Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 11049
Har nå tatt LSD for tredje gang i mitt liv. Liten dosering de to første gangene, før jeg gjorde blant det jeg tørr å påstå var den ALLER største feilen i mitt liv.

De 2 første gangene hadde jeg relativt to gode tripper der jeg føler jeg fikk et bedre innsyn på endel av de posetive delene i livet mitt, og fløyt rimelig bra på det en stund i ettertid også. Jeg ville etter en ikke så altfor lang periode etter prøve å få mer innsikt og søkte den tredje gang en litt dypere og mørkere erfaring. Ikke en badtrip, men jeg ville se om jeg kunne lære å eventuelt forbedre/forstå/lyse opp mine svakere/mørkere sider.
Den tredje gangen hadde jeg med en kompis som skulle holde øye med meg. Klarte dermed av en eller annen merkelig grunn ikke fokusere på det hensikten med trippen skulle være, så det ble å nyte halliser av diverse andre ting istedet (relativt posetive.)
Etter en god stund med avslapping hjemme følte jeg trippen begynne å nærme seg slutten. Jeg var utslitt, følte for å sove og mente trippen var over så jeg sa til min kjære kamerat at han kunne ta turen hjemover, og så takket han for seg og sa at vi kunne snakke om trippen neste dag og sa jeg hadde oppført meg som en fullstendig villmann.

Jeg la meg deretter i senga, og vet ikke hvordan dette passer seg på et forum, men etter å ha ligget en stund med øynene lukket følte jeg noen stå i rommet ved siden av sengen, jeg ble livredd for å åpne øynene i og med at jeg ikke visste hva hallisene ville bringe meg, og jeg følte redsel i stor grad. Når jeg tenker ordentlig godt etter tror jeg ikke jeg har vært så redd på over ENDEL år.
Jeg la meg helt under dyna og holdt dyna så hardt og godt rundt meg jeg bare kunne makte og lå slik en stund. Jeg grein av redsel, men hylte ikke. Kan aldri ha vært så redd før, og jeg kunne se for meg alle slags skumle overnaturlige ting som kunne ha kommet for å ta meg (det verste er at jeg ikke har spesielt tro på overnaturlige fenomener heller.)
Etter å ha ligget sammenkrøpet i dyna en god stund begynte jeg å slappe mer av i musklene, det hele kom som en ren lettelse.

Jeg turte fortsatt ikke å se, men slappet mer av. Sakte men sikkert kunne kjenne en ereksjon snike seg innpå, og ting ble bare hardere, for å legge det fram på den måten. Etter et par minutter kunne jeg kjenne at hender berørte meg - dette var en veldig god følelse. Jeg visste døren var låst og at det kun var meg i leiligheten, så dette var samtidig ganske skremmende, og jeg synes å huske at jeg ble onanert (som jeg antar var meg selv, men ikke hadde klarhet nok til å forstå mens jeg var på "trippen" jeg trodde var over.)
Det ble bare bedre og bedre, og jeg tror faktisk aldri jeg har kjent noe så godt. Det føltes som om det var aller første gang og, ikke minst, med drømme kvinnen.
Jeg fikk utløsning og åpnet øynene i det dette skjedde. Ved siden av sengen ser jeg et dødt og blodig ansikt som så ut som kameraten min, bare at han var tydelig død. Jeg fikk bokstaveligtalt ikke puste og klarte ikke ta øynene av hallusinasjonen av den "døde" kameraten min, før jeg etter et par sekunder fikk en "blackout".

