Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3684
Hei, jeg fikk omsider denne sykdommen og overlevde greit. Smaken var jeg heldig og greide å beholde, men jeg lukter ikke noenting. Og derfor undres jeg jo med dere andre som hadde covid, hvor lang tid tok det før sansene var sånn noenlunde tilbake til normalen?
Det varierer, men det varer normalt noen måneder. Men hos en del, så virker det som om luktesansen ikke blir som den var. Altså ting som før luktet godt, lukter ubehagelig o.l. Hoen noen få, så ser det ut som om luktesansen har forsvunnet for godt. Men det er bare gått nesten 2 år siden pandemien brøt ut. Vi vil vite mye mere etter hvert. Men det er lurt å vaksinere seg (om du ikke har gjort det). Det er uvaksinerte personer som har vært syk 4 ganger av dette viruset til nå. Om du har hatt et mildt forløp, så kan du få en ille sykdom etterpå.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det varierer, men det varer normalt noen måneder. Men hos en del, så virker det som om luktesansen ikke blir som den var. Altså ting som før luktet godt, lukter ubehagelig o.l. Hoen noen få, så ser det ut som om luktesansen har forsvunnet for godt. Men det er bare gått nesten 2 år siden pandemien brøt ut. Vi vil vite mye mere etter hvert. Men det er lurt å vaksinere seg (om du ikke har gjort det). Det er uvaksinerte personer som har vært syk 4 ganger av dette viruset til nå. Om du har hatt et mildt forløp, så kan du få en ille sykdom etterpå.
Vis hele sitatet...
Varer normalt noen mnd? Haha, ikke skrem fyren med tull.

Blant annet denne rapporten, som viser:

The average time of olfactory dysfunction reported by patients was 21.6 days, according to the study in the Journal of Internal Medicine. Nearly a quarter of the 2,581 COVID-19 patients studied didn't regain smell and taste within 60 days of infection.

https://www.beckershospitalreview.co...-answered.html


Så innen en mnd bør du klare å lukte noe, TS. Er du ekstremt uheldig kan det gå et par mnd,.

Sitat av aldarico Vis innlegg
Hei, jeg fikk omsider denne sykdommen og overlevde greit. Smaken var jeg heldig og greide å beholde, men jeg lukter ikke noenting. Og derfor undres jeg jo med dere andre som hadde covid, hvor lang tid tok det før sansene var sånn noenlunde tilbake til normalen?
Vis hele sitatet...
Sjekk innlegget mitt over. Innen en mnd bør du iallefall klare å lukte noe. Når fikk du corona?
Sist endret av Kebabsaus; 12. desember 2021 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Varer normalt noen mnd? Haha, ikke skrem fyren med tull.

Blant annet denne rapporten, som viser:

The average time of olfactory dysfunction reported by patients was 21.6 days, according to the study in the Journal of Internal Medicine. Nearly a quarter of the 2,581 COVID-19 patients studied didn't regain smell and taste within 60 days of infection.

https://www.beckershospitalreview.co...-answered.html


Så innen en mnd bør du klare å lukte noe, TS. Er du ekstremt uheldig kan det gå et par mnd,.



Sjekk innlegget mitt over. Innen en mnd bør du iallefall klare å lukte noe. Når fikk du corona?
Vis hele sitatet...

Takk for svar, begge to. Jeg fikk corona for vel 2 uker siden...Jeg er frisk og ut av karantene nå, selv om jeg føler meg etterpå slapp uten den luktesansen. Smaken er jeg heldigere med. Jeg ble nå uansett optimistisk med tanke på studien du henviste til. Det er en fordel å vite om jeg stinker svette eller ikke
Hadde det i februar. Lukt og smak ble borte. Smak kom tilbake etter ca 4 uker, lukt er tilbake men noen ting lukter merkelig. Løk, kroppslukt og kokt egg lukter heeelt jævelig. Typ ammoniakk.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Varer normalt noen mnd? Haha, ikke skrem fyren med tull.

