Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4189
Heisann!
På min skole fikk vi alle utdelt nye laptoper til skolearbeid når vi startet.
Vi kunne ikke installere programmer, men vi la inn cs 1.6 no-steam ved å legge det inn hjemme, også kopiere over filene direkte via en usb-minnebrikke.
Vi hadde det drittgøy i ei uke, satte opp 32slot servere midt i norsktimene osv.
Jeg var litt redd for å spre dette for mye, da noen kom til å blowe det tilslutt.
Og det skjedde selvsagt. Idag gikk en kar ned på it-avdelinga for å få fiksa maskina, med cs fortsagt lagt inn. 5minutter senere var programmet blokket på alle maskinene.
HJELP!
Noen som vet noen måte å komme seg rundt dette?
Takk for all hjelp!
cs 1.6 no-steam tror jeg ikke de får blokkert. Steam derimot, det blokkerer de. På den pc`en jeg bruker nå, er alt sperra, pga skole-pc, men jeg fikk lagt inn jalla-cs for det.

Men nå har jeg fått tilgang til å installere programmer av IT-ansvarlig her på skolen, så nå er det fritt frem..
ifni's Avatar
Trådstarter
Leste du posten min ordentlig? Det er no-steam, og det er blokket...
Det er vell bare sperra over nette? så da skal det være mulig og komme seg forbi.. men ikke spørr meg ossen..
ifni's Avatar
Trådstarter
Altså, det er sperra slik at når vi dobbelklikker på hl.exe, så får vi opp en error om at systemansvarlig har blokket tilgang til programmet..
Hehe.. Hva med å rename fila?

/me vet ikke helt om dette vil fungere, men antar at nettverket må identifisere filen på en eller annen måte; og da er jo filnavnet lettest å blokkere på..
Hvordan blokkert? Er det windows eller et annet program? Screenshot ville vært kult.

Prøv å legg det inn på ny, med nytt mappenavn og kanskje filnavn...
ifni's Avatar
Trådstarter
har så langt prøvd å endre filnavn, det funker ikke.. Skal få lagt opp screen i morgen
Det funker ikke å rename fordi det hashen til fila er blokkert via group policy. Det kommer du nok ikke forbi uten videre...
reformatere? boote linux? bruke sysadmin account?

hvordan=google.
ifni's Avatar
Trådstarter
Nan: Reformatere er uaktuelt pga dette er skolelaptoper som vi skal levere inn igjen senere. Dessuten kommer jeg ikke inn på elevnettet dems uten div program osv. Boote linux er uaktuelt pga man ikke får boota fra cd, og BIOS er stengt med admin passord, får dermed ikke endra boot-sequence.
Hvordan hadde du tenkt jeg skulle få brutk sysadmin account?

Ringern: Ja, det var det jeg trodde jeg også.. Men har ikke peiling på hvordan slikt fungerer, er det noen som helst mulighet til å få endra hashen uten å endre programmet slik at det ikke funker?
xaJi: Du kan jo gjøre det enkelt da. Bare ring til levrandøren sin supporttelefon (hp, toshiba, etc) også sier du til dem at noen har satt biospassord på biosen og du ikke aner hva det er. Så kan de gi deg masterpassordet som du kan bruke på biosen. Hvis de maser om noe papirer eller uansett så er det bare å leke veldig dom og si at du bare virkelig trenger å få fikset det raskt pga et eller annet viktig. skulle funke fint det

hvis du har noen av pcmodellene nevnt der kan du også prøve dette programmet: http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
Sist endret av nan; 23. september 2006 kl. 23:21.
ifni's Avatar
Trådstarter
Det er snakk om en dell.. Og vi HAR prøvd å ringe de for masterpw, alt gikk glatt, vi ga di servicenumber og alt, før helt til slutt så spurte han hva kundenummeret elns var, og vi hadde ikke peiling.. Uansett hvor mye du griner, så gir de ikke masterpw uten å få noe sikkert bevis på at du faktisk er eieren av laptopen (noe jeg ikke er).
Men takk for tipsene
hvilken modell er du har?
Prøv og oppdater Cs til en nyere utgave, da kan det hende at den ikke blir blokert og du har slått to fluer i en smekk.
ifni's Avatar
Trådstarter
Nan: D510 mener jeg det er.
torsken: Hmm... Ja det er en idé, men tror du hashen på hl.exe endrer seg om vi bruker cs1.6nosteam v6 eller noe nyere? v6 var det eneste jeg kunne få tak i der og da..
Jeg kom til å tenke på noe, vil det fungere hvis de kjører det gjennom en såkalt "virtuell PC"? (som for eksempel vmware elns)
Noen som vet?
Nei, det blir vel ikke hardware-aksellerasjon på 3den. Noe som fører til at alle 3d-spill enten ikke funker, eller funker jævlig dårlig.

Dessuten trenger du vel admin for å bruke vmware ^^
hmm.. jeg tror nok du vil slite med den modellen. De har en spesiell security chip på moboen som sørger for at du ikke kan resette biospassordet.
Tja.. Jeg fant denne: http://www.microsoft.com/technet/pro.../rstrplcy.mspx

Og der står det, blandt annet, at "Any program run by the SYSTEM account." ikke blir begrenset av disse greiene. Så om du bruker dette trikset: http://norhack.net/m/index.php?/arch...gang-i-XP.html og kjører hl.exe fra cmd.exe med SYSTEM-tilgang, så kan det gå.
ifni's Avatar
Trådstarter
nan: veit, fant det ut når jeg dreiv å prøvde å få boota linux(se en annen post lengre ned).
Torstein: Godt tips, men har allerede prøvd at commanden, den funker desverre ikke Blokkert
Hvis du klarer å få tak i regedit kan du kanskje klare å fjerne blokkeringen fra registeret. (Er det blokkert kan du sikkert bruke .reg filer eller installere en annen registry editor på minnepenn og gjøre det samme som du gjorde med CS). Det står om hvor du finner de forskjellige banene etc i lenken i det andre posten min (microsoft).
ifni's Avatar
Trådstarter
Rent hypotetisk, hvis jeg hadde SYSTEM eller Administrator account lokalt på maskina, ville jeg da kunne fjerne denne blokkeringen? Isåfall hvordan?
Sitat av xaJi
Rent hypotetisk, hvis jeg hadde SYSTEM eller Administrator account lokalt på maskina, ville jeg da kunne fjerne denne blokkeringen? Isåfall hvordan?
Vis hele sitatet...
Siden denne blokkeringen skjedde uten at dere måte ta inn maskinene til de som styrer med det er nok blokkeringen satt slik at dere egentlig ikke vil få tilgang til å endre på det samme hvor mange lokale rettigheter dere har.