Våknet senere samme dag (trippet på natten) og det flaueste kommer nå: Jeg hadde både pissa og driti i senga. Ikke vet jeg hvordan.
Når jeg våknet var jeg fortsatt overbevist om at kameraten min var død og turte ikke ringe noen, selv om jeg hadde mobilen til rådighet. Jeg lå stille i senga i nøyaktig 15 timer og prøvde å si til meg selv at han ikke var død, men det ville ikke inn, som at han skulle være død var en slags form for tvang. Turte heller ikke forlate rommet før 5 timer etter at jeg hadde fått roet meg nok ned til å ringe han. Ba han om å ikke komme bort i og med at jeg ikke trodde dette var noe jeg kom til å takle, men han kom uansett og låste seg inn siden jeg hadde gitt han ekstra nøkkelen til leiligheten.
Jeg fikk tatt meg en REAL omgang med dusjen og tok meg også av vasking av seng mens han holdt meg med selskap og prøvde å få roet meg ned, til ingen nytte.
Han tilbydde å overnatte hos meg natta etter, og jeg takket nei til dette. Jeg hadde begynt å frykte han. Jeg sa jeg var glad han ville hjelpe, men ba han la meg være alene og la være å ta kontakt med meg før jeg tok kontakt med han. Når jeg så på han kunne jeg fortsatt skimte et blodig, dødt og bleikt ansikt.

Natten jeg trippa, og den etter trippen, må definitivt ha vært de verste i mitt liv.

Denne episoden skjedde for snaut 5 måneder siden. Jeg har aldri klart å fortelle dette til noen før nå (hvis vi ser bort en mistet kamerat.) Har mistet alt av venner, brutt alt av kontakt med familie. Dette fordi jeg ikke har turt å våge meg utenfor husets dører før rundt 1 mnd etter trippen, og har fortsatt ikke mot nok til å ta kontakt med kjenninger. Eneste turene jeg har tatt ut har vært på butikken i vel tykke klær, hette og solbriller. Godt kamuflert med andre ord.
Har slitt EKSTREMT med depresjoner, angst, flashbacks, LITE søvn (knapt 4 timer per natt, med ganske ville mareritt :)), og en rekke andre symptomer jeg ikke er veldig stolt over og helst ikke ønsker å uttale meg om - håper at dere forstår at det sliter veldig på meg bare å skrive dette, så jeg vil helst ikke uttale meg mer om problemstillingen i ettertid, men jeg opplever flashbacks om familie tragedier, død av nære venner, ser ting i speil en skulle ønske man aldri hadde sett for det ødelegger deg å se slike ting, og spesielt i nykter tilstand.

Går nå til psykolog og føler selv jeg er på bedringens vei, men ingenting kan noengang bli som de var. Jeg kommer aldri til å bli den samme.
Vær forsiktig og spør deg dette spørsmålet før du begynner å hive i deg psykedeliske stoffer: Er jeg fornøyd med den jeg er? Den du er kan gå til hælvette, og man skal ikke se bortifra at det blir permanent. Jeg kommer aldri til å klare å bygge opp så mye som jeg har klart å miste, psykisk sett. Nå kan jeg bare håpe at flest mulig leser dette.

Jeg vet at dette ble mye, og sikkert veldig rotete, men jeg føler jeg må få fortalt folk før eller siden at om du har slitt veldig med sterke, negative episoder i fortiden: hold deg unna psykedelia!
Om du ABSOLUTT ikke klarer å dy deg, la ALDRI den som holder deg med selskap under trippen forlate deg før du er 100% sikker på at trippen er over.

Om du leste det hele så takk for dét og takk for meg.
Sist endret av Mullah; 24. juli 2007 kl. 16:26. Grunn: Rettet på tekst
oii..
dette er kjipe greier
jeg har lyst til å prøve narkotiske stoffer, men historier som det der holder meg tilbake..
Uansett..
kp fra meg.
Hørtes ikke bra ut... Tror du ikke det kunne hjelpe og kanskje snakke med noen du stoler på om dette? Selv om jeg skjønner at det må vere sinnsykt hardt....?
Sterkt. Kjipt når huet fucker med deg på den måten der.