Blant annet denne rapporten, som viser:

The average time of olfactory dysfunction reported by patients was 21.6 days, according to the study in the Journal of Internal Medicine. Nearly a quarter of the 2,581 COVID-19 patients studied didn't regain smell and taste within 60 days of infection.

https://www.beckershospitalreview.co...-answered.html


Så innen en mnd bør du klare å lukte noe, TS. Er du ekstremt uheldig kan det gå et par mnd,.



Sjekk innlegget mitt over. Innen en mnd bør du iallefall klare å lukte noe. Når fikk du corona?
Vis hele sitatet...
Wasim Zahid fikk COVID19 for ca. 10 måneder siden. Luktesansen hans er ikke tilbake til normalen enda. Han har sagt i videoer etter denne at han elsket lukten av nystekt gjærbakst før, men nå stinker den så og si.
Hos en slektning av meg gikk det litt over 1 måned.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det varierer, men det varer normalt noen måneder. Men hos en del, så virker det som om luktesansen ikke blir som den var. Altså ting som før luktet godt, lukter ubehagelig o.l. Hoen noen få, så ser det ut som om luktesansen har forsvunnet for godt. Men det er bare gått nesten 2 år siden pandemien brøt ut. Vi vil vite mye mere etter hvert. Men det er lurt å vaksinere seg (om du ikke har gjort det). Det er uvaksinerte personer som har vært syk 4 ganger av dette viruset til nå. Om du har hatt et mildt forløp, så kan du få en ille sykdom etterpå.
Vis hele sitatet...
Om en har gjennomgått covid har en vel god beskyttelse naturlig mot videre sykdom. Om en person har gått gjennom corona 4 ganger så er jo det bare uflaks og da har jo vedkommende godt immunsystem. Vaksinen gjør jo det kroppen gjør naturlig for de fleste. Men om han er veldig syk og utsatt er det sikkert lurt.
Henger ikke lukt og smakssanser ganske tett sammen? Syns jeg har sett noen forøk der
man smaker på kjente smaker uten å kunne lukte og at det er stor forandring.

I så fall vil jo varig nedsatt luktesans også påvirke smak.
Hos meg var smak og luktesansen tilbake ca halvannen uke etter at jeg ble syk.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Om en har gjennomgått covid har en vel god beskyttelse naturlig mot videre sykdom. Om en person har gått gjennom corona 4 ganger så er jo det bare uflaks og da har jo vedkommende godt immunsystem. Vaksinen gjør jo det kroppen gjør naturlig for de fleste. Men om han er veldig syk og utsatt er det sikkert lurt.
Vis hele sitatet...
Om en har hatt en mild COVID, så har en så og si ingen beskyttelse etter et halvt år. En får en beskyttelse etter en alvorlig sykdom, men vaksinen gir mye bedre. Den beste beskyttelsen gir alvorlig sykdom først og 2 vaksinedoser etterpå. Men da får du de skavankene etter alvorlig sykdom på kjøpet, altså ikke noe å hige etter. Det absolutt tryggeste er å ta vaksina, hvis du ikke har en veldig god medisinsk grunn! Så nei, gjennomgått COVID gir ikke så god beskyttelse som vaksine, og en mild COVID gir heller dårlig beskyttelse.

Ellers her er kilden der Daniel Griffin leser fra denne studien.
Så nei, du tar ganske enkelt feil! Noe du tidligere har vist tydelig i COVID-tråder at du har vondt for å forstå.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Wasim Zahid fikk COVID19 for ca. 10 måneder siden. Luktesansen hans er ikke tilbake til normalen enda. Han har sagt i videoer etter denne at han elsket lukten av nystekt gjærbakst før, men nå stinker den så og si.
Hos en slektning av meg gikk det litt over 1 måned.
Vis hele sitatet...
At TS skal miste den i 10-11 mnd og, er det vel 1-2% sjanse for. De fleste får den tilbake innen den første mnd, og de aller, aller fleste ila 6 mnd.

