Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1922
Hei.
Har bestilt togbilletter fra Oslo til Trondheim.
Tenkte å reise første uke i april.
Jeg jobber i dagligvarebransjen.

Burde jeg la være å reise, på grunn av Coronaviruset?
Er det uetisk hvis jeg reiser?
Jeg mener det er svært få grunner som kan forsvare å gjennomføre den reisen nå. Ta den heller når dette har roet seg.
Det kommer jo an på grunnen til reisen. Er det kun fritidsreise ville jeg latt være.
Leste nettopp at Vy stopper trafikken mellom Oslo og Bergen pga viruset.
Du får ta en vurdering. Situasjonen KAN jo ha endret seg på 2 uker, selv om det er lite trolig.
Jeg hadde latt være, med mindre det var veldig viktig.
Ikke reis.

FHI/regjeringen ber instendig om at ingen reiser gjennomføres (verken innelands eller utenlands) og ønsker at alle skal være hjemme i egen kommune.

Bli hjemme, ikke gå på byen eller på fest, handle en gang i uka på kurante tidspunkter - og gos deg med Netflix, gaming, puling eller en god bok
Ok.
Skal ikke reise.
Har hørt at jeg kanskje kan få penger tilbake. Så avventer situasjonen.
Vedrørende puling, hvordan er det med Tinder, er skjørtejegeri innafor i disse coronatider? er det et konsensus er?
Sist endret av Hans Høyhet; 16. mars 2020 kl. 15:07.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vedrørende puling, hvordan er det med Tinder, er skjørtejegeri innafor i disse coronatider? er det et konsensus er?
Vis hele sitatet...
Ikke i grupper på mer enn 15. Ropstad anbefalte på Supernytt i dag at man velger seg en eller to venner og holder seg til dem. Helst utendørs.
Hva med en biltur fra vest til østlandet? uten overnatting noe sted? Sover litt i bilen hvis jeg trenger. Er det innafor?
Er det en nødvendig reise?Hva vis du skulle bli syk på veien?

Ville latt det være.

Det spørsmålet burde alle stille seg, er det nødvendig. En times bilkjøring for å komme seg til ett øde sted for å nyte frisk luft og komme seg unna leilighetens klamme grep vil jeg si er ok.

Men reise langt avgårde fordi man kjeder seg.. Nay
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Leste nettopp at Vy stopper trafikken mellom Oslo og Bergen pga viruset.
Vis hele sitatet...
De stanset trafikken i går pga et ras på linjen, ellers går det som normalt da det er regnet som samfunnskritisk.
Sitat av kimsta Vis innlegg
Hva med en biltur fra vest til østlandet? uten overnatting noe sted? Sover litt i bilen hvis jeg trenger. Er det innafor?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si nei. Det er ikke anbefalt å reise noe sted, noen steder får man ikke engang krysse kommunegrenser. Regner med du skal ut av bilen i løpet av turen, treffe noen, inn på en butikk? Vet jo ikke hvor på Vestlandet du er, men er du f eks fra Haugalandet så bør du faen ikke se på noen gjennom bilvinduet engang.

Nå får vi se hvor det bærer de neste ukene, men akkurat nå: Vær hjemme.
Sist endret av *pi; 16. mars 2020 kl. 16:24.
Hva er det du har fått i deg idag Pi? To innlegg på rappen som fikk meg til knegg-le så magan ristet, du er i farta idag altså. Kjekt med litt smil og latter i all dysterheten
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg vil si nei. Det er ikke anbefalt å reise noe sted, noen steder får man ikke engang krysse kommunegrenser. Regner med du skal ut av bilen i løpet av turen, treffe noen, inn på en butikk? Vet jo ikke hvor på Vestlandet du er, men er du f eks fra Haugalandet så bør du faen ikke se på noen gjennom bilvinduet engang.

Nå får vi se hvor det bærer de neste ukene, men akkurat nå: Vær hjemme.
Vis hele sitatet...
Møre til Oslo var tanken. Men så farlig er det ikke. kan utsette det et par uker. Hadde vært døft å ikke fått komme hjem. Planen var kjøre ned, hente noe og rett hjem.

Men ser det blir egoistisk da det kun er for egen lyst..
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva er det du har fått i deg idag Pi?
Vis hele sitatet...
Det er brakkesyken.
Der ble det en trippel Pi

Jaja brakkesyken har tydeligvis alle mulige utslag, også god humor.