Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7871
På LSD og MDMA syns jeg all musikk er drit bra. Sopp derimot synes jeg er en litt tyngre, naturlig, jordisk og kanskje litt mer "skitten" trip og har egentlig aldri helt funnet ut hva jeg liker å høre på under en slik trip.

Skal spise litt selvplukka sopp i nærmeste fremtid så i den anledning lurte jeg på hva dere liker å høre på under en sopptrip? Gjerne skriv sjanger, artist eller bare et låtforslag.

Har oppdaget 432 Hz youtube klipp som er utrolig avslappende å høre på nykter. Om 432 hz greiene har noe for seg er jeg usikker på, men avslappende læll
Jeg liker for det meste psykdelisk rock, og ambient når jeg er på tur. Ellers synes jeg Sphongle er fantastisk på det meste av psykadelika å bidrar til å løfte trippen til et nytt nivå.
Sist endret av Passiv; 31. oktober 2020 kl. 17:33.
Sphongle var drit kult, takk! Sitter å ser på en konsert de har hatt, trippy og morsomt!

https://www.youtube.com/watch?v=ZYowY7tvBbY
R. Carlos nakai er veldig rolig og behagelig på sopp. Kan dra trippen i en fin retning.
ah nee mah er også fin sopp musikk!
Deuter - lovesong from the mountains kan også få frem mye fint hos meg.
Det meste av m83, men spessielt we own the sky og wait
Carbon based life forms, solar fields, Radar Detector, aes dana, u.o.k, kliment, astro pilot+++
Så stort sett ambient elektronika. Synes det meste annet av musikk blir veldig slitsomt. Men det er litt settingavhengig, kan fint digge tekno på mindre doser på fest, men er jeg på større doser og i et miljø som ikke er party må det være ganske chill å høre på.
Og gjerne musikk som kan gi trippen det lille ekstra, som gir mer opplevelse og kan grounde cev og oev i rytme og instrumenter er thumbs up.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trommer og koring er ofte bra.

I en bok om "core sjamanisme" jeg har lest påstår forfatteren at flere kulturer har bruk av perkusjon og sjamanisme, enn når man ser på plantemedisin og sjamanisme.

Om det stemmer er perkusjon noe av det mest sentrale å ta bruk ved psykedelisk utforskning.

Den sjamanistiske trommingen er også veldig rask, du finner opptak til trommereiser flere steder på nettet , de holder rundt 140 bpm og det er "noe" som begynner å skje når man konsentrerer seg om den.

Med eller uten rus, men også her er folk ulikt sensitive
Nå om dagen blir det Shpongle, solar fields, Younger Brother og slikt. Starter alltid med noe Pink Floyd til soppen begynner å sparke.

For 15 år siden gikk det i mest metal og psykedelisk rock fra 70 tallet. Emperor - In the Nightsight Eclipse skiva mens vinterstormen herjet var noe for seg selv

Føler elektronisk musikk passer bedre under selve trippen, men avslutter gjerne med the Doors o.l på comedown om turen ikke har vært for intens og krevende
Sist endret av Syltelabb; 31. oktober 2020 kl. 18:39. Grunn: Skriveleif
Dere er best, alle sammen. Mye bra! Tror det blir en solid spilleliste med en del av tipsa deres
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Sphongle var drit kult, takk! Sitter å ser på en konsert de har hatt, trippy og morsomt!

https://www.youtube.com/watch?v=ZYowY7tvBbY
Vis hele sitatet...
Se der ja, Raja Ram i farta^^
Ikke sett Spongle live før faktisk, bare Raja Ram solo, men det var ganske fet konsert

Ser det har blitt nevnt endel chill psykedelisk ambient, men kan også nevne Ott
Infected mushroom har mye fet psytrance ��
Anonym bruker
"Forelsket Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Psytrance, Goa og lignende for det meste, gjerne lange mixer.