Men finnes selvsagt skrekkeksempler, som Wasim Zahid.

TS, berolig deg med at du mest sannsynlig har noe tilbake innen de neste 2-3 ukene.
Sist endret av Kebabsaus; 12. desember 2021 kl. 17:19.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Om en har hatt en mild COVID, så har en så og si ingen beskyttelse etter et halvt år. En får en beskyttelse etter en alvorlig sykdom, men vaksinen gir mye bedre.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller motsatt, vaksinen fungerer i noe grad i ca. et halvt år eller no mens hvis man faktisk får covid så har det 6x ganger bedre beskyttelse enn vaksinen. Har selv tatt begge dosene, men blir definitivt ingen booster på meg, a jeg fikk bivirkninger og ikke har planer om å vaksinere meg hver 6 måned resten av livet.
Sitat av Service557 Vis innlegg
Det er vel heller motsatt, vaksinen fungerer i noe grad i ca. et halvt år eller no mens hvis man faktisk får covid så har det 6x ganger bedre beskyttelse enn vaksinen. Har selv tatt begge dosene, men blir definitivt ingen booster på meg, a jeg fikk bivirkninger og ikke har planer om å vaksinere meg hver 6 måned resten av livet.
Vis hele sitatet...
Samme her.

Trodde de vaksinene varte lenge, men er jo bare tragisk at de varer 6 mnd, eller varer vel lenger og, men minimal effekt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Om en har hatt en mild COVID, så har en så og si ingen beskyttelse etter et halvt år. En får en beskyttelse etter en alvorlig sykdom, men vaksinen gir mye bedre. Den beste beskyttelsen gir alvorlig sykdom først og 2 vaksinedoser etterpå. Men da får du de skavankene etter alvorlig sykdom på kjøpet, altså ikke noe å hige etter. Det absolutt tryggeste er å ta vaksina, hvis du ikke har en veldig god medisinsk grunn! Så nei, gjennomgått COVID gir ikke så god beskyttelse som vaksine, og en mild COVID gir heller dårlig beskyttelse.

Ellers her er kilden der Daniel Griffin leser fra denne studien.
Så nei, du tar ganske enkelt feil! Noe du tidligere har vist tydelig i COVID-tråder at du har vondt for å forstå.
Vis hele sitatet...
Et halvt år er lenge det. I tillegg klarer de aller fleste folk sitt immunforsvar å gjøre corona til en ubetydelig greie. Jeg fikk corona for et par uker siden og det er den mildeste forkjølelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Samme med dem jeg fikk det fra, de merket ikke noe i det hele tatt heller. Mens dere som vaksinerer trenger flere doser årlig. For en gjennomsnittlig person så er ikke vaksinen det som utgjør forskjell mellom død eller alvorlig sykdom. Om vaksinen hadde vært så effektiv så hadde jo ikke så mange vaksinerte blitt smittet, havnet på sykehus, og i tllegg skyhøye smittetall hver eneste dag. Og en hadde heller ikke trengt dose etter dose. Det er sant at gjennomgått infeksjon gir kun coronapass i 6 måneder. Men det gjør jo vaksinen også. Vaksinen lærer jo slik jeg forstår det kun kroppen å beskytte seg mot spike-proteinet. Mens infeksjon gir "hele pakka".

Skjønner at en har lyst å forsvare og bli ganske oppgitt når vaksinen ikke fungerer særlig og en vet en må ta dose etter dose ellers regnes en som uvaksinert. Men det vi har sett dette året taler jo ikke for en veldig fungerende vaksine? Jeg ser ikke poenget med at en person som har tatt to doser skal trenge å ta flere så lenge dem ikke er svært gammel, eller har alvorlige sykdommer fra før av.
Sist endret av Quakecry; 12. desember 2021 kl. 18:21.
Sitat av Service557 Vis innlegg
Det er vel heller motsatt, vaksinen fungerer i noe grad i ca. et halvt år eller no mens hvis man faktisk får covid så har det 6x ganger bedre beskyttelse enn vaksinen. Har selv tatt begge dosene, men blir definitivt ingen booster på meg, a jeg fikk bivirkninger og ikke har planer om å vaksinere meg hver 6 måned resten av livet.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg faktisk dokumentert det motsatte, og det med vitenskapelige kilder. Da bør du iallfall ha solide kilder på den påstanden der. Ellers er den jo like verdiløs som mye av det Trump sa, eller hva som står i bibelen.

Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Samme her.

Trodde de vaksinene varte lenge, men er jo bare tragisk at de varer 6 mnd, eller varer vel lenger og, men minimal effekt.
Vis hele sitatet...
Når en har hatt en sykdom, eller har blitt vaksinert mot en sykdom, så varer antistoffene kun ca. 6 måneder. Hvis vi skulle ha bevart alle antistoffene, så hadde blodet og lymfen kun vært antistoffer. Noe som ikke går.

Men ved en såpass immunrespons som vaksinene gir, så blir også T– og B-cellene kodet til å huske antistoffene mot et virus eller en bakterie.
Noen av disse cellene gjelder for vært patogen du har vært borti, og blir formert opp igjen ved makent patogen igjen. Men med boosteren så takler immunforsvaret Omikron bedre, derfor er det best å ta den, og være på den sikre siden. Ja, m-RNA-vaksinene hjelper bra mot alvorlig sykdom og minsker smitterisikoen, også mot Omikron. Det er faktisk bevist at piggproteinene på alle COVID19 variantene bruker ACE2-reseptoren på cellen for å slippe inn sitt m-RNA inn i cellene våre. Det er dette piggproteinet disse vaksinene produserer, og får immunapparatet til å reagere i mot det. Hvis du får halvleie bieffekter av vaksina, så blir de allikevel blåbær sammenlignet med viruset. For det er selve piggproteinet som gir denne reaksjonen, og ved en alvorlig infeksjon får du mange tusen ganger mere piggproteiner i kroppen.

