Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 13664
Lest litt opp på Phenibut som selges som kosttilskudd i bl.a. Tyskland, og som ikke står på narkotika-, doping- eller legemiddellisten i Norge. Det skal være lov å bringe inn små mengder til EU uten at det skal ha så mye å si, men usikker.

Noen som har erfaring med dette, eller som kan anbefale noen andre slike lovlige midler som kan kjøpes i Norge, eller som kan bestilles på nett?

ml
Phenibut, ja.... Det har jeg stor erfaring med på god og vondt. Når jeg begynte med det for 10 måneder siden var det en vidunerkur uten like.... Null angst, null problemer og alt gikk på skinner. Kunne se folk rett i øynene under en hel samtale og jeg viste ikke hva nerver var. Det var rett og slett mye bedre enn f.eks. xanor for meg personlig da jeg hadde alle følelser inntakt, ble ikke kald, men samtidig nesten helt uten nerver. Jeg ble ett bedre medmenneske vil jeg si. Jeg var intressert i andre og kunne høre på problemer.
Phenibut gjorde så jeg fikk nye venner, mer knull og folk åpnet seg til meg, men det mest utrolige var søvnen... WOW! Jeg kunne sovne med engang jeg la hode på puta. Jeg kunne sove 5 timer å føle meg fresh når jeg våkna med en nydelig afterglow hver morgen.
Jeg vil påstå at jeg så bedre og friskere ut siden jeg hadde det konstant bra med meg selv( noe jeg fikk kommentarer på i hytt og pine av familie og venner.

Nå må du huske at det var sånn jeg hadde det på Phenibut og jeg vil påstå at det er individuelt for alle... Noen sier at de ikke får noe virking, dem har det kanskje veldig bra fra før? noen føler seg kvalme, blir svimle og oppfører seg som om de er på fylla uten rusen i bilde.

Anyways, det er en bakside med Phenibut. Noe jeg angrer på at jeg ikke viste fra første stund. Man må dosere mer og mer... etter 2 månder på det var jeg oppe i 5-10gram av det daglig ( anbefalt dose er 350mg inntil x3 daglig) uten særlig virking, men måtte ta det for å føle meg normal. Jo, for hva skjedde om jeg ikke tok det? Noe inni helvettes panikkangst... Det problemet jeg hadde før jeg tok det var peanuts iforhold. Her snakker full blown panic attacks med skjelving, hetetokter, hjertebank og små risting... Søvn? Vell, de første dagene var det helt uaktuelt... Jeg måtte faktiskt medisinere meg med rivotril i 1 uke før jeg ble tilbake til det normale.

Phenibut er en Gaba-imitasjon primært gaba-B, men til en viss grad Gaba-Aog stimulerer dopamin reseptorene http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11830761

Husk at om du velger denne veien for all del ikke misbruk det. Noe som er lettere sagt en gjort da man ikke får rus av det, men man føler seg så jævlig bra( jeg gjør det ihvertfall). Maks 2 ganger i uken er stabilt og da vil du føle deg bra noe av tiden ihvertfall.
Sist endret av Valadar; 30. oktober 2014 kl. 23:56.
Hvordan er det å innføre dette til Norge, lovlig?
Har selv god erfaring med Phenibut, men som det sies over her. IKKE misbruk det! Har sikkert tømt 5-6 bokser med Phenibut uten å ta det hver dag, så det er helt opp til deg selv om du velger om du heller vil ta det en gang her og der eller om du vil utvikle toleranse å oppleve det han over her skriver. Må si Phenibut er virkelig behagelig, du føler deg rett og slett bare fantastisk. Om det virker eller ikke kommer vel helt an på hvordan du har det til vanlig. Lengste tiden jeg tok Phenibut flere dager på rad var vel ca 8 dager å dette var pga cannabis psykose så jeg ga rett og slett faen om jeg fikk toleranse.
Jeg har fått Phenibut igjennom tollen flere ganger. Alle gangene har pakkene blitt åpent og godkjent av tollen.
Kava og Legevendelrot er begge naturmidler med angstdempende og krampeløsende effekter som ka hjelpe. Kratom funker utmerket, men det er oppført som reseptpliktiglegemiddel (Samme gjelder Kava).

Johannesurt er et lovlig naturmiddel som selges her i Norge som kan hjelpe, men det har utrolig mange interaksjoner med andre medisiner og naturpreparater.