Føler "vanlig" musikk bare blir rart å høre på når jeg tripper på sopp.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden mine første tripper var i Asia på strandpary med ambient og deep house musikk, så sklir jeg rett tilbake når jeg sette på det samme musikk når jeg tripper hjemme. <3
jeg elsker sanger som dette:

https://open.spotify.com/track/7n6vw...QeiOPVFjDRe2mA

https://open.spotify.com/track/1mfGk...T6SJwX1gYhyFNw

https://open.spotify.com/track/53dfO...Q7iY6fy7Mv17oQ

Og om noe av dette falt i god jord, har jeg flere hundre timer med lignende sanger. Jeg elsker sanger so m" tar deg med ut på tur" om det er energisk energifull electronica, eller rolig electronica, spiller ingen rolle.
Hvis du kan digge 60/70 talls psykedelisk rock så burde du sjekke ut:

Jefferson Ariplaine, White rabbit, Today, Lather, commin back to me.
Grace slick, Nature boy
Country joe and the fish: Bass strings, Grace, Magoo
The Beatles: strawberry fields forever
Blind faith: cant find my way back home
Love: The red telephone
Og selvfølgelig The Doors, og Pink floyd. Men, de har blitt nevnt alt
mm

Passer kansje best når man begynner å komme ned litt.
Har hatt noen fantastiske stunder når jeg begynner og komme ned og tar en J og spiller noen av de sangene der.
Var en egen vibe i musikken på den tiden, som ikke finnes idag :P
Sist endret av ReeferBear; 31. oktober 2020 kl. 22:22.
Dark forrest psy er en favoritt på tunge lsd turer og sopp
Jeg er helt motsatt av TS på sopp jeg, der går det meste i grisen så fremt jeg liker musikken i nykter tilstand i motsetning til MDMA og LSD. Fra psytrance (selvom jeg føler jeg har vokst litt fra den sjangeren på mine eldre dager) til psybient til hip hop til Knutsen og Ludvigsen and everything in between, kanskje med unntak av metal og mainstreammusikk generelt. Jeg og bestekompisen min har forøvrig en ganske kul lek hver trip om jeg må få si det selv, vi blir satt i oppgave av hverandre om at i løpet av hver eneste trip, det være seg på sopp, syre, MDMA, Ketamin osv skal vi finne en låt som absolutt ikke passer, sette på snippets av den når motparten forventer det som minst. Ender alltid me at begge får dritlættis, funker hver gang!

Uansett, mine konkrete anbefalinger må være Carbon based lifeforms, spesielt Interloper-skiva etter min mening, Globular sin a self fullfilling prophecy og gode gamle Pink Floyd med enten dArk side of the moon eller Wish you were here.

Men kanskje viktigst av alt, oppdag noe nytt! du vil da få et like tett forhold til musikken du oppdager som når du oppdaga favorittskivene fra barne eller ungdomstida. Jeg har full forståelse for at det er lettere sagt enn gjort, men jeg vil tippe denne tråden er til hjelp i så måte om det er noe her du ikke har hørt før, noe jeg fikk inntrykk av. God tur!

Edit: hvordan i helvete kunne jeg glemme denne låta? som skapt for sopp!

https://www.youtube.com/watch?v=oYL_DYOVpZM
Sist endret av equimanthorn; 31. oktober 2020 kl. 22:45.
Planet Caravan - Black Sabbath
Anonym bruker
"Sprudlende Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Space to bakersfield - Black mountain
Hørte bronski beat (smalltown boy og aint necessarily so 12 tommer versjonene) på cubensis tur en gang, var helt topp!

Ageisipolis med aphex twin. Heeelt sjef når du er tura(!!) har vridd meg i ekstase til denne låta på syre men gikk dessverre lei når jeg ble for kjent med låta.