*holdesegunnaLSD*
Du tok 3 lapper på en gang? Er ikke det jævlig mye?
Trådstarter
Sitat av zitcon
oii..
dette er kjipe greier
jeg har lyst til å prøve narkotiske stoffer, men historier som det der holder meg tilbake..
Uansett..
kp fra meg.
Vis hele sitatet...
Takk for det, men skal ikke direkte prøve å skremme folk vekk fra stoffet, vil bare at folk skal holde i bakhode før dem bestemmer seg at det kan skje, og at man burde være forsiktig for om noe skulle gå galt og man mister kontrollen da dette skjer, så er det langt og mye mer enn det faktisk er verdt å utsette seg for..

Sitat av Faithlive
Hørtes ikke bra ut... Tror du ikke det kunne hjelpe og kanskje snakke med noen du stoler på om dette? Selv om jeg skjønner at det må vere sinnsykt hardt....?
Vis hele sitatet...
Kommer nok til å satse på dette etter som annledningen passer seg bedre, iogmed at i noen tilfeller så kan det være den beste metoden for å komme på ett bedre spor etter hva jeg har lest.

Sitat av Tobb
Du tok 3 lapper på en gang? Er ikke det jævlig mye?
Vis hele sitatet...
Jo det er endel til ett menneske med standar BMI å være, men utifra effekten fra første di 2 første gangene (som muligens kan ha vært mye mye mye dårligere saker..?) så trodde jeg dette skulle gå helt greit, men ble mer eller mindre tatt på senga der ja...


uansett, så takk for respons, håper dem som leser tenker seg bedre om før dem hiver seg utpå og eventuelt bruker en god stund på å forbrede settingen og seg selv psykisk sett, både for det som kommer til å skje, og det som -kan- skje.. Men for all del, jeg vil fraråde dere til å bruke det, for som sagt så er det ikke helt verdt det.
Sist endret av robz1; 23. juli 2007 kl. 03:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av robz1
Jo det er endel til ett menneske med standar BMI å være, men utifra effekten fra første di 2 første gangene (som muligens kan ha vært mye mye mye dårligere saker..?) så trodde jeg dette skulle gå helt greit, men ble mer eller mindre tatt på senga der ja...
Vis hele sitatet...
Det kan ha vært at det var dårligere saker ja, men husk at ingen tripp er lik den andre, set og setting har uvurderlige viktige roller i det hele bildet.
I Flere sammenhenger der folk har spist nøyaktig samme dose og fra samme batch, har turene utviklet seg svært forskjellig.
Han sa du hadde oppført deg som en villmann?? hva ligger i det? Du fikk kanskje ikke tilbakemeldinga dagen etter, men husker du noe selv?

Ihvertfall kjipe greier.. Selv hatt de fantastiske turene på syre før men sluttet etter den (siste) gangen da jeg fikk min badtrip som inneholdt et tankekjør jeg aldri har vært borti...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg følte at språket i denne teksten var så preget av feil at det ikke var forsvarlig å ha den stående her. Vi har krav til kvaliteten på det som postes her, spesielt da tråder som opprettes. Ettersom at innholdet føltes så viktig for meg, og det at endel folk allerede har svart i tråden, valgte jeg å heller bare rette teksten istedenfor å slette den.
Om du som forfatter er uenig i denne avgjørelsen så kan jeg sende deg den originale teksten (om du ikke har den) og så kan du få skrive den på nytt selv - eller så kan jeg bare slette alt sammen.

Til dere som har deltatt i tråden: Det er ikke lov å drive med moralisering. Det er ikke lov å drive med oppfordring. Lær dere gjerne av trådstarterens erfaring og still han gjerne spørsmål, men unngå å bryte regelverket vårt.

*rydde, rydde*
Trådstarter
Beklager at du følte teksten manglet kvalitet og var såpass preget av skriveleif at du vurderte å slette den Mullah. Vil også takke for at du tok deg tiden til å rette på den *setteprispå*
Takker også dere andre som har lest/svart i tråden!

so long!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det var ikke noe i veien med den originale teksten utover skrivefeil og tidvis kranglete oppbygging. Det var en glede å kunne rette den og hjelpe deg å sette dine erfaringer i et system som andre kan få maks nytte av.

