Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1917
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Jeg skal hoste en fest på nyttårsaften hvor flere som aldri har tatt noe slags MDMA før, skal prøve det for første gang. De gangene jeg har tatt molly så har det som regel alltid gått bra, og det er ingen som har reagert dårlig på det rundt meg. Men selvfølgelig, så er folk forskjellige og de reagerer på forskjellige måter. Jeg vil at dette skal bli en bra fest, og jeg vil være forberedt på hva som kan skje.

De som aldri har tatt det før har kjøpt seg en dose på 0.150g. De har tenkt å kanskje drikke 2-3 øl, er det lurt? Kommer det til å gå bra med dem? Jeg har hørt at man alltid skal holde seg unna sprit, men personlig så vet jeg ikke om øl er så lurt siden det er deres første gang...

Grunnet at jeg ikke har opplevd noen som har reagert dårlig på molly før, så har jeg ingen anelse på hva jeg skal gjøre hvis de starter å få panikk. Jeg husker min første gang jeg tok det at jeg ble litt sånn ukomfortabel fordi den følelsen jeg opplevde var helt ny, men det gikk fint med meg. Hva burde jeg gjøre hvis noen starter å få panikk og blir alt for urolig? Er det noe jeg kan gjøre for dem så de kan føle seg eventuelt bedre?



Vil bare at dette skal bli en bra fest, så jeg setter stor pris på svar! <3
Noe som hjelper mye er å gå ut å få frisk luft hvis oppturen blir for intens. Snakker av erfaring
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av junkrat Vis innlegg
Noe som hjelper mye er å gå ut å få frisk luft hvis oppturen blir for intens. Snakker av erfaring
Vis hele sitatet...
Kanskje et dumt spørsmål, men burde jeg gå ut med personen da eller la h*n gå alene? Har fortsatt en fest inne i huset som jeg må ta vare på.
Sitat av Traps are gay Vis innlegg
Kanskje et dumt spørsmål, men burde jeg gå ut med personen da eller la h*n gå alene? Har fortsatt en fest inne i huset som jeg må ta vare på.
Vis hele sitatet...
Ingen spørsmål er dumme mest sannsynlig vil personen ikke være alene, så jeg ville gått ut med personen. Tar du molly selv så vil du garantert ikke la personen gå å vandre alene uten selskap uansett. Når jeg og andre har gått ut etter en kraftig opptur der det virker som magen vrenger seg, har det alltid hjulpet med frisk luft i 5-10minutter. Det går over av seg selv uansett når oppturen har stabilisert seg, så det hele varer ikke lenge.

Du må selvsagt bare se an situasjonen. Det er jo de som vil være alene under en opptur, men for all del forsikre deg om at personen ikke drar langt vekk eller blir sittende ute lenge. Ellers er det bare å berolige med at det vil gå over. Noen kan få panikk hvis det blir for mye følelser i sving på en gang, men det handler egentlig bare om å støtte og berolige med at det er normalt å vil bli bra fort. Lykke til å kos deg/dere
Sist endret av junkrat; 26. desember 2019 kl. 21:13.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av junkrat Vis innlegg
Ingen spørsmål er dumme mest sannsynlig vil personen ikke være alene, så jeg ville gått ut med personen. Tar du molly selv så vil du garantert ikke la personen gå å vandre alene uten selskap uansett. Når jeg og andre har gått ut etter en kraftig opptur der det virker som magen vrenger seg, har det alltid hjulpet med frisk luft i 5-10minutter. Det går over av seg selv uansett når oppturen har stabilisert seg, så det hele varer ikke lenge.

Du må selvsagt bare se an situasjonen. Det er jo de som vil være alene under en opptur, men for all del forsikre deg om at personen ikke drar langt vekk eller blir sittende ute lenge. Ellers er det bare å berolige med at det vil gå over. Noen kan få panikk hvis det blir for mye følelser i sving på en gang, men det handler egentlig bare om å støtte og berolige med at det er normalt å vil bli bra fort. Lykke til å kos deg/dere
Vis hele sitatet...
Tusen takk, setter stor pris på det! Skal informere de andre om dette, så de også vet hva man eventuelt kan gjøre. Ha en fin kveld videre!
Stor takk til deg som bryr seg så mye om dine kamerater! Høres utsom det blir en veldig fin kveld på dere.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Stor takk til deg som bryr seg så mye om dine kamerater! Høres utsom det blir en veldig fin kveld på dere.
Vis hele sitatet...
What can I say, jeg vil jo at de skal få en bra første trip <3
Håper på det beste, tusen takk! <3
Serequel eller quetapin gjør det stikk motsatte av molly. Jeg vet ikke om det kunne vært lurt å hatt litt i bakhånd som trippstopper hvis det blir litt mye for noen?
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Serequel eller quetapin gjør det stikk motsatte av molly. Jeg vet ikke om det kunne vært lurt å hatt litt i bakhånd som trippstopper hvis det blir litt mye for noen?
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om det før Men det er noe jeg kan se litt mer inn på og hvordan jeg får skaffet det, tusen takk!
Skadereduksjon, tommel opp Oppturen, eller forsåvidt rusen også kan jo oppleves ubehagelig.