Pasjonsblomst (Passiflora Incarnata) er en blomst som virker most angst, depressjoner og kramper. Inneholder småmengder MAO-hemmere.
Sist endret av Mexxy; 31. oktober 2014 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hvordan er det å innføre dette til Norge, lovlig?
Vis hele sitatet...
Hvis du får resept av lege, kan du ta med deg inntil et års forbruk, når du reiser til land i EØS-området, eller tre måneder når det dreier seg om land utenfor EØS-området.
Om du vil bruke posten, må det være fra et land innenfor EØS-området og maksimalt tre måneders forbruk.

Kilde
Ville holdt meg unna phenibut hvis jeg var deg. Har selv brukt det av og til i små doser når jeg skal ut på byen og liknende, men føler at phenibut er et stoff som tar tilbake minst like mye som det gir.

Selv små doser på 500 mg, gjør at man er mer sosial og avslappet i en dag eller to, og deretter får du motsatt effekt i opptil en uke etterpå, der man føler seg socialy awkward, utilpass og "tom på innsiden". Ettereffekten er omtrent nøyaktig den motsatte av du får når du er påvirket, bare strekt over en flere dager og dermed svakere i styrke.

Kan ikke engang forestille meg hvordan det er for de som har tatt det flere dager i strekk i høye doser. Grøss...

Anbefaler deg heller å sjekke ut svakere stoffer uten fæle bivirkninger. Flere av de kan som oftest trygt kombineres også for økt effekt.

Anbefaler å sjekke ut sulbutiamin, l-theanine og coluracetam.
Jeg har fått Kava i posten når jeg har bestilt det fra Nederland, uten resept.. Jeg bestilte to boksen, men jeg tok bare to stk. Sikkert fordi jeg forventet at det skulle virke like bra som andre angstdempende midler jeg hadde tatt før, som valium.

Men måten Patricia beskrev det, får det ikke til å virke så farlig, synes. Det er ikke snakk om å ta det hver dag, men når man skal ut på byen, eller vet at man skal være i situasjoner der man møtes mange nye mennesker, og man vil fremstå så normal som mulig. Uten den ekle bieffekten man får av valium, som er at man blir apatisk..

Jeg har fått Kava i posten når jeg har bestilt det fra Nederland, uten resept.. Jeg bestilte to boksen, men jeg tok bare to stk. Sikkert fordi jeg forventet at det skulle virke like bra som andre angstdempende midler jeg hadde tatt før, som valium.

Men måten Patricia beskrev det, får det ikke til å virke så farlig, synes. Det er ikke snakk om å ta det hver dag, men når man skal ut på byen, eller vet at man skal være i situasjoner der man møtes mange nye mennesker, og man vil fremstå så normal som mulig. Uten den ekle bieffekten man får av valium, som er at man blir apatisk..
Sist endret av muffinluv; 31. oktober 2014 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har jo også alkohol som lovlig angstdempende rus.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Hvordan er det å kombinere alkohol og phenibut? Føler du deg full, uten bivirkningene det bringer med seg (ølpikk, oppkast, sjangling osv.)?
Sitat av Shlask Vis innlegg
Hvordan er det å kombinere alkohol og phenibut? Føler du deg full, uten bivirkningene det bringer med seg (ølpikk, oppkast, sjangling osv.)?
Vis hele sitatet...
Man blir full på akkurat samme måte som du ellers ville blitt, men bare fortere full. 3 øl kan virke som 6.
benzo lignende piller. lovlig/tilgjengelig for alle? høres nesten for godt ut til å være sant..
har lest litt rundt nå å ser jo at det er reine vidundermiddelet for noen og ingen virkning for andre.. håper det fungerer for meg
takk for tips ihvertfall!
Sist endret av Taywe; 1. november 2014 kl. 21:26.
Sitat av Taywe Vis innlegg
benzo lignende piller. lovlig/tilgjengelig for alle? høres nesten for godt ut til å være sant..
har lest litt rundt nå å ser jo at det er reine vidundermiddelet for noen og ingen virkning for andre.. håper det fungerer for meg
takk for tips ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Bare ikke forvent at det skal være likt som Valium osv. For det er det ikke. Kanskje du kan få litt sånn "sobril følelse" av det, men ikke noe rus. Noen som sier det at du kan bli rusa av det, men tror ikke de helt forstår hva rus da er. Tok 5g en gang å ble bare "tung" i hodet og sovna. Dette er dog ikke anbefalt siden veldig mange kan få en helsikes hangover som er verre en alkohol hangover.
Sitat av Taywe Vis innlegg
benzo lignende piller. lovlig/tilgjengelig for alle? høres nesten for godt ut til å være sant..
har lest litt rundt nå å ser jo at det er reine vidundermiddelet for noen og ingen virkning for andre.. håper det fungerer for meg
takk for tips ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Tenker du på phenibut? Isåfall, så er virkningen veldig lik baklofen og GHB.
Kratom er vel ulovlig i Norge? Mener å sett dette på flere sider der Norge og flere skandinaviske land står oppført som land der de ikke sender, da det er gjort ulovlig..
Fikk ikke helt den store effekten av Phenibut.
Musikk virket bedre, og jeg ble mer hyperaktiv..klarte ikke sitte stille.
Dette var doser opp til 2g.