Håper at du har det bra og ønsker deg lykke til med å finne tilbake til dine kjære og livet ditt!
sykeste jeg har lest på lenge, ønsker deg god bedring, å vær mer forsiktig neste gang
Svært bra tråd, bra tråd for folk som har lyst og prøve stoff, her ser du noe av det negative med narkotiske stoffer som er lite snakk om her på nFF. Du skal få KP når jeg får!
Wow. jeg kommer til å få badtrip av å ha lest hva som kan skje nå.

On topic: Selv om det du skriver kan skremme de fleste bort fra stoff har jeg lyst til å sitere Shulgin-sitatet Mullah har i signaturen sin: "Drugs don’t do things, they only catalyze what’s already there."
▼ ... flere år senere ... ▼
Kjip historie :/ Har du vist tegn til svak psyke tidligere eller vært klar over at dette kunne skje eller kom dette som regn fra en skyfri himmel?
Det er ikke tvil om at psykedelika kan være skumle saker. Lurer på et par ting:

Utenom de 2 andre gangene du tok LSD, har du mye erfaring med rusmidler generelt? Jeg vil tro at om en har stor erfaring med mange ulike rusmidler vil det være lettere å takle en eventuell bad-trip?

Hvor gammel er du?

Vil du si du var sterk psykisk før du gjorde dette?
Sitat av Marr Vis innlegg
Det er ikke tvil om at psykedelika kan være skumle saker. Lurer på et par ting:

Utenom de 2 andre gangene du tok LSD, har du mye erfaring med rusmidler generelt? Jeg vil tro at om en har stor erfaring med mange ulike rusmidler vil det være lettere å takle en eventuell bad-trip?

Hvor gammel er du?

Vil du si du var sterk psykisk før du gjorde dette?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme. Men merk at det er 4.5 år siden forrige post i denne tråden, bortsett fra den som også kom rett isted.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Lurer på det samme. Men merk at det er 4.5 år siden forrige post i denne tråden, bortsett fra den som også kom rett isted.
Vis hele sitatet...
Ser det nå, TS har ikke vært på freak siden juletider..

Kanskje det er noen andre som kan svare på spm. som ikke er personlig?
Hvorfor 'revive' en tråd som har vært død i 4 år... Men anyways, interessant trip-rapport. Grunnen til at TS fikk denne opplevelsen kan være mange: dårlig humør, dårlig psykisk helse, over-dosering osv osv. Synd TS ikke var mere utfyllende om akkurat dette :/

Sitat av robz1 Vis innlegg
Jeg vet at dette ble mye, og sikkert veldig rotete, men jeg føler jeg må få fortalt folk før eller siden at om du har slitt veldig med sterke, negative episoder i fortiden: hold deg unna psykedelia!
Om du ABSOLUTT ikke klarer å dy deg, la ALDRI den som holder deg med selskap under trippen forlate deg før du er 100% sikker på at trippen er over.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Har man psykiske plager (for eksempel om det er ting/bekymringer i hverdagen din som plager deg ofte) så burde man ikke røre noe så sterkt som LSD. Forsøk da heller på MDMA (som man vet er rein), mye tryggere..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Marr:
1. Erfaring med rusmidler er definitivt en fordel men en rimelig balansert person som er fornøyd med seg selv vil kunne takle en LSD tur like fint som en med rusmiddelerfaring. Rapporter fra folk uten rusmiddelerfaring finner man i mange seriøse bøker rundt psykedelika, bøkene til shulgin er proppet full av slike perler.

En bad tripp er ikke nødvendigvis en negativ ting, Rusmidler er oftest brukt for å komme seg vekk fra virkeligheten, en pause fra hverdagen og med måte er det ingenting galt med det. Psykedelika kan brukes til å slippe unna virkeligheten, men det er en stor mulighet for at trippen setter fokuset på deg selv. Ting du er missfornøyd med, noe som skjedde deg som barn.
Avhengig av livet ditt kan dette bringe frem ting du ikke vil ta opp.

