Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 23571
Hei! :: Og ikke slett denne tråden engang til om du er snill Admin!!

Jeg har slitt mye med ryggen i det siste (mest sansynelig en nerveskade), og skal operere igjen for 2 gang.
Har fått noe som heter Neurontin (300mg), men er usikker på virkningen av de.

Har drevet mye med piller oppigjennom årene, men aldri hørt om Neurontin.


Btw, vert clean i 2 måneder nå! :stolt:

Snakket litt med legen i noen sekunder, han var vist super stressa, men han sa at jeg kunne bli litt sløv.

Er det noen mulighet at jeg kan bli "rusa" eller loka i hode på desse tablettene om jeg bruker vanlig dosering? Har IKKE lyst og havne i samme dritten som jeg har holdt meg vekke fra i 2 måneder nå. ¨

Takker for forhånd for svar! om dette er tabletter som kan gi meg en rus,eufori etc, så skal de leveres tilbake til apoteket imorgen!
Sist endret av CLEANweed; 4. januar 2013 kl. 01:38.
Leste meg opp litt når du postet tråden tidligere, men glemte å svare.
Virkestoffet i Neurontin er Gabapentin, som ikke har noen særlig rekreasjonel virkning, og toleransen bygger seg opp såpass fort (allerede etter 1 dag med en rekreasjonel dose dobbles dosen du trenger) at det ikke har noe hensikt uansett. (http://en.wikipedia.org/wiki/Gabapentin)

EDIT:
Ikke legg alt for mye i det jeg sier, jeg har ikke noe å begrunne dette på utenom litt research.
Sist endret av anonym70908; 4. januar 2013 kl. 01:47.
Hei! Har selv gått på neurontin for en nevrologisk sykdom jeg har, og startet da med den vanlige dosen på 300 mg. Bivrikningene du får er sløvhet, nedsatt reaksjonsevne, depresjoner (ikke fult så vanlig), selvmordstanker (heller ikke fult så vanlig), økt virusinnfeksjonsfare, svak eufori, og generellt det vanlige ved GABA-bindene medisiner. Ang øktning av dosen, så er det helt feil at det tar 1 dag, så må du doble dosen. Men dette var visst når det gjelder rekreasjonelle doser.
Man øker dosen sin fra 1 tablett 1 gang om dagen, til 2 tabletter (600mg) daglig andre uken, så tre tabletter (900mg) daglig den tredje uken. Dette er en medisin du vil bli avghengig av, og en brå stopp skal ikke gjøres hvis du har utviklet det.
Grunnen til at jeg valgte å avslutte bruken, var at jeg syntes bivirkningene var for store, da spesielt virusfaren. Ellers er det en fin medisin mot neuropatier, selvom man har gått litt vekk ifra bruken av neurontin, og byttet over til den nye, og forbedrete versonen Lyrica. Ellers, så står det mye fint på felleskatalogen sine nettsider.
Sist endret av Dark_Shadows; 4. januar 2013 kl. 02:19.
Sitat av CLEANweed Vis innlegg
Hei! :: Og ikke slett denne tråden engang til om du er snill Admin!!

Jeg har slitt mye med ryggen i det siste (mest sansynelig en nerveskade), og skal operere igjen for 2 gang.
Har fått noe som heter Neurontin (300mg), men er usikker på virkningen av de.

Har drevet mye med piller oppigjennom årene, men aldri hørt om Neurontin.


Btw, vert clean i 2 måneder nå! :stolt:

Snakket litt med legen i noen sekunder, han var vist super stressa, men han sa at jeg kunne bli litt sløv.

Er det noen mulighet at jeg kan bli "rusa" eller loka i hode på desse tablettene om jeg bruker vanlig dosering? Har IKKE lyst og havne i samme dritten som jeg har holdt meg vekke fra i 2 måneder nå. ¨

Takker for forhånd for svar! om dette er tabletter som kan gi meg en rus,eufori etc, så skal de leveres tilbake til apoteket imorgen!
Vis hele sitatet...
det er som en mini benzo
De er ganske lik lyrica. Aldri prøvd neurontin, men lyrica er chille saker. Særlig i kombinasjon med benzodiazepiner eller opiater.
▼ ... flere år senere ... ▼
Neurontin, det er ca det samme som lyrica. Er den da en booster?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neurontin er "baby" lyrica.
Neurontin kjenner jeg aldri noe av, tatt høye doser men funker bare ikke på meg.
Lyrica er vel sterkere men de er ganske lik. Lyrica får man brisen rus av men da må man som regel ta ganske høye doser, 600mg ++ (etter min erfaring).

Jeg har spørsmål kanskje noen kan svare meg: Tatt 40mg Reltebon men føler ingenting enda. Tar de vanligvis med Oxynorm men det er jeg tom for nå. Kan jeg ta det med Lyrica? Får man samme rus da?