Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5095
Hei

Noen som vet om noen gode strategispill? Gjerne den typen hvor du må bygge deg opp, for å etterhvert bli super overpower. Dårlig forklart men, ja...

-Takk
Brettspill, konsoll, PC?

Livet er et OK strategispill, men på PC går det mest i Total War: Shogun 2 og Civ 5. Har nylig begynt å spille Tropico 5, virker til å være et bra spill så langt
Sist endret av Hobby; 29. september 2014 kl. 13:56.
Er ikke det fellesnevneren for de fleste strategispill? Men i hvertfall kan du jo ta en titt på Total War-serien. Har hatt mange timer moro med Empire.
Takk for bra forslag, skal teste de ut i løpet av kvelden!
Anbefaler Civilization 5!
Finnes det noen strategispill som total war, med dagens krigsteknologi?
Total war serien er fantastisk bra ja! Sjekk ut Rome 2!
Sitat av 1spørsmål Vis innlegg
Finnes det noen strategispill som total war, med dagens krigsteknologi?
Vis hele sitatet...
Tror ikke utvalget er like godt her, men vi har jo World in Conflict som har fått mye skryt
Sist endret av Gobity; 29. september 2014 kl. 14:28.
Top 30 liste strategi spill liste

Det er vel bare å lese, velge og prøve. World in Conflict kanskje er noe for deg?
Sitat av Flue Vis innlegg
Total war serien er fantastisk bra ja! Sjekk ut Rome 2!
Vis hele sitatet...
Smart å introdusere en person til Total War ved å anbefale det dårligste spillet i serien.

Hvis du vil ha moderne strategi så se enten på World In Conflict, Civilization: Beyond Earth og eventuelt Civilization 5, men Civ5 har med alle epokene ikke bare moderne.
Må si world in conflict så veldig lovende ut! syntes også anno 2070 så kult ut, noen som har noe å si om det?
Sitat av 1spørsmål Vis innlegg
Må si world in conflict så veldig lovende ut! syntes også anno 2070 så kult ut, noen som har noe å si om det?
Vis hele sitatet...
Anno 2070 er lenge siden jeg har spilt, men det minner veldig om SimCity bare veldig moderne.

Noen andre er: Sins of A Solar Empire: Rebellion, Planetary Annihilation og Command & Conquer.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Anno 2070 er lenge siden jeg har spilt, men det minner veldig om SimCity bare veldig moderne.

Noen andre er: Sins of A Solar Empire: Rebellion, Planetary Annihilation og Command & Conquer.
Vis hele sitatet...
Virker som om du har god greie på strategispill, har du et favorittspill?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Civilization: Beyond Earth
Vis hele sitatet...
kommer ikke før i slutten av oktober. men det blir sikkert SYKT fett.

Civilization 5 (pluss exp) er definitivt en innertier, jeg har ikke gjort annet enn å spille civilization siden jeg fikk civilization 2 på Olivettimaskina mi i '98.
Civ er turbasert da, så det blir litt en egen sjanger.
Evt kan du sjekke Heroes of might and magic serien (3 og 5 er de utvilsomt beste, med 3 på en klar førsteplass), turbasert rpg\strategi med monstre og drager og alver og alt mulig piss. har brukt sikkert like mye tid på heroes som jeg har på civ.

også, standaloneversjonen av Colonization er ikke til å kimse av.
det er ikke den opprinnelige colonization heller da, men det kan være litt problematisk å kjøre det på nye maskiner.

RTS:
Command & Conquer serien (alt er dødfett, bortsett fra RA3 og C&C4, som er skit)
Empire Earth 1&2 (hvis du ikke har problemer med litt utdatert grafikk)
Total commander
world in conflict er også dritfett, selv om det godt kunne heti "us forces world tour". men de er i norge en stund hvor man får kontroll over jegerbataljonen, som har hysterisk fet voiceacting, de bare JESS LUTENNANT, SHÅRT BØRSTS ÅNLI. laget av svensker så det er nok utvilsomt gjort sånn med vilje.

jeg er sykt svak for romskipspill og lista kan bli lang hvis jeg skal sette igang, men et av de mest underrepresenterte og misforståtte romskipspilla noensinne er NEXUS: THE JUPITER INCIDENT. skal leite lenge etter kulere romskipspill.
usertitle import
bleh's Avatar
Moderne krig?

