Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 870
Hei!

Har problemer med at pcen min fryser, slår seg av og av og til nekter å starte opp.

Det begynte med at pcen frøs helt når jeg spilte skyrim. Når jeg prøvde å skru den på igjen nektet den å starte ordentlig, og hang seg på forskjellige tidspunkter. Av og til når den nesten var helt på, og andre ganger kom det ikke bilde engang når jeg prøvde å starte den.

Har prøvd å starte den uten å ha koblet til noen komponenter for feilsøke, uten at det har hjulpet. Har også prøvd med en og en RAM-brikke med veldig varierende resultat. Etter mye frem og tilbake mellom de forskjellige RAM-brikkene klarte jeg faktisk plutselig å holde pcen gående i over en time, også med litt diverse spilling, før pcen hang seg igjen (i en ikke krevende situasjon). Nå nekter den å starte ordentlig igjen.

Spesifikasjoner:

Asus p68z68-v PRO
Intel i7 2600k
Corsair Vengance (4x4GB)
Geforce GTX 780 ti
Mist 800w

Hvordan går jeg frem for videre feilsøking?
har du prøvd forskjellige RAM-porter med en og en ram-brikke? kan vare RAM-dimm slotene dine har fått seg en smell? kan være CPU går varm? får du bluescreen? har du stock cpu kjøler? Får du noen alarmer i boot?