Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2125
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
dette høres sikkert helt dust ut, men etter at jeg slutta å drikke (jeg drakk 1-3 ganger i mnd) så har jeg begynt å røyke mye mere cannabis.


før røyket jeg cannabis max 1 gang i uken, men ofte bare ett par ganger i mnd. men så bestemte jeg meg for å slutte helt med alkohol og har nå gått over til å røyke 3-5 ganger i uken.


du kan sikkert tenke at det ville skjedd uansett men det tror jeg neppe.

jeg har hatt ett sunt forhold til cannabis i 4 år, men først når jeg slutta å drikke begynte jeg å røyke aktivt.

jeg tokk meg en tur på fleinsopp (0.5g) og fikk en speeda og lattermild rus, ikke noe veldig psykedelisk.
og etter det så mista jeg helt suget på cannabis i 2 uker! men hadde ett lite sug etter flein.


så jeg spør her, kan det være lurt å ha 2 droger som jeg veksler mellom for at hjernen min ikke het vet hva den vil ha?

noen som vet hvorfor jeg har det slik som jeg har det nå?

evt. hvilket rusmiddel burde jeg velge som nr. 2? benzo, opiater er uakseptabelt :P
Grunnen til at du begynte å røyke aktivt når du sluttet å drikke, er fordi du ikke tok tak i årsaken bak alkoholen. Fort gjort.
Grunnen til at du mistet røyklysten etter flein, er fordi flein fikk deg i kontakt med ditt EKTE deg, ikke egoet ditt som har et behov for rus.

Det er ikke dermed sagt at flein er løsningen her. Oppsøk psykologhjelp og finn ut hva som gir deg lyst til å ruse deg.
Å kombinere rusmidler er ikke løsningen.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe bedre med to droger enn ett nei
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Grunnen til at du begynte å røyke aktivt når du sluttet å drikke, er fordi du ikke tok tak i årsaken bak alkoholen. Fort gjort.
Grunnen til at du mistet røyklysten etter flein, er fordi flein fikk deg i kontakt med ditt EKTE deg, ikke egoet ditt som har et behov for rus.

Det er ikke dermed sagt at flein er løsningen her. Oppsøk psykologhjelp og finn ut hva som gir deg lyst til å ruse deg.
Å kombinere rusmidler er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
jeg drakk bare fordi jeg ble invitert på fest, alkohol er det verste jeg vet og rusen er helt på trynet. og nei! jeg traff ikke noe ego på fleinturen, jeg fikk en amfetamin liknende rus.

aner ikke hvorfor men den meldingen der gjorde meg faen så forbanna


skal legge til at livet mitt aldri har vært bedre enn det er nå har nettopp fått jobb, fått meg dame jeg elsker og livet er herlig.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke noe bedre med to droger enn ett nei
Vis hele sitatet...
men er det ikke bedre å røyke 2 ganger i mnd og drikke 2 ganger i mnd, istedet for å røyke 20 ganger i mnd?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
skal legge til at livet mitt aldri har vært bedre enn det er nå har nettopp fått jobb, fått meg dame jeg elsker og livet er herlig.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor i all #&%&-ings verden vil du fucke opp forholdet og jobben med å bli rusavhengig?!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men er det ikke bedre å røyke 2 ganger i mnd og drikke 2 ganger i mnd, istedet for å røyke 20 ganger i mnd?
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke hva du ruser deg på, men hvor ofte. Du trenger ikke et rusmiddel nr2 som du spør om.

noen som vet hvorfor jeg har det slik som jeg har det nå?
Vis hele sitatet...
Det du føler er et russug som må stagneres i stede for å gi etter samme om det er flein, alkohol eller cannabis. Å innføre rusmiddel nr2 for å kontrollere forbruket på nr1 er som sikkert mange veit her inne ikke noe som gjør deg mindre rusavhengig. Kan det være en årsak til at du ruser deg ofte? Traumer? Angst? Sosiale problemer?
Det beste er jo å ha det slik du sier og ha hatt det: "et sunt forhold til cannabis".

Å røyke 3-5 ganger i uka med en sporadisk fleintur her og der er vell det beste.

MÅ du ha 2 rusmidler?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Problemet er ikke hva du ruser deg på, men hvor ofte. Du trenger ikke et rusmiddel nr2 som du spør om.