Ville uansett anbefalt kanskje 100-120mg drop og kanskje ha litt å redosere på noen timer senere nasalt.

Om noen bad tripper, så er det å få roet ned personen, avkjølt og passe på påpasselig mengde vann (ikke for mye, ikke for lite)

Har man tilgang på et slag benzodiasepin så er det gull om det skulle bli helt krise. Tenker da 10mg valium/1-2mg rivotril eller 0.5-2mg xanax.

Er ikke lege men har både sett og prøvd kanskje litt for mye
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av daman123 Vis innlegg
Skadereduksjon, tommel opp Oppturen, eller forsåvidt rusen også kan jo oppleves ubehagelig.

Ville uansett anbefalt kanskje 100-120mg drop og kanskje ha litt å redosere på noen timer senere nasalt.

Om noen bad tripper, så er det å få roet ned personen, avkjølt og passe på påpasselig mengde vann (ikke for mye, ikke for lite)

Har man tilgang på et slag benzodiasepin så er det gull om det skulle bli helt krise. Tenker da 10mg valium/1-2mg rivotril eller 0.5-2mg xanax.

Er ikke lege men har både sett og prøvd kanskje litt for mye
Vis hele sitatet...
Heldigvis så er benzo enkelt å få tak i i området hvor jeg bor, så takk for tipset! De ville gjerne drikke det, men er det lurere å droppe det, og så eventuelt sniffe resten senere?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Molly har sånn akutte virkninger når det først går galt, at hvis man mistenker en "advers" reaksjon så bør man holde personen under konstant overvåkning, ikke noie ut, prøve å berolige, hele tiden vurdere om det er en sak for å ringe lege om.. vær forsiktig der ute
MDMA smaker veldig syntetisk og jævlig, anbefaler ikke å drikke det! Molly water er et meme, ikke gjør som skimask og x lol. Snorting er også... ubehagelig

Mitt råd er å putte emmaen i kapsler eller pakke det inn i rizzla og svelge det som en pille.
0.150g høres ut som en relativt fornuftig dose, ihvertfall om dere ikke skal kjøre på med redoser. 2-3 øl er også innafor, men ikke kjør på med noe mer. Og for guds skyld, bruk en egnet vekt for å måle opp dosene, ikke engang tenk på å gjøre det med øyemål!

Noen andre tips:
Ikke røyk for mye weed, enkelte blir helt t-rex av den comboen, spesielt om de har lite erfaring.
Pass på at folk ikke gnisser istykker tennene sine. Kjøp inn masse tyggis, men ikke gnag på dette i timesvis heller. Nøkkelen til suksess er moderasjon.
Sørg for at ingen som går på SSRI blir med på rullinga, det er en potensielt dødelig combo og de vil uansett ikke få den ønskede virkningen.

Lykke til

Edit: og hvis noe skulle gå galt, ring etter ambulanse, ikke la kompisen din spaze ut og dø pga. dere hadde noia for lovens lange arm. Bare ikke vær en dumbass som ringer etter politiet for hjelp så går det nok bra.
Sist endret av SkurtNilsen; 27. desember 2019 kl. 02:16.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Molly har sånn akutte virkninger når det først går galt, at hvis man mistenker en "advers" reaksjon så bør man holde personen under konstant overvåkning, ikke noie ut, prøve å berolige, hele tiden vurdere om det er en sak for å ringe lege om.. vær forsiktig der ute
Vis hele sitatet...
Den er grei, takker mye!

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
MDMA smaker veldig syntetisk og jævlig, anbefaler ikke å drikke det! Molly water er et meme, ikke gjør som skimask og x lol. Snorting er også... ubehagelig

Mitt råd er å putte emmaen i kapsler eller pakke det inn i rizzla og svelge det som en pille.
0.150g høres ut som en relativt fornuftig dose, ihvertfall om dere ikke skal kjøre på med redoser. 2-3 øl er også innafor, men ikke kjør på med noe mer. Og for guds skyld, bruk en egnet vekt for å måle opp dosene, ikke engang tenk på å gjøre det med øyemål!

Noen andre tips:
Ikke røyk for mye weed, enkelte blir helt t-rex av den comboen, spesielt om de har lite erfaring.
Pass på at folk ikke gnisser istykker tennene sine. Kjøp inn masse tyggis, men ikke gnag på dette i timesvis heller. Nøkkelen til suksess er moderasjon.
Sørg for at ingen som går på SSRI blir med på rullinga, det er en potensielt dødelig combo og de vil uansett ikke få den ønskede virkningen.