En kveld skjønte jeg at jeg ikke fikk den helt store angstdempende effekten, så jeg tok en stor dose på 4 gram før jeg la meg, fordi jeg har lest at det skal hjelpe deg å sove.

Og den første natta sovna og våkna jeg sikkert 10 ganger iløpet av natta, med helt sjuke lucide drømmer, som virket som de varte i flere timer, mens de i realiteten varte i ca 5-10 minutter.
Det er den morsomste/skumleste opplevelsen jeg har hatt.

Det rare med disse drømmene, var at ALLE utspilte seg i barndomshjemmet mitt, og for hver enkelt drøm så drømte jeg at jeg våkna opp til 3 ganger, uten at jeg våknet.
Så da jeg faktisk våknet, så var jeg skikkelig i tvil om jeg faktisk var våken..iallefall de første 20 sekundene, før jeg skjønte at det var en serie drømmer.

Denne effekten hadde jeg i 2 dager senere, og jeg våknet med masse rare følelser, ganske lik de jeg hadde da jeg hadde en semi-spirituell-oppvåknings-opplevelse.
For første gang skjønte jeg faktisk hva Eckhart Tolle snakker om i bøkene sine.

Men de påfølgende dagene var et rent helvete..så engstlig og deprimert har jeg aldri vært før, men jeg håper det verste er over for nå.

Alt i alt vil jeg si det var verdt det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Fikk ikke helt den store effekten av Phenibut.
Musikk virket bedre, og jeg ble mer hyperaktiv..klarte ikke sitte stille.
Dette var doser opp til 2g.

En kveld skjønte jeg at jeg ikke fikk den helt store angstdempende effekten, så jeg tok en stor dose på 4 gram før jeg la meg, fordi jeg har lest at det skal hjelpe deg å sove.

Og den første natta sovna og våkna jeg sikkert 10 ganger iløpet av natta, med helt sjuke lucide drømmer, som virket som de varte i flere timer, mens de i realiteten varte i ca 5-10 minutter.
Det er den morsomste/skumleste opplevelsen jeg har hatt.

Det rare med disse drømmene, var at ALLE utspilte seg i barndomshjemmet mitt, og for hver enkelt drøm så drømte jeg at jeg våkna opp til 3 ganger, uten at jeg våknet.
Så da jeg faktisk våknet, så var jeg skikkelig i tvil om jeg faktisk var våken..iallefall de første 20 sekundene, før jeg skjønte at det var en serie drømmer.

Denne effekten hadde jeg i 2 dager senere, og jeg våknet med masse rare følelser, ganske lik de jeg hadde da jeg hadde en semi-spirituell-oppvåknings-opplevelse.
For første gang skjønte jeg faktisk hva Eckhart Tolle snakker om i bøkene sine.

Men de påfølgende dagene var et rent helvete..så engstlig og deprimert har jeg aldri vært før, men jeg håper det verste er over for nå.

Alt i alt vil jeg si det var verdt det.
Vis hele sitatet...
Interessant. Hvordan følte du deg mens du var "rusa" på det, og hvordan var de påfølgende dagene? Verre en en hangover på hardfylla?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bestilte Phenibut fra BioVea 19 desember, enda ikke kommet. Mistenker tollen har tatt det? Er ikke dette stoffet lovlig da? Finner det ikke i legemiddellisten heller. og er uansett under 3 mnd forbruk.

