Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2114
Hei,

Jeg har masse bilder liggende på en airport time capsule, når jeg vil se på disse bildene får jeg bare opp et og et bilde enkeltvis i "forhåndsvisning".

Hvordan kan jeg se disse bildene på samme måte som i "bilder" programmet ?
Hvis jeg velger å åpne bildet i "bilder" så blir bildet bare importert til macen og åpnes også enkeltvis.

Kanskje litt rotete, men det jeg vil er å kunne bla i bildene i fullskjerm ved å trykke videre, ikke åpne et og et bilde.

Takk for svar
Det jeg pleier å gjøre, er å bare markere en fil og trykke mellomrom. Da åpnes en forhåndsvisning av bildet (ikke programmet Forhåndsvisning), og du kan bla deg gjennom med piltastene. Veldig simpelt, og ikke like mange funksjoner som på Windows / i andre apper, men det er nå det jeg pleier å gjøre for å se gjennom bilder og videoer kjapt.
Ikke helt det jeg er ute etter, men alikevel bedre en ingenting.
Finnes det et program som fungerer på samme måte som bilder/ bilder på windows?
Hva med programmet "Bilder"? Er ikke det standard?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Ikke helt det jeg er ute etter, men alikevel bedre en ingenting.
Finnes det et program som fungerer på samme måte som bilder/ bilder på windows?
Vis hele sitatet...
Det du har er en vane, en preferens. Du er vant til å dobbelklikke og få opp et vindu. Preview i OS X er faktisk et raskere alternativ, som bare krevet at du blir vant til det.
Såvidt meg bekjent så nei, det eksisterer ikke noe lett software for å bare se bilder nettopp fordi Preview i OS X allerede gjør jobben.

Det kan være en idè å se på instillingene til Preview: F.eks om man markerer en hel del bilder så vil Preview åpne en instans for hvert bilde, Gå på generelle instilligner i Preview og velg at Åpne flere filer i samme vindu.
Kilde: https://discussions.apple.com/thread/5128000?tstart=0

Quickview funksjonen til Finder er kanskje mer det du er ute etter. du kan scrolle bilder i fullskjerm: http://osxdaily.com/2012/09/06/8-tri...een-slideshow/
Sist endret av Dodecha; 3. juli 2016 kl. 12:26.
Marker alle bildene du vil bla gjennom og åpne dem samtidig (command+o).
Programmet Xee kan du med noen raske justeringer gjøre til å fungere helt likt som Windows forhåndsvisning.