Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1021
Hei!

Skal begynne på IT-relaterte studier til høsten, og har behov for en ny laptop.

Er ikke så glad i liten skjerm, så 15,6" er et krav. Prioriterer ytelse mer enn vekt, så det trenger ikke være en ultrabook. Finnes ikke så mange ultrabooks som er 15,6" uansett.

Andre krav:
Minst 256 GB SSD
Ikke plastikk

Har sett litt på Asus N550JK, men vet ikke om det finnes noen bedre alternativer?
Søkeresultat på prisjakt.no, har sortert etter kravene dine, bortsett fra SSD, du kan enkelt legge til SSD som et søkekrav, men jeg ville heller vært åpen for å kjøpe en maskin med HDD og bytte til SSD på egenhånd.
Se på Dell inspiron 15". Laget i metall 2-2,2 cm tykk og ganske gode spesifikasjoner. Kommer med hybriddisk, men den kan byttes ut.
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Søkeresultat på prisjakt.no, har sortert etter kravene dine, bortsett fra SSD, du kan enkelt legge til SSD som et søkekrav, men jeg ville heller vært åpen for å kjøpe en maskin med HDD og bytte til SSD på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Har allerede sett på prisjakt, det var slik jeg kom frem til pcen jeg har linka til. Er ute etter spesifikke forslag og anbefalinger før jeg bestemmer meg

Det med å bytte ut HDD med SSD er et godt tips, men ser ut som de fleste laptops i prisklassen jeg tenker meg har SSD fra før av. Finner ingen interessante med bare HDD.

Sitat av Dounut Vis innlegg
Se på Dell inspiron 15". Laget i metall 2-2,2 cm tykk og ganske gode spesifikasjoner. Kommer med hybriddisk, men den kan byttes ut.
Vis hele sitatet...
Fant ikke den laptopen i noen norske nettbutikker. Er det denne du mener?
Sitat av Flue Vis innlegg
Fant ikke den laptopen i noen norske nettbutikker. Er det denne du mener?
Vis hele sitatet...
Nei, det er denne: http://www.dell.com/no/p/inspiron-15...spiron-15-7537

i7-prosessoren er vel å merke av "u"-typen, som favoriserer batteritid fremfor ytelse så vidt jeg har forstått. Så at noen testet den til over 12 timers levetid dersom du slo av WiFi (som så klart ikke er ideelt, men en velkommen mulighet om du skriver på en skoleoppgave).

Har selv sett på PC-er i det siste og endte på denne på grunn av byggekvaliteten og prisen, men det kan hende vi har ulike preferanser
Trådstarter
Takk, skal sjekke den ut
https://www.komplett.no/asus-s551ln-156-fhd-matt/808890 Hva med denne? Kan anbefale den, knall PC! Du sa ikke noe om pris, er kanskje litt dyr, men den er verdt det. ;-)