For resten av vaksina består av nanopartikler av fett, som m-RNA'et er inne i, og blir beskyttet av (se på det som en kunstig ufarlig viruspartikkel). Sammen med noen konserveringsmidler, så vaksina tåler å stå på benken noen minutter og en stund i et kjøleskap.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Et halvt år er lenge det. I tillegg klarer de aller fleste folk sitt immunforsvar å gjøre corona til en ubetydelig greie. Jeg fikk corona for et par uker siden og det er den mildeste forkjølelsen jeg har hatt i hele mitt liv.
Vis hele sitatet...
Som det har blitt gjentatt til det kjedsommelige til deg, det er ca. 20 % sjanse for å få en alvorlig COVID, men da 80 % sjanse for å få en mild en. Om et halvt år stiller du omtrent på lik linje med en som aldri har vært vaksinert eller syk, og du kan bli syk igjen. Du kan faktisk bli ordentlig syk. Hvis alle hadde fått sykdom som deg, hvorfor er det nå over 5,3 millioner døde av sykdommen? Ja, flere av dem er unge og uten komorbiditet. Snakk om å være sneversynt.
Sist endret av aluminiumfluorid; 12. desember 2021 kl. 18:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Som det har blitt gjentatt til det kjedsommelige til deg, det er ca. 20 % sjanse for å få en alvorlig COVID, men da 80 % sjanse for å få en mild en. Om et halvt år stiller du omtrent på lik linje med en som aldri har vært vaksinert eller syk, og du kan bli syk igjen. Du kan faktisk bli ordentlig syk. Hvis alle hadde fått sykdom som deg, hvorfor er det nå over 5,3 millioner døde av sykdommen? Ja, flere av dem er unge og uten komorbiditet. Snakk om å være sneversynt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke 20 prosent sjangse for alvorlig sykdom for en gjennomsnittlig person. Hvor får du disse fantasitallene fra? Mild eller ubetydelig er jo slik det er for folk flest. Du kan bli ordentlig syk av det meste om du er veldig svak, eller veldig gammel. Det er bare livet det 5.3 millioner er jo ganske lavt det på to år når vi tenker dødsfall generelt. De aller aller fleste som dør av corona er veldig gammel / svake eller som havner på sykehus. Du kan jo gjenta deg til det kjedsommelige men hadde vaksinen vært så effektiv så hadde jo smittetall og vaksinerte som blir smittet og syk vært mye, mye lavere? Det er nok skuffende for deg at jeg omtrent ikke merket at jeg hadde corona. Men det var helt forventet, frisk og ung som jeg er.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er ikke 20 prosent sjangse for alvorlig sykdom for en gjennomsnittlig person. Hvor får du disse fantasitallene fra? Mild eller ubetydelig er jo slik det er for folk flest. Du kan bli ordentlig syk av det meste om du er veldig svak, eller veldig gammel. Det er bare livet det 5.3 millioner er jo ganske lavt det på to år når vi tenker dødsfall generelt. De aller aller fleste som dør av corona er veldig gammel / svake eller som havner på sykehus. Du kan jo gjenta deg til det kjedsommelige men hadde vaksinen vært så effektiv så hadde jo smittetall og vaksinerte som blir smittet og syk vært mye, mye lavere? Det er nok skuffende for deg at jeg omtrent ikke merket at jeg hadde corona. Men det var helt forventet, frisk og ung som jeg er.
Vis hele sitatet...
Ja, hvem har dratt frem fantsitall og fordreid fakta i disse diskusjonene? Prøv apeilet du, så ser du nok personen det er snakk om...
Sist endret av aluminiumfluorid; 12. desember 2021 kl. 19:03.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Ja, hvem har dratt frem fantsitall og fordreid fakta i disse diskusjonene? Prøv apeilet du, så ser du nok personen det er snakk om...
Vis hele sitatet...
For den gjennomsnittlige personen er vel det knapt 1 prosents sjangse for å lide alvorlig av corona. Men, klart - I følge deg lider nesten alle som får corona og det er fryktelig farlig for alle. Vi må nok ta 10 doser til og bunkre oss innendørs de neste 10 + år. Jeg har hele tiden betvilt vaksinene sin effektivitet, og nå ble jeg bevist rett også. Men de 4000 + infiserte hver eneste dag er jo alle uvaksinerte helt sikkert. Hva anser du som løsningen her? Corona forsvinner ikke det i det hele tatt så hva du synes skal gjøres er jeg spent på.
Sist endret av Quakecry; 12. desember 2021 kl. 19:05.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Når en har hatt en sykdom, eller har blitt vaksinert mot en sykdom, så varer antistoffene kun ca. 6 måneder. Hvis vi skulle ha bevart alle antistoffene, så hadde blodet og lymfen kun vært antistoffer. Noe som ikke går.

Men ved en såpass immunrespons som vaksinene gir, så blir også T– og B-cellene kodet til å huske antistoffene mot et virus eller en bakterie.
Vis hele sitatet...
nå er ikke jeg antivaxer men dette her er jo ikke heeelt rett.

https://www.theatlantic.com/science/...lution/618004/
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Service557 Vis innlegg
Det er vel heller motsatt, vaksinen fungerer i noe grad i ca. et halvt år eller no mens hvis man faktisk får covid så har det 6x ganger bedre beskyttelse enn vaksinen. Har selv tatt begge dosene, men blir definitivt ingen booster på meg, a jeg fikk bivirkninger og ikke har planer om å vaksinere meg hver 6 måned resten av livet.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette med beskyttelsen?