Spør du meg er T rex - electric warrior skiva fantastisk spesielt hvis du turer, men de synger så mye om damer så hvis man er litt ensom kan det kanskje bli litt in your face

Night illusions av Octave One (spesielt låta, men plata har flere fete tracks). Sykt fet gammel detroit techno. Blir ganske koko av det da haha

Ellers er det klassikerne, dark side of the moon og maggotbrain. Bør oppleves hvis man digger musikk og turings. Hallogallo på NEU! plata er helt legendarisk på tripp.

Talking Heads er god stemning. Honorable mentions får bli Khruangbin, Nicolas Jaar, Daniel Norgren, CAN.

Loaded - velvet underground eller Gris Gris - Dr John skivene har noen bra låter til når du begynner å lande.

Og hvis du har en kompis som begynner å få noia eller det blir litt for dystert i topplokket sett på første låta på Mothership Connection til Parliament. Vanskelig å være i dårlig humør når den kommer på.

Alt jeg liker i edru tilstand syns jeg er helt insane kult å høre på når jeg turer, men jeg unngår dystre og triste sanger da jeg blir veldig lett revet med etter inntak av psykedelika hehe. Psytrance pleier å by meg ganske imot sånn generelt men har lyst til å prøve det på tripp en gang. På litt større doser sopp kan det være digg å chante litt eller bare vibrere stemmebåndet med lukket munn (lage mmm/nnn lyd). Får litt sånn primitiv/ape vibber av det lmao anbefaler å prøve det
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Shpongle er helt rått på sopp! Jeg hører omtrent aldri på det ellers, men når jeg tripper treffer det meg midt i hjertet.

Hvis du er med gode kompiser og føler deg trygg, kan jeg anbefale noe heftig metal også, som f.eks. Meshuggah. Det er beinhardt og jeg kan skjønne at enkelte kan freake ut av det. Men de er helt sykt dyktige musikere med kompleks og tung musikk.

Og selvsagt Beatles, Pink Floyd, Sabbath osv. Er musikken bra nok, er det bare å prøve seg frem for musikk blir noe helt annet når man tripper etter min mening. Og jeg hører veldig mye på musikk ellers også.
Dette er den eneste trippesangen du trenger:

RA - The Acid (David August Remix)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Juicy J - Blue Dream & Lean

ligger på datpiff.com
Psykedelisk rock slår nesten aldri feil på psykedelika, selv for de som ikke vanligvis hører på dette i edru tilstand.
Stort sett alt som får det til å riste i hver celle i kroppen, sjanger er ubetydelig slik sett for min del.
Edvard Grieg-Dovregubbens hall denne har seriøst tatt meg baklengs mer en èn gang xD
Sist endret av Eyeamare; 21. november 2020 kl. 17:42.
R.i.p 23.04.2021
Pleier å sette på deep forrest cden fra 90 tallet.
Anonym bruker
"Sprudlende Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hiver meg med på psykedelisk rock! Black mountain - space to Bakersfield er en låt jeg alltid hører når jeg tripper. På høye doser flein kan jeg ikke høre på musikk tho, blir for mye å ta inn
Maggot Brain av Funkadelic. Psykadelisk rock fra 70-tallet.

"Play like your momma just died", sa ene bandmedlemmet til gitaristen.

https://www.youtube.com/watch?v=JOKn33-q4Ao

Husker jeg hadde den på full guffe, og så ansiktet mitt smelte bort i speilet på badet.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har tatovering av Underworld, hehe... Mest pga mine minner med ecstasy.
Sjekk ut Onra hørte på han hver eneste gang jeg tok meg en tur før, finnes på Spotify.
Legger ved lenke til album Chinoiseries Pt 1 av Onra går rett på en av mine favoritter ut av albumet, "Smoking Buddha"
https://youtu.be/AxM_sgMM2rQ?t=1768

Noen andre her som har hørt om han evnt, under en psykedelisk reise?

