Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2613
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når kan man forvente å «bli seg selv» etter å ha sluttet med morfinpreparater? Stod på de i 5 mnd pga smerter. (foreskrivet av lege)

Er på dag 11. Det fysiske er helt vekke, men psykisk sliter jeg noe helt forjævlig. Sinnsyk angst og depresjon. Panikk når noen ringer på døra. Får ikke puste. Dyna er min venn. Griner og fjoller på.

Fastlege mener jeg er helt i stand til å jobbe. Hvordan jeg skal få til det i denne tilstanden forstår jeg ikke.
Det blir gradvis bedre men det tar noen uker, kanskje et par måneder pga hvor lenge du har brukt det. Hold ut, det kommer til å gå over
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når kan man forvente å «bli seg selv» etter å ha sluttet med morfinpreparater? Stod på de i 5 mnd pga smerter. (foreskrivet av lege)
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fastlege mener jeg er helt i stand til å jobbe. Hvordan jeg skal få til det i denne tilstanden forstår jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er samme fastlege er det kun en ting å gjøre. Gå inn på helsenorge og bytt fastlege så fort som mulig. Bestill time hos din nye fastlege og forklar hele situasjonen. For å finne en god lege som kjenner dine behov anbefaler jeg å sjekke ut legelisten for vurderinger av fastleger.

Lykke til, det vil bli bedre med tiden! Selv om det virker håpløst akkurat nå.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Valgte selv legen som lå øverst på legelisten for noen år siden. Fantastisk dårlig. Levra holdt på å ryke etter slurv flere ganger. Nå er jeg et enkelt tilfelle. Men reviews er ofte ikke til å stole på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Valgte selv legen som lå øverst på legelisten for noen år siden. Fantastisk dårlig. Levra holdt på å ryke etter slurv flere ganger. Nå er jeg et enkelt tilfelle. Men reviews er ofte ikke til å stole på.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er ikke legelisten til å stole på. Èn av legens oppgaver er å starte opp og avslutte avhengighetsskapende medisiner til folket. Å gjøre den oppgaven uten å få sinna og frustrerte anonyme tilbakemeldinger online er så og si umulig, tror jeg.
Hiver meg på det resten sier her.
Å gi god helsehjelp er ikke alltid å gi folk det de har lyst på.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. :-)
Må nok ta tiden til hjelp som «alle» sier. Den tiden går jææævla sakte. Hehe.

De som har erfaring og har kjent dette på kroppen forstår hvilket helvete dette er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar. :-)
Må nok ta tiden til hjelp som «alle» sier. Den tiden går jææævla sakte. Hehe.

De som har erfaring og har kjent dette på kroppen forstår hvilket helvete dette er.
Vis hele sitatet...
Gikk selv på sterke morfinpreparater over en lengre periode og slet selv med sterk depresjon og angst da jeg sluttet. Det er veldig kjipt der og da, men det tok ikke mange ukene før jeg var tilbake til mitt gamle selv igjen.

Jeg satte riktignok raskt i gang med å trene etter jeg sluttet og jeg tror det hjalp en del på å få i gang den naturlige produksjonen av endorfiner igjen
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går det TS?

Hvilken dose gikk du på, og trappe(r/t) du ned eller gikk du av medisinen med engang?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk som spør. Forsøkte å trappe ned. Nedtrapping gikk muligens litt for raskt på slutten.

Fortsatt deppa og sinnsykt tung i kroppen. Bruker opp alle krefter på å gå opp/ned trappa til leiligheten. Resten av dagen teller jeg planker i taket. :-D
Shitty life!
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er morfin i forhold til temgesic? Det er jo også et opioid... jeg går på 1,6 mg. Er redd for å få de samme symptomene som Ts beskriver. Har gått på høyere doser subutex men har trappet langsomt ned

Ikke meningen å kuppe tråden BTW