Lykke til

Edit: og hvis noe skulle gå galt, ring etter ambulanse, ikke la kompisen din spaze ut og dø pga. dere hadde noia for lovens lange arm. Bare ikke vær en dumbass som ringer etter politiet for hjelp så går det nok bra.
Vis hele sitatet...
Blander det selvfølgelig ikke med vann, tror ikke jeg engang kunne ha klart å drukket opp det glasset der Har hørt at man kan blande det med iste, da det utelukker mye av smaken - men har aldri prøvd det selv. Høres sikkert ekkel ut nå, men snorting har alltid vært min favoritt

Kapsler funker fantastisk, men dessverre er den ene personen litt redd for alt som er tilknyttet til en "pilleform" :x

Men uansett, tusen takk for tipsene! Det er noe jeg skal ha i bakhodet, tusen takk for at du tok deg tid til å svare !
Sist endret av Traps are gay; 27. desember 2019 kl. 02:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres ut som at dette skal gå helt fint. Fin førstegangdose, men del den gjerne i to med et påfyll ved behov. Den mest behagelige (trippmessig) måten å ta mdma på syns jeg er å sleike på lillefingern, dyppe den svakt i mdmaen så krystallene fester seg på fingertuppen, område på str med ca 0,6cm i diameter, ta det på tunga og skylle ned med noe frukt brus som solo. Smaken er ikke så god, det smaker kjemisk men du skal skylle ned fort så det går helt fint. Litt bitter ettersmak som går over etter en halv øl eller cider. Ville forresten heller gått for cider enn øl med mdma, da cider sin lettstemte gladrus sklir godt inn med mdma forhold til øl som kan bli litt brautete og mer tyngde/dafft i hodet. Grunnen til at jeg liker best å ta mdma på denne måten er fordi jeg har mye mer kontroll over rusens stigning, enn hvis man dropper en bombe i kapsel eller papir, eller snorter det (som er paain). Bombe smeller med alt på en gang når det starter å funke, mens ved tunga så går det mer gradvis. Man kan dyppe fingern litt og litt flere ganger, så passer man på at det aldri blir for intenst. Vent lenge nok mellom hvert dypp. Personlig får jeg en fin mild funk på ett dypp, og hvis jeg vil trippe ordentlig tar jeg et større dypp til, og evn et lite dypp til noen timer seinere. Ikke overstig planlagt totaltmengde.

Om noen blir dårlige så sørg for vann, det burde egentlig hele tida stå en kanne med vann på bordet med isbiter i og kopper som folk minnes på å forsyne seg av mellom ølene. Vann smaker mye bedre på mdma også

Snacks på bordet er fint, taffelsticks og gummigodis er en vinner. Ikke sjokolade.
Eplebåter, mandarinbåter, druer osv gir mouthgasm. Og man føler seg så sykt sunn av å innta det på tripp. Akuratt som fruktens vibrasjoner stråler og kjennes sterkere på mdma.

Om noen syns ting blir intenst så sørg for mere innestemme blandt festdeltakerne, demp musikken eller skift musikk til noe mer rolig og soft, ikke så trippy og intenst. Følg dem til badet/rom de kan sitte eller hvile i fred og ro litt (pass på at ingen festvoldtekt skjer, om andre skal inn å se til personen som er dårlig bør det være en av samme kjønn, eller en som kommer kjapt ut igjen etter en checkup på om det går bra der inne), eller ut til luft. Ikke stress personen, vær rolig og la de trekke inn litt luft og trekke seg litt vekk fra resten av festen.
Tror nok ingen kommer til å overture, men det er kjempe fint og voksent av deg å forhøre deg om hvordan du kan gjøre det best for alle på festen.

For en nydelig rakketbeskuelse ta det en time før kl 12. Men vær obs på at lyder og ikke bare visuals oppleves sterkere, så noen kan skvette litt av smellene og kanskje bli redde. Ikke ha dårlig tid på vei ut for å se på raketter, la folk få føle seg frem og hold festen til ikke altfor mange folk eller fremmede som man ikke vet hvordan er. Folka som er der bør være trygge på hverandre. Ingen bør hype opp stemninga og være for intense, men tillate alle å komme opp på trippen i sitt tempo uten psykisk press og uro

Kos dere!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja og ingen weed/hasj , og pass på at ingen går på antidepressiva som skal trippe ja! Faktisk jævla viktig
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene, setter stor pris på det! Tror dette kommer til å bli en bra fest , og nå vet jeg isåfall hva jeg skal gjøre hvis noe skjer ^^!

Et lite spørsmål, er champagne innafor? Eller burde de bare holde seg til øl?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Ha noe benzo klar. 1mg Xanax eller 5-10mg valium (kanskje 0.5-2mg rivotril) i tilfelle ting går litt nedover så de kan roe seg ned.
Sist endret av kamelia; 29. desember 2019 kl. 20:16.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kamelia Vis innlegg
Ha noe benzo klar. 1mg Xanax eller 5-10mg valium (kanskje 0.5-2mg rivotril) i tilfelle ting går litt nedover så de kan roe seg ned.
Vis hele sitatet...
Har fikset det, tusen takk
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Traps are gay Vis innlegg
Tusen takk for alle svarene, setter stor pris på det! Tror dette kommer til å bli en bra fest , og nå vet jeg isåfall hva jeg skal gjøre hvis noe skjer ^^!

Et lite spørsmål, er champagne innafor? Eller burde de bare holde seg til øl?
Vis hele sitatet...
Et glass går fint. Ikke bøtt nedpå. Godt nyttår!