En bad trip kan tolkes som psykens måte å be deg bearbeide noe, noe du vanligvis stuer vekk i glemmeboken, mange har tatt nytte av badtrips i ettertid ved å bearbeide problemene som dukket opp.

Jeg vil ikke kalle meg sterk psykisk den første gangen jeg tok psykedelika, jeg hadde lest mye om det og forherliget hele ideen om å ruse meg på sopp.
Den første turen min var fantastisk, jeg ble med en jeg bare hadde kjent et par måneder som jeg møtte via et nettfora som fokuserte på psykedelika, vi hadde noen felles bekjente i kretsene våre så helt ukjent var han ikke.
Turen var veldig fin, jeg var alt for opptatt av å se på alt det vakre rundt meg enn å tenke på det indre.

Den første gangen en tripp var kjip for meg var en gang jeg hadde plukket sopp og klarte ikke å holde meg, jeg gomlet i meg en god håndfull sopp og røyket en joint på vei til en kompis.
Han satt bare å gamet så jeg lå i sofaen for meg selv å "fløt" i luften.
Vendepunktet kom når en kompis kom innom, røkte seg fjern og på død og liv skulle ha meg til å spille Tony hawk på PS2, det var ikke mange minuttene det tok før jeg ikke klarte å fokusere på noe som helst på tven.
Den påfølgende uforståelsen av at jeg ikke klarte å spille ps2 førte til at jeg trakk meg tilbake i sofaen i fosterstilling.

De viktigste tingene i forbindelse med tripping er Set og setting: Jeg er veldig forståelsesfull over at man vil trippe NÅ! Men forberedelser er alfa omega, noe å knaske på helst frukt o.l., og gode venner. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å trippe alene, men jeg vil anbefale å ha med en god kompis første gangen.

Det er flere tråder her på bruket som går mer i detaljer:
Er psykedeliske stoffer noe for meg?
Tripping, råd og veiledning
▼ ... noen uker senere ... ▼
Badtrippen hans og tiden etter høres faktisk ut som en periode i livet mitt før jeg hadde prøvd noe som helst; dog kanskje mer komprimert. Jeg har opplevd en del av tingene som blir beskrevet: følelsen av at det er folk i rommet når det ikke er det, å se ting i speilet som er veldig ukomfortabelt, å sove veldig lite over lengre perioder, tilbaketrekning sosialt, osv. Dette skjedde etter en drøss med ting som ikke er relevant i forhold til tråden, men begynte lenge før jeg prøvde noen form for rusmidler annet enn kanskje litt alkohol, så dette er ikke et utelukkende psykedeliaindusert fenomen.

Apropos psykedelia, så var jeg litt spent på hvordan jeg kom til å takle det etter å ha opplevd en del av de tingene folk beskriver som bad trips og "noia" etc, i tillegg til å ha lidd av langtidsdepresjon og selvmordstanker. Om noe som helst, så føler jeg at psykedelia har hjulpet meg mot depresjon, og alle tegn til dårlige opplevelser jeg har hatt så langt har jeg hatt få-til-ingen problemer med å takle, nettopp grunnet erfaring, og kjennskap til hvordan man skal forholde seg til skumle og jævlige ting.

Det er ikke meningen å fremstille psykedelia som noen kur, men det er ikke en automatisk dårlig idé om du har slitt litt. Om man er genetisk predisponert for mentale lidelser som Schizofreni etc. er det sikkert ikke så lurt, men ikke alle mentale lidelser er ufikselige.

Lite tips dersom man først får følelsen at det er noe skummelt i rommet, eller døråpningen eller under senga: angrip det med nysgjerrighet. Lat som om du er en kunstner som skal prøve å tegne den, eller en vitenskapsmann som skal undersøke den, prøv å merk deg så mange detaljer som mulig, har den et hode? Hva slags hode? Har den tenner? Pigger? osv. Om du er litt lur, så får du tegnet den, ting man er redd for er ofte ganske kule.
Man er redd for ting om man lar seg bli redd, ikke fordi ting er skumle.