Hvordan er det med melatonin? Den står på lista, kan jeg bestille 3 mnd forbruk av det?
Ser forresten koffein også står på lista og skjønner egentlig null av hele listen. Er kaffe forbudt å bestille?
Du kan bestille melatonin over nett ja, men da må du ordne legeerklæring/resept via legen din, burde ikke være noe problem!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av susiserken Vis innlegg
Du kan bestille melatonin over nett ja, men da må du ordne legeerklæring/resept via legen din, burde ikke være noe problem!
Vis hele sitatet...
Melatonin er ikke spesielt angstdempende. Melatonin er kroppens søvnhormon. Melatonin dannes av serotonin og skilles ut av epifysen, også kalt konglekjertelen eller pinealkjertelen. Dette skjer altså inne i kroppen vår, og melatonin kunstig vil bare gi deg en naturlig trøtthetsfølelse. Tok en tablett nå for en halvtime siden.. Merker ingenting av trøtthetsfølelsen før jeg legger vekk pc'n. Man sover dog bedre, noe som vil gi en angstlindring dagen etter, når man har fått en god natts søvn.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Melatonin er ikke spesielt angstdempende. Melatonin er kroppens søvnhormon. Melatonin dannes av serotonin og skilles ut av epifysen, også kalt konglekjertelen eller pinealkjertelen. Dette skjer altså inne i kroppen vår, og melatonin kunstig vil bare gi deg en naturlig trøtthetsfølelse. Tok en tablett nå for en halvtime siden.. Merker ingenting av trøtthetsfølelsen før jeg legger vekk pc'n. Man sover dog bedre, noe som vil gi en angstlindring dagen etter, når man har fått en god natts søvn.
Vis hele sitatet...
Enkelte kan få en slags økt livsglede og sexlyst av melatonin. Nesten som en mikrodose med MDMA. Det har jeg selv erfart. Det kan ha noe med at melatonin kan omdannes til f.eks mexamine i konglekjertelen.

Og som du selv skriver, så dannes melatonin av serotonin. Hvis man da kunstig tilsetter melatonin, så vil det i teorien være mer serotonin til overs?
Sist endret av Mexxy; 12. februar 2015 kl. 04:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Enkelte kan få en slags økt livsglede og sexlyst av melatonin. Nesten som en mikrodose med MDMA. Det har jeg selv erfart. Det kan ha noe med at melatonin kan omdannes til f.eks mexamine i konglekjertelen.

Og som du selv skriver, så dannes melatonin av serotonin. Hvis man da kunstig tilsetter melatonin, så vil det i teorien være mer serotonin til overs?
Vis hele sitatet...
For å få til dette, så innbiller jeg meg at en må overdosere (kraftig) med melatonin. Hvis så, så lager man kun ris til egen bak, da hjernen vil svare med å lage færre melatoninreseptorer i hjernen. Så du må til slutt spise melatonin som en gal få få denne effekten, sammen med at det antageligvis blir umulig å sove uten melatonin eller noe annet en god stund...

...Iallfall jeg verdsetter gode netters søvn, fremfor å få en minimal oppkvikkende effekt av melatonin. Og på sikt, når det gjelder org, så tror jeg alle gjør det. Om det blir etterpåklokskap eller ikke...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
For å få til dette, så innbiller jeg meg at en må overdosere (kraftig) med melatonin. Hvis så, så lager man kun ris til egen bak, da hjernen vil svare med å lage færre melatoninreseptorer i hjernen. Så du må til slutt spise melatonin som en gal få få denne effekten, sammen med at det antageligvis blir umulig å sove uten melatonin eller noe annet en god stund...

...Iallfall jeg verdsetter gode netters søvn, fremfor å få en minimal oppkvikkende effekt av melatonin. Og på sikt, når det gjelder org, så tror jeg alle gjør det. Om det blir etterpåklokskap eller ikke...
Vis hele sitatet...
Vi reagerer alle forskjellig. Husker første gangen jeg prøvde Circadin (melatonin). Fikk mikkemus pupiller og en økt følelse av livsglede, men det skjedde bare av og til.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Vi reagerer alle forskjellig. Husker første gangen jeg prøvde Circadin (melatonin). Fikk mikkemus pupiller og en økt følelse av livsglede, men det skjedde bare av og til.
Vis hele sitatet...
Det som ihvertfall er sikkert for min del er at jeg drømte noe helt sykt de første gangene jeg tok Melatonin.. Jeg husker jeg hadde så livlige drømmer at jeg ble livredd, våknet opp helt forvirret. Drømmene var helt ekte med slanger i sengen, små alver som lekte rundt meg, hoppa opp og ned i sengen og ikke minst husker jeg den ene "tingen/dyret" som sa at jeg måtte se å skjerpe meg for jeg kan få til så mye mer en det jeg holder på med nå...

