Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 11724
Ja, pga en lite koslig situasjon har jeg ingen plasser å sove de neste 4 dagene, pga julefeiring osv. Jeg sitter nå hos en venn, men han kan ikke ha meg her fra og med i kveld. Kjæresten kommer hjem 26. Desember, så jeg står uten sted og sove nå i 5 døgn.

Så min første tanke er jo hotell. Greia er at jeg atm er blakk, men venter inn penger på julaften. Er det vanlig at man betaler for ett rom når man drar, eller må man betale på forskudd? Jeg er 20 år hvis det spiller noen rolle, og jeg har visakort, tho uten dekning på.
Sist endret av Kristianweb; 21. desember 2012 kl. 17:32.
De sjekker om du har dekning på kortet iværtfall før du får sjekke inn.
Sitat av Settoz Vis innlegg
De sjekker om du har dekning på kortet iværtfall før du får sjekke inn.
Vis hele sitatet...
Det har jeg jo ikke, da hadde det jo ikke vært noe problem.
Vil helst ikke sove sammen med narkotikagjengen i parkeringshuset..
Older brother
Levex's Avatar
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Ja, pga en lite koslig situasjon har jeg ingen plasser å sove de neste 4 dagene, pga julefeiring osv. Jeg sitter nå hos en venn, men han kan ikke ha meg her fra og med i kveld. Kjæresten kommer hjem 26. Desember, så jeg står uten sted og sove nå i 5 døgn.

Så min første tanke er jo hotell. Greia er at jeg atm er blakk, men venter inn penger på julaften. Er det vanlig at man betaler for ett rom når man drar, eller må man betale på forskudd? Jeg er 20 år hvis det spiller noen rolle, og jeg har visakort, tho uten dekning på.
Vis hele sitatet...
Hvor holder du til?
Sitat av Levex Vis innlegg
Hvor holder du til?
Vis hele sitatet...

Svarte deg på Pm.
Håper det løser seg - kjipern å måtte sove ute i jula.
Blir det worst case og du ikke finner soveplass da får du reise på alternativ jul så du holder deg varm og får ideg julemat.
Kanskje du kan være der over natta også for det er vist døgnåpent.
Sist endret av random67489; 21. desember 2012 kl. 17:49.
https://www.couchsurfing.org/ kanskje du finner noe i ditt område?
Nå har jeg vært på 2 hoteller og begge sa nei, uansett om arb. Giver kan bekrefte at det kommer penger. Blir vell parkeringshuset i natt da
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Blir vell parkeringshuset i natt da
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du befinner deg på en plass med mye folk og legger ut hvor her, er det vel kanskje noen her på freak som har plass til en stakkars fyr
Hva med å gjemme seg inne på en møbelbutikk etter stengetid? Da får du en myk og varm seng
Holder til i tromsø, men jeg er ikke karen som liker å belaste andre med mine problemer, så ville nok takket nei selvom noen tilbydde meg en sofa ..
Har det ordnet seg eller er det krise enda?
Send meg gjerne en PM om hvor du holder til i tilfelle jeg kan hjelpe.

Edit: Går ikke betaling av hotell ofte på VISA-delen da?
Da kan du jo prøve å overtrekke kortet.
Sist endret av Knask; 21. desember 2012 kl. 18:53.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Holder til i tromsø, men jeg er ikke karen som liker å belaste andre med mine problemer, så ville nok takket nei selvom noen tilbydde meg en sofa ..
Vis hele sitatet...
Sikkert noen med en garasje da, da er du ikke "synlig" for personen vis det hjelper
Vet ikke om det er helt idioti eller ikke? Men ishavskatedralen har vel godt med benkeplass, og kirken lar deg vel sove over?
Men hvorfor har du ikke Mastercard eller liknende?
Sitat av Lakk Vis innlegg
Terpenterte dassruller!
Vis hele sitatet...
Kan du gi en lang faen i å spamme tråden min?

Sitat av vikke123 Vis innlegg
Men hvorfor har du ikke Mastercard eller liknende?
Vis hele sitatet...
Har ikke hatt bruk for det - Før i kveld.

Sitat av jpano Vis innlegg
Vet ikke om det er helt idioti eller ikke? Men ishavskatedralen har vel godt med benkeplass, og kirken lar deg vel sove over?
Vis hele sitatet...
Ikke dumt, kan jo ha det i bakhode

Sitat av Knask Vis innlegg
Har det ordnet seg eller er det krise enda?
Send meg gjerne en PM om hvor du holder til i tilfelle jeg kan hjelpe.

Edit: Går ikke betaling av hotell ofte på VISA-delen da?
Da kan du jo prøve å overtrekke kortet.
Vis hele sitatet...
Holder til i Tromsø.

Det ene hotellet testet kortet mitt etter at jeg forklarte situasjonen, det ble avvist.
Du sier du sitter hos en "venn". Hvis han virkelig er en venn så låner han deg vel penger til hotellet.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Hva med å gjemme seg inne på en møbelbutikk etter stengetid? Da får du en myk og varm seng
Vis hele sitatet...
Tanken har streifet meg, men er så jævlig surt med "stille alarm". Vil helst ikke våkne av blålys og politi..
Du får spørre om det er mulig å skrive ut en regning til deg som du kan betale sener eller noe? Noe må de vel kunne gjøre?