Adventure Time beskriver faktisk dette fenomenet veldig godt i episoden "Ocean of fear" (for meg som faktisk er redd for havet, så kan jeg lett relatere meg). Jakes kommentar i episoden: "See? The ocean is beautiful. You can't be afraid of something that's beautiful?" viser litt hvordan man skal håndtere det.
Av ting jeg har lest andre steder forstår jeg det slik at man under LSD-trip kan ha en viss kontroll over trippen? Det som beskrives i start-innlegget her høres helt grotesk ut, men har fått intrykk av at man ofte kan komme nettopp med mot-tiltak for å lede trippen inn på et bedre spor.

Ser her at det er snakk om tre lapper, men hvor mye kan dosen variere på én lapp? Hvor presist vil det som regel være om man tar en lapp med 100 mikrogram? Selvinnlysende at det varierer fra tilfelle til tilfelle, men hva har folk inntrykk av? Er det vanlig med avvik?
Jeg har aldri hatt problemer med å kontrollere en trip, men jeg har heller aldri prøvd å kontrollere tripper (oppskrift på en bad trip). Jeg har prøvd litt forskjellige antall lapper, men det er umulig å si hvor mye virkestoff jeg fikk i meg fra gang til gang, men ulike erfaringer:
1 lapp: mer stress enn flere lapper, siden noe helt tydelig foregår, men det er ikke nok til å ta helt over, så jeg opplevde det mer som en slags "intens tenkning" i 8 timer, som lett kunne gå i sirkler og ikke var så kult. Prøvd én lapp to ganger, og begge gangene var sånn.
2 lapper: morsommere, ganske intenst. Aldri noe egentlig problem med å kontrollere situasjoner dersom de skulle oppstå: første trippen min var på to lapper og det kom en fremmed bort og skulle slå an en prat mens jeg så på noen ender, men jeg hadde ingen problemer med å forklare høflig at jeg stod midt i en telefon (løgn). Jeg har også fått litt makabre visuals, men teknikken jeg beskrev i posten over; å heller undersøke enn å bli redd for, fungerte helt fint, og ting gikk tilbake til geometriske 3D fraktaler ganske fort igjen.
2 lapper og en sugar cube: Jeg vet ikke hvor mye som egentlig var på sugar cuben, kameraten jeg tok det med sa at de var ganske mye sterkere enn lappene jeg hadde, så jeg var litt skeptisk først ang. hvor mye jeg skulle ta, og tok sukkerbiten og én tab. Etter en time halvannen, syntes jeg det var litt lite effekt, og tok en lapp til. Kompisen min fikk noe lignende en bad trip, full on egodød og alt det der, jeg kjente egentlig litt lite og var veldig skuffet. Det var på ingen måte buisness as usual, jeg var ganske fucka og hadde det fett, men det var ikke i nærheten av så heftig som jeg har opplevd 3 lapper.
3 lapper: Basically ganske fett. Veldig digg følelse i hele kroppen, veldig detaljerte 3D fraktal visuals selv med øynene åpne, ganske heftig mind fuck, men fortsatt ikke noen følelse av ikke å ha kontroll. ca 4 timer uti trippen kom faktisk søsteren til han jeg var hos inn på rommet, helt uanmeldt (vi skulle egentlig ha vært alene hele helgen), og jeg kunne helt fint prate litt med henne. Det gjelds å bare ikke krisemaksimere, og heller ta sånne situasjoner som de oppstår.
En ting som kan oppstå, og som skjedde sist gang med meg (på to lapper), var at "instinktene" kicket inn. Jeg merket at kroppen begynte å gå inn i fight or flight modus, og da opplevdes skygger som veldig lange og farlige, ting i ytre deler av synsfeltet så ut til å bevege seg etc. Jeg skjønte jo hva som foregikk, men å skjønne får ikke nødvendigvis følelsen til å gå vekk, så jeg bestemte meg for å gå en tur, for å få utløp for "flight" delen, og det fungerte veldig bra. Såpass kontroll har jeg ikke opplevd vansker med å ha, men jeg har inntrykk av at man plutselig kan miste kontroll selv om man tror man ikke kan det, så det gjelds å alltid planlegge godt.