<3
Sist endret av Supperman; 22. november 2020 kl. 08:20.
Anonym bruker
"Bitter Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt en del på Wardruna når jeg har trippet på sopp. Norrøn-folk/ambient. Utrolig deilig å høre på under en trip, spesielt hvis man er ute i naturen.
Man kan utforske og finne utrolig mye interessant på Ishkurs Guide to Electronic Music. Tenkte på denne tråden når jeg satt og hørte igjennom i går. Fin måte å utforske og finne nye artister eller sjangre, også for evt tripping
Favorittene er:
Alt av Sphongle, men spesielt tales of the inexpressible
Younger brother er litt mindre skrikende syrete hvis du forstår hva jeg mener, anbefales
Liker du psytrance anbefales Astrix, Loud, 1200 micrograms og Space tribe
Hilight tribe har to veldig bra sanger: Free tibet og Shankara
Entheogenic er også bra, minner litt om sphongle, men mye roligere
Sangen "The herb garden" er helt rå
Hørte på denne i dag
funket veldig bra for min del
https://open.spotify.com/playlist/10...Q62G5XOXBtQ48g
Stemmene i hodet mitt.
лунное затмение
Solaris's Avatar
https://open.spotify.com/playlist/3V...RIKKRXIHpYStfQ

(Jorge Reyes anbefales spesielt)
Sist endret av Solaris; 24. november 2020 kl. 00:39.
noen klisjeer.

Hallucinogen & ott - spiritual antiseptic
Hallucinogen - Shamanix


Infected mushroom - Deeply disturbed
Infected Mushroom - Dancing with Kadafi
Infected Mushroom - Bombat
Det minner meg mer om speed-musikk, men det er noen av mine psytrance favoritter. De første to er ganske chill.



Hvis det blir for raskt og man må slappa så gir dette meg god stemning.
Tyske elektro dudes lager doobie dub med rasta dub dudes.
Rhythm & Sound /w The Artists
RHythm & Sound - See Mi Ya
Sist endret av Bothrops; 24. november 2020 kl. 01:49.
Jeg Er DØv Og Du SÅrer FØlelsene Mine. Aner Du Hvor Bitter Du Gjorde Meg? HÆ?

Jeg syntes at denne tråden og burde bli stengt pga denne også ble https://freak.no/forum/showthread.php?t=51181 det er ikke rettferdig at en annen tråd skal bli stengt og så skal noen gjøre det samme men den blir ikke stengt.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 24. november 2020 kl. 02:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Infected mushroom har mye fet psytrance ��
Vis hele sitatet...
Hadde aldri klart Friends on Shrooms på trip. Det blir for heavy for min del.
Stooges
Moondog
Robert Wyatt
Pharoah Sanders
The Residents - «Duck Stab» albumet
Faust - førstealbumet og «IV»

Ser Jorge Reyes er nevnt, sjekk ut albumet «A la izquierda del colibri«.
Støtter NEU! og Funkadelic, prøv låta «good thoughts bad thoughts» av sistnevnte.

https://youtu.be/1sBy9RXKELk
Hørte på denne låta av Ash Ra Tempel hver gang jeg var på vei ned fra trip før.

Eller hva med denne

https://youtu.be/s-6MjhDDPLU

Ricardo Villalobos’ Shackleton remix. 20 min dødstrussel med 9/11 tema - only for strong minds!
Sist endret av slependen; 24. november 2020 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg Er DØv Og Du SÅrer FØlelsene Mine. Aner Du Hvor Bitter Du Gjorde Meg? HÆ?

Jeg syntes at denne tråden og burde bli stengt pga denne også ble https://freak.no/forum/showthread.php?t=51181 det er ikke rettferdig at en annen tråd skal bli stengt og så skal noen gjøre det samme men den blir ikke stengt.
Vis hele sitatet...
Joda, men nå må vi huske på at verden ikke er rettferdig.
ELSKER å høre på sølvguttene når jeg tripper
Sitat av antisosial Vis innlegg
ELSKER å høre på sølvguttene når jeg tripper
Vis hele sitatet...
En del av meg sier at du kødder, en annen del av meg sier at du faktisk kan være inne på noe jævlig genialt