Wargame: Red Dragon. Trailer her
Sitat av 1spørsmål Vis innlegg
Virker som om du har god greie på strategispill, har du et favorittspill?
Vis hele sitatet...
Hehe, vel skal man se ut ifra antall timer spilt så blir det Total War serien, har vel over 600 timer fordelt på de forskjellige titlene. Min favoritt i Total War er egentlig Empire: Total War, problemet var at den er ganske "ødelagt". Ikke like ille som Rome 2, men fortsatt ganske mange problemer.
Jeg er veldig glad i 17-1900 tallet og elsker Napoleonsflåter. Skulle bare ønske at Empire var like godt gjennomført som Napoleon.

Sitat av HellToPay Vis innlegg
kommer ikke før i slutten av oktober. men det blir sikkert SYKT fett.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, men jeg gleder meg utrolig mye til den kommer, så jeg syntes det var verdt å nevne den.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hehe, vel skal man se ut ifra antall timer spilt så blir det Total War serien, har vel over 600 timer fordelt på de forskjellige titlene. Min favoritt i Total War er egentlig Empire: Total War, problemet var at den er ganske "ødelagt". Ikke like ille som Rome 2, men fortsatt ganske mange problemer.
Jeg er veldig glad i 17-1900 tallet og elsker Napoleonsflåter. Skulle bare ønske at Empire var like godt gjennomført som Napoleon.
Vis hele sitatet...
Har du spillt rome 2 empire edition? Forhåndsbestilte spillet, men etter den katastrofale utgivelsen har jeg ikke prøvd å spille det seriøst før empire edition ble gitt ut. Nå synes jeg faktisk spillet er svært bra, og har ikke opplevd noen bugs eller problemer så langt. Empire edition er slik spillet burde vært ved launch.

Forøvrig er jeg enig at empire er veldig bra, hvertfall hvis man bruker darthmod.

Kan også anbefale third age total war, som er en mod til medieval 2 med ringenes herre tema. Svært bra gjennomført mod!
Red alert serien. Beste som er laget
Sitat av Flue Vis innlegg
Har du spillt rome 2 empire edition? Forhåndsbestilte spillet, men etter den katastrofale utgivelsen har jeg ikke prøvd å spille det seriøst før empire edition ble gitt ut. Nå synes jeg faktisk spillet er svært bra, og har ikke opplevd noen bugs eller problemer så langt. Empire edition er slik spillet burde vært ved launch.
Vis hele sitatet...
Nei jeg må ærlig si at jeg gav meg etter patch 8 eller noe. Hva er Empire Edition på? patch 15?

Helt utrolig at det tar dem 15 patches å fikse spillet, og allikevel er det mye jeg føler de har gjort feil. For eksempel så har de fjernet familietreet, noe som er helt på tryne å gjøre.

Håper at Attila blir spillet Rome 2 skulle blitt.
Warcraft 3. Ingen over, ingen ved siden av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Warcraft 3. Ingen over, ingen ved siden av.
Vis hele sitatet...
Så enig, Rått spill..
Skulle ønske dem kom med et nytt!
Sitat av FoxFive Vis innlegg
Så enig, Rått spill..
Skulle ønske dem kom med et nytt!
Vis hele sitatet...
Enig.

Med bedre serversupport.

Fortsettelse av modsupport.

Heroes line war.
Vampirism Speed. (moden er helt sinnsykt rå. Helt vill)
Sist endret av uaexed; 5. november 2014 kl. 11:38.