Alt annet jeg har lest tilsier at man får variabel beskyttelse etter sykdom (avhengig av masse individuelle faktorer, og også hvor syk man har vært) og at vaksinen varer lengre og gir mer pålitelig beskyttelse i gjennomsnitt.
Sist endret av robhol; 12. desember 2021 kl. 20:58.
Takk for gode svar folkens...Men kan dere prøve å la være og lage dette og til enda en pro versus skeptisk til vaksiner er dere snille? Det er ingen av de to gruperingene som noensinne kommer til å bli enige.
Sitat av aldarico Vis innlegg
Hei, jeg fikk omsider denne sykdommen og overlevde greit. Smaken var jeg heldig og greide å beholde, men jeg lukter ikke noenting. Og derfor undres jeg jo med dere andre som hadde covid, hvor lang tid tok det før sansene var sånn noenlunde tilbake til normalen?
Vis hele sitatet...
Ikke hatt covid (så vidt jeg vet), men opplevde for noen år siden å mistet luktesansen pga en eller annen forkjølelse. Med covid mistenker man at det har med epitelvevet i nesegangene å gjøre snarere enn noen nevronal skade, iallfall hos hamstere.

Luktesansen skal i teorien komme tilbake av seg selv, men det skader nok ikke å gjennomføre litt olfaktorisk trening - det har vist å ha en viss effekt på bortfall av luktesans forårsaket av blant virussykdommer. I korthet går det ut på at man velger ut en tre-fire ting som man regelmessig lukter på (f.eks essensielle oljer, krydder osv) hver dag. Se f.eks https://www.fifthsense.org.uk/smell-...-have-at-home/
Sitat av Koldun Vis innlegg
Ikke hatt covid (så vidt jeg vet), men opplevde for noen år siden å mistet luktesansen pga en eller annen forkjølelse. Med covid mistenker man at det har med epitelvevet i nesegangene å gjøre snarere enn noen nevronal skade, iallfall hos hamstere.

Luktesansen skal i teorien komme tilbake av seg selv, men det skader nok ikke å gjennomføre litt olfaktorisk trening - det har vist å ha en viss effekt på bortfall av luktesans forårsaket av blant virussykdommer. I korthet går det ut på at man velger ut en tre-fire ting som man regelmessig lukter på (f.eks essensielle oljer, krydder osv) hver dag. Se f.eks https://www.fifthsense.org.uk/smell-...-have-at-home/
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at det å bruke slike nesesprayer kan hjelpe. Vet du om det kan funke?
Testa positivt for korona den 23/11, smak og luktesans forsvant helt på dag 2 men vil si de er ca 90% tilbake nå men jeg har enda ikke opplevd at ting lukter anderledes nå en det gjor før
Sitat av freebird Vis innlegg
Testa positivt for korona den 23/11, smak og luktesans forsvant helt på dag 2 men vil si de er ca 90% tilbake nå men jeg har enda ikke opplevd at ting lukter anderledes nå en det gjor før
Vis hele sitatet...
Når fikk du tilbake noe av lukta, etter at du mistet den? En uke senere?
En liten oppdatering fra min side. I dag den 3 uken etter smitte er lukten tilbake, men ikke like sterkt. Jeg kjenner de vanligste luktene som tannkrem og den type ting helt normalt.
Vask nesen med salt vann hver dag det hjelper
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
Vask nesen med salt vann hver dag det hjelper
Vis hele sitatet...
Funker vel like bra og kjøpe saltvannsspray?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
For min del tror jeg luktesansen er ganske så fullt tilbake. Smak ser ikke ut til å være særlig påvirket.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
For min del tror jeg luktesansen er ganske så fullt tilbake. Smak ser ikke ut til å være særlig påvirket.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du hatt covid?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Hvor lenge har du hatt covid?
Vis hele sitatet...
Er vel 2 og en halv uke nå ca siden jeg begynte å få symptomer.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Funker vel like bra og kjøpe saltvannsspray?
Vis hele sitatet...
Så lenge du får saltvann som fjerner tørket dritt langt opp i nesa så hjelper det ja men tar litt tid. Husk å snyte deg gått etter du har gjort det. Har hatt corona for ca 4 måneder siden og fortsatt svekket luktesans men den kommer tilbake sakte men sikkert med saltvann vasking av nesa
Sist endret av Sukkerpapir; 13. desember 2021 kl. 19:36.