Det du føler er et russug som må stagneres i stede for å gi etter samme om det er flein, alkohol eller cannabis. Å innføre rusmiddel nr2 for å kontrollere forbruket på nr1 er som sikkert mange veit her inne ikke noe som gjør deg mindre rusavhengig. Kan det være en årsak til at du ruser deg ofte? Traumer? Angst? Sosiale problemer?
Vis hele sitatet...
ruser meg rett å slett fordi jeg er ute og da er alt litt morsommere høy.

men etter inntak av f.eks flein fikk jeg sug etter flein, men er det ett problem? jeg misbrukte ikke flein, nettopp fordi jeg vet hvor fort man bygger toleranse. etter at jeg sluttet å holde meg for nesa å nesten spy hver gang jeg drakk på fest så har jeg bare brukt cannabis.

cannabisen er jo faktisk bedre å ha med å gjøre når man får litt toleranse, før kunne jeg bytte mellom alko og cannabis. men jeg brukte sjeldent cannabis pga. jeg var høy i 12 timer fordi jeg ikke hadde toleranse.

så kutta jeg ut alko, da ble det røyking 1 gang i uken. og det var nokk til at jeg fikk en liten toleranse, nokk til at jeg kunne røyke ute og komme hjem helt edru. å siden hodet mitt ELSKER! å være høy så sier jeg til megselv hele tiden når jeg har tid til å røyke "oja men bading er jo sykt gøy! men det er jo 2x mere gøy mens du er høy"

(røyker bare når jeg kan, aldri før jobb, aldri før jeg legger meg og aldri rett før jeg skal hjem)
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av breialbanan Vis innlegg
Det beste er jo å ha det slik du sier og ha hatt det: "et sunt forhold til cannabis".

Å røyke 3-5 ganger i uka med en sporadisk fleintur her og der er vell det beste.

MÅ du ha 2 rusmidler?
Vis hele sitatet...
nei jeg må ikke ha 2 rusmidler, men av en eller annen grunn så forsvinner all russug i ca. 2 uker hvis jeg bytter mellom hva jeg bruker og jeg aner ikke hvorfor det er slik.

hadde jeg tatt meg en tur på byen idag å drukket hadde jeg ikke hatt lyst på cannabis på ca. 2 uker og det kan jeg love deg. men jeg skjønner ikke hvorfor det er slik! jeg hater jo tilogmed alkohol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så jeg spør her, kan det være lurt å ha 2 droger som jeg veksler mellom for at hjernen min ikke het vet hva den vil ha?

noen som vet hvorfor jeg har det slik som jeg har det nå?

evt. hvilket rusmiddel burde jeg velge som nr. 2? benzo, opiater er uakseptabelt :P
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva problem stillingen din er. Føler du at du røyker for mye weed? Og at du er nødt til å ha et rusmiddel #2 for å roe ned cannabis røykingen din?

Hvor er logikken i det? Bare røyk mindre weed vell? Hvis du psykisk ikke klarer å regulere hvor mye weed du røyker, til tross for at du selv ønsker å røyke mindre så har du definitivt problemer du er nødt til å ta opp sammen med en psykolog.
Sist endret av Juicekongen; 27. november 2021 kl. 13:42.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei jeg må ikke ha 2 rusmidler, men av en eller annen grunn så forsvinner all russug i ca. 2 uker hvis jeg bytter mellom hva jeg bruker og jeg aner ikke hvorfor det er slik.

hadde jeg tatt meg en tur på byen idag å drukket hadde jeg ikke hatt lyst på cannabis på ca. 2 uker og det kan jeg love deg. men jeg skjønner ikke hvorfor det er slik! jeg hater jo tilogmed alkohol.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje bare slik du fungerer da, ikke noe mer hokus pokus enn som så. Du får veksle mellom de ulike. Men om du røyker og drikker vekselsvis hver 14 dag vil jeg tørre påstå at du holder deg rimelig greit og det er jo fint
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis flein får deg til å røyke mye mindre så er det ingen problem å ta flein da det er mye sunnere enn røyk, alkohol og egentlig alt annet som anses som rusmiddler. Flein kan du med god samvittighet mikrodosere nesten hver dag uten at det ødelegger helsa di på noen som helst måte. Snarere tvert imot så fungerer det som en naturmedisin for veldig mange. Sunt for både hodet, kropp og sjel.
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Grunnen til at du begynte å røyke aktivt når du sluttet å drikke, er fordi du ikke tok tak i årsaken bak alkoholen. Fort gjort.
Grunnen til at du mistet røyklysten etter flein, er fordi flein fikk deg i kontakt med ditt EKTE deg, ikke egoet ditt som har et behov for rus.

Det er ikke dermed sagt at flein er løsningen her. Oppsøk psykologhjelp og finn ut hva som gir deg lyst til å ruse deg.
Å kombinere rusmidler er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Nå er du vel i overkant skråsikker her..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis jeg skal hoppe over moralen og rett til spørsmålet ditt, så vil jeg si at det er vanskelig å anbefale noen et stoff uten å vite hva de er ute etter. Forskjellig folk ruser seg av forskjellig grunner og tar dermed ulike ting. Hvilken rusopplevelse er det du vil oppnå?
Vil påstå at alle stoffer har både positive og negative sider. Å velge seg én av de bør gjøres med omhu, og vær smart å gjør litt research på forhånd