For å si det sånn, når jeg drømte på den måten der så var det natta til Melatonin... Jeg ble jo vettskremt av at det går an å drømme på den måten.
Sist endret av Valadar; 12. februar 2015 kl. 20:30.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Enkelte kan få en slags økt livsglede og sexlyst av melatonin. Nesten som en mikrodose med MDMA. Det har jeg selv erfart. Det kan ha noe med at melatonin kan omdannes til f.eks mexamine i konglekjertelen.

Og som du selv skriver, så dannes melatonin av serotonin. Hvis man da kunstig tilsetter melatonin, så vil det i teorien være mer serotonin til overs?
Vis hele sitatet...
Facinerende teori.

Jeg spiser mye bananer, grunnet dets innhold av Tryptofan, og det hjelper på humøret mitt ekstremt. Mulig det er blandingen med melatonin som gjør at jeg får slik en god positiv effekt humørmessig av bananspising, grunnet melatoninets sammenheng med serotoninreguleringen, og tryptofanets påvirkning til serotonindannelsen. Dette, blandet med god fysisk aktivitet, og mental stimuli - samt sosial omgang har gjort underverker på humøret, angsten, og div. annet. Føler meg ganske bra atm.
Sist endret av Relevant; 12. februar 2015 kl. 20:42.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Facinerende teori.

Jeg spiser mye bananer, grunnet dets innhold av Tryptofan, og det hjelper på humøret mitt ekstremt. Mulig det er blandingen med melatonin som gjør at jeg får slik en god positiv effekt humørmessig av bananspising, grunnet melatoninets sammenheng med serotoninreguleringen, og tryptofanets påvirkning til serotonindannelsen. Dette, blandet med god fysisk aktivitet, og mental stimuli - samt sosial omgang har gjort underverker på humøret, angsten, og div. annet. Føler meg ganske bra atm.
Vis hele sitatet...
Har slitt en del med å sovne etter at jeg fant moren min død i sommer, selv om jeg har bedret søvnhygienen min (skru av pc/tv minst en time før leggetid, ha riktig temp. i rommet etc.)
Høres ut som melatonin kunne hjulpet med det, er det noe problem å få resept på dette fra legen?
Sist endret av Slafs; 12. februar 2015 kl. 21:33.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Facinerende teori.

Jeg spiser mye bananer, grunnet dets innhold av Tryptofan, og det hjelper på humøret mitt ekstremt. Mulig det er blandingen med melatonin som gjør at jeg får slik en god positiv effekt humørmessig av bananspising, grunnet melatoninets sammenheng med serotoninreguleringen, og tryptofanets påvirkning til serotonindannelsen. Dette, blandet med god fysisk aktivitet, og mental stimuli - samt sosial omgang har gjort underverker på humøret, angsten, og div. annet. Føler meg ganske bra atm.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke den humørforandringen du merker har så mye/noe med melatonin å gjøre, men heller serotonin. Husk tryptofan er byggestein for begge, og serotonin og melatonin er veldig lik hverandre kjemisk.

Sitat av Slafs Vis innlegg
Har slitt en del med å sovne etter at jeg fant moren min død i sommer, selv om jeg har bedret søvnhygienen min (skru av pc/tv minst en time før leggetid, ha riktig temp. i rommet etc.)
Høres ut som melatonin kunne hjulpet med det, er det noe problem å få resept på dette fra legen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror rett og slett ikke melatonin er kraftig nok til å sove på, når du har den "bagasjen" du har. Jeg råder deg heller til å prøve å få rekvisisjon til en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller psykiater igjennom din fastlege. Så der kan du få reagere ut, om det du har opplevd. Det blir antageligvis en del gråting, og det blir smertefullt, men du verden å godt det er etterpå! Og etterpå så er du antageligvis helt eller delvis ferdig med smerten i denne opplevelsen, noe som antageligvis vil gi deg nattesøvnen tilbake. Lykke til!