Ellers er det vel kirker og vandrerhjem man kan bo på, hvorvidt dette er noe flotte greier aner jeg ikke.
Anbefaler det her: https://folkia.no/

Det er sånn korttidslån, så lenge du klarer å betale det på julaften er det ikke noe problem! Da tror jeg du får cash med én gang
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Du sier du sitter hos en "venn". Hvis han virkelig er en venn så låner han deg vel penger til hotellet.
Vis hele sitatet...
Han er like blakk som meg.. Og jeg sitter ikke hos han atm, jeg er på ett kjøpesenter nå.. Takk gud for google chrome på android.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Han er like blakk som meg.. Og jeg sitter ikke hos han atm, jeg er på ett kjøpesenter nå.. Takk gud for google chrome på android.
Vis hele sitatet...
Hva med trustbuddy? Der kan du låne mindre beløp 500 - 5000 kr av en random person. TRUSTBUDDY

Når vet ikke jeg om du får pengene med engang eller om det tar noen dager da.
Ingen venner som kan hjelpe deg ? Hva med å gå på politihuset og forklare situasjonen ? Evt. sette deg på venterommet hos legevakta.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Men hvorfor har du ikke Mastercard eller liknende?
Vis hele sitatet...

Faen er det å si til en kar i krise?
du kunne like godt sagt hvorfor har du ikke penger til hotell....
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Bitcoin-man Vis innlegg
Ingen venner som kan hjelpe deg ? Hva med å gå på politihuset og forklare situasjonen ? Evt. sette deg på venterommet hos legevakta.
Vis hele sitatet...
Politiet bruker å være behjelpelig med soveplass om det er krise. Gå dit og forklar situasjonen så får du mest sannsynlig låne en glattcelle å sove i.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Politiet bruker å være behjelpelig med soveplass om det er krise. Gå dit og forklar situasjonen så får du mest sannsynlig låne en glattcelle å sove i.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på det? De bruker jo cellene til kriminelle, død-drukne og slosskjemper. Aldri hørt at politiet driver B&B eller blåkorstjeneste.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Har du noen kilde på det? De bruker jo cellene til kriminelle, død-drukne og slosskjemper. Aldri hørt at politiet driver B&B eller blåkorstjeneste.
Vis hele sitatet...
Hørte det av en kompis sist gang jeg var i Tromsø faktisk. Har fikk sove over hos politiet fordi at han hadde ingen andre muligheter. Han hadde vært uteligger om det ikke hadde vært for dette
m.kirken.no/index.cfm?event=doLink&famID=37530

Å tilbringe en natt i ishavskatedralen høres bedre ut enn et parkeringshus.
Om du tipser nordlys om situasjonen din og de gjør et intervju av deg er det sikkert noen som inviterer deg inn i varmen noen dager.
En liten update. Har nå søkt ly på det nermeste stedet jeg vet om som aldri låser døra i kveld, så får vi se hvor man ender opp i morgen.. merker at julaften på gata alene er noe jeg ikke unner noen andre !
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
En liten update. Har nå søkt ly på det nermeste stedet jeg vet om som aldri låser døra i kveld, så får vi se hvor man ender opp i morgen.. merker at julaften på gata alene er noe jeg ikke unner noen andre !
Vis hele sitatet...
Kanskje dette kan være en løsning for julekvelden?
En sak i fra aftenposten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e-7069900.html
Se etter en liten sak men navnet Håkon André Winther.

http://www.aftenposten.no/spesial/Va...n-7061869.html

Skal google litt mer og se om det dukker opp noe annet også - håper det ordner seg.

OP sjekk PM
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
En liten update. Har nå søkt ly på det nermeste stedet jeg vet om som aldri låser døra i kveld, så får vi se hvor man ender opp i morgen.. merker at julaften på gata alene er noe jeg ikke unner noen andre !
Vis hele sitatet...
bli venner med familien din og feir jul sammens med dem.
Hvilken bank bruker du OP?
Kanskje vi kan kjøre en kronerulling til deg? Om det er i samme bank så pleier overføringer så rimelig kjapt.
Om freakere hadde sponset noen kroner hver så blir fort penger til hotell.

Sove ute i nord-norge vinterstid kan ikke være særlig bra. Du risikerer å fryse ihjel.
Jeg donerer gjerne en slant.
Hvis det blir problemer med banken så kan vi vel trå til og bare bestille et hotellrom så vår med-freak får tak over hodet?
Det er jo slik en forbanna gledelig jul og greier.
Sist endret av Knask; 22. desember 2012 kl. 00:40. Grunn: fittetastatur
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
bli venner med familien din og feir jul sammens med dem.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke hva problemer virkelig er hvis du tror ting er så enkelt og løse. Du har det for lett lillevenn.
Verdt ett forsøk da kanskje??
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hvilken bank bruker du OP?Kanskje vi kan kjøre en kronerulling til deg? Om det er i samme bank så pleier overføringer så rimelig kjapt.
Om freakere hadde sponset noen kroner hver så blir fort penger til hotell.

