.
Vis hele sitatet...
Har aldri skjønt dette, ved 2-3 anledninger har jeg blanda hasj med psykedelia (sopp, lsd og 2-cb) Om sistnevtne er psykedelia?
Aldri hatt problem, heller tvært imot så har det føltes som en trygghet. Men etter å ha lest om folk som har fått en dårlig erfaring har jeg droppa det jeg også.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt noen ekstremt ubehagelige episoder med fleinsopp (Maaaange fine også), og jeg må med hånden på hjertet si at det er de skumle og ubehagelige trippene mine jeg har lært mest av og fått mest ut av. Synes det blir litt rart å skulle bruke psykedeliske midler som et verktøy, for så å velge bort alt som ikke er behagelig. Hva lærer man av dette? En trip tar deg dit du trenger og man burde kanskje ikke ta det om man ikke enda er helt klar for hvilken mørke kroker som gjemmer seg..
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er enig i at om man er til fare for seg selv eller andre så kan det være lurt å stoppe det ja. Jeg var nok litt kjapp på avtrekkern
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var på en jungelfest i India en gang og var en jente som virkelig flippa ut på syre. Var sånn at folk bare måtte holde henne nede.
Jeg hadde en xanax som vi klarte å få i henne tilslutt og hun våkna til og alt ble bra