Sove ute i nord-norge vinterstid kan ikke være særlig bra. Du risikerer å fryse ihjel.
Vis hele sitatet...
Takker så mye for forsøket ditt på å være snill, men jeg har ikke tenkt å loppe fresk.no for penger. Da vil jeg heller klare meg selv tenkte kanskje jeg skulle lage en egen tråd om det å bo på gata i juletider. Selvom det fortsatt er noen dager igjen føles det ganske spesielt å sitte her med halspastiller, lader til mobilen og telefonen såklart. Kan også legge til at jeg ikke har sikkerlig uteklær. Det gjør jo prosjektet litt mer krevende i og med at da blir varme og ly ett komplett must for å klare seg.

Har snakket med politiet og de er informert, fikk beskjed om å ringe tilbake hvis jeg føler at livet er i fare.

Sorry rot og skrivefeil som dukker opp, jeg og htc er ikke helt venner..
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg donerer gjerne en slant.
Hvis det blir problemer med banken så kan vi vel trå til og bare bestille et hotellrom så vår med-freak får tak over hodet?
Det er jo slik en forbanna gledelig jul og greier.
Vis hele sitatet...
Kan gjerne også donere en slant om det trengs.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Du vet ikke hva problemer virkelig er hvis du tror ting er så enkelt og løse. Du har det for lett lillevenn.
Vis hele sitatet...
mange større problemer i verden er løst med prat!
Jeg takker for omtanken freaks, men jeg må takke nei til penger. Det eneste måtte være å låne, det kunne jeg derimot vurdert
Hadde gjerne donert til en freak i nød. Men etter det jeg har lest virker det som du vill klare dette selv. Å lage en opplevelse av det.

Lykke til!
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hadde gjerne donert til en freak i nød. Men etter det jeg har lest virker det som du vill klare dette selv. Å lage en opplevelse av det.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg liker å klare meg selv, og vil ikke loppe freaks for cash hvis jeg ikke må. Jeg jobber arm med å skaffe kroner til ett fly sørover til en veninne, men om det er aktuelt å klare det før julaften har jeg mine tvil om. Har hvertfall noe å bruke tid på!
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Jeg liker å klare meg selv, og vil ikke loppe freaks for cash hvis jeg ikke må. Jeg jobber arm med å skaffe kroner til ett fly sørover til en veninne, men om det er aktuelt å klare det før julaften har jeg mine tvil om. Har hvertfall noe å bruke tid på!
Vis hele sitatet...
tviler sterkt at det er noen ledige fly men lykke til
Krus, pappskilt og syng triste julesanger i storgaten.
Bor i Tromsø, skulle gjerne ha lånt deg en sofa i jula hadde det bare ikke vært for at jeg bor hjemme fortsatt og det ikke er plass.

Som andre sier, prøv i kirka, det burde vel gå greit?
Ønsker deg lykke til, håper du finner en grei løsning på det her.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tviler sterkt at det er noen ledige fly men lykke til
Vis hele sitatet...
Allerede sjekket, og det er plass i morgen
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tviler sterkt at det er noen ledige fly men lykke til
Vis hele sitatet...
Om du fikser deg billett og det viser seg at det er fult på flyet så kan du sjekke med gaten eller pilotene om du kan få fly klappsete sydover. De har lov til å gjøre det men det krever OK fra fartøysjefen.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Krus, pappskilt og syng triste julesanger i storgaten.
Vis hele sitatet...
Det er nok russere her i byen som tar seg av det. Og bare tanken på å bevege meg utenfor dette varme rommet gir meg kvalme..
Gå på en uteplass, sjarmer en jente og bli med henne hjem
Sitat av random67489 Vis innlegg
Om du fikser deg billett og det viser seg at det er fult på flyet så kan du sjekke med gaten eller pilotene om du kan få fly klappsete sydover. De har lov til å gjøre det men det krever OK fra fartøysjefen.
Vis hele sitatet...
Det koster kroner. 3500 en vei for å være nøyaktig. For den summen kan jeg ligge på hotell isteden... Målet er jo å klare seg til 2. Juledag. Ikke spise fet mat og åpne pakker..

Sitat av hotline Vis innlegg
Gå på en uteplass, sjarmer en jente og bli med henne hjem
Vis hele sitatet...
Jeg er en ærlig og fornuftig mann. I førstepost står det at jeg venter på kjæresten.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Det koster kroner. 3500 en vei for å være nøyaktig. For den summen kan jeg ligge på hotell isteden... Målet er jo å klare seg til 2. Juledag. Ikke spise fet mat og åpne pakker..



Jeg er en ærlig og fornuftig mann. I førstepost står det at jeg venter på kjæresten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke låne plassen der kjæresten bor?
Har du ikke ekstranøkler etc?
Hva gjør du i Tromsø? Har du så lite venner der at ingen kan gi deg ly noen dager? Hvorfor vurderer du ikke couchsurfing?

Hele din måte å håndtere situasjonen virker på meg veldig underlig og pessimistisk.