Det er vanlig at selgerne påberoper seg 100 mikrogram, men at det faktisk er mye lavere, igjen med unntak selvfølgelig. Sukkerbiten ble anskaffet separat fra lappene, og var vanvittig mye dyrere, men jeg følte at jeg fikk veldig liten effekt av den i forhold til si å ta en lapp ekstra selv om den visstnok skulle være mye kraftigere, så det varierer veldig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ser folk anbefaler å ha tripsitter. Er ikke enig. Med mindre det er et delirisk stoff som setter deg helt ute av kontroll der du ser folk som ikke er der, og ikke ser folk som er der. På sopp og "vanlige" psykedeliske stoffer syntes jeg edru folk er det værste som er. Man kan bli sittende og prøve å virke edru, eller fokusere alt for mye på forskjellen mellom den mentale tilstanden din og tripsitterens.

Sikkert ikke likt for alle, men hvis du vet du har tendenser til å trekke deg vekk fra folk og føle deg uttafor så ville jeg revurdert å ha med en tripsitter. Har du først fått dårlige vibber fra tripsitteren kan det være et hælvete å sitte der i timesvis å skulle late som alt er bare kos, mens man egentlig mistenker at bestekompis pønsker på å ta livet av deg.
Sist endret av Bothrops; 6. mars 2013 kl. 09:42.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ser folk anbefaler å ha tripsitter. Er ikke enig. Med mindre det er et delirisk stoff som setter deg helt ute av kontroll der du ser folk som ikke er der, og ikke ser folk som er der. På sopp og "vanlige" psykedeliske stoffer syntes jeg edru folk er det værste som er. Man kan bli sittende og prøve å virke edru, eller fokusere alt for mye på forskjellen mellom den mentale tilstanden din og tripsitterens.

Sikkert ikke likt for alle, men hvis du vet du har tendenser til å trekke deg vekk fra folk og føle deg uttafor så ville jeg revurdert å ha med en tripsitter. Har du først fått dårlige vibber fra tripsitteren kan det være et hælvete å sitte der i timesvis å skulle late som alt er bare kos, mens man egentlig mistenker at bestekompis pønsker på å ta livet av deg.
Vis hele sitatet...
Er litt enig, man bør i allefall kjenne tripsitteren veldig godt. Å være helt tura rundt ukjente eller personer du ikke kjenner så godt ser jeg for meg kan være ganske dårlig for trippen. Dette med tanke på tankekjøret man får.
Takk for langt og informativt svar, Ununoctium. Antar likevel at det kan være lurt å prøve med en lapp første gang?

Er det noen særlig risiko for plutselig å ha fått noen lapper med noe annet enn LSD?

Jeg synes det høres ganske betryggende ut med tripsitter, spesielt fordi jeg ser for meg at noen jeg kjenner (rolig og open minded) kan passe godt i rollen.

Takk for langt og informativt svar, Ununoctium. Antar likevel at det kan være lurt å prøve med en lapp første gang?

Er det noen særlig risiko for plutselig å ha fått noen lapper med noe annet enn LSD?

Jeg synes det høres ganske betryggende ut med tripsitter, spesielt fordi jeg ser for meg at noen jeg kjenner (rolig og open minded) kan passe godt i rollen.
Første gangen min gikk jeg rett på 2 lapper, og det passet perfekt for min del. Noe mindre ville vært litt skuffende, noe mer kunne kanskje blitt litt vel heftig. Kunne i retrospekt kanskje ha tatt en ekstra lapp når ting roet ned for at det skulle vare litt lengre.

Jeg har aldri hørt om noen som får noe annet enn LSD, det måtte evt være at de ble lurt og ikke fikk noe skulle jeg tro.

Som tripsitter er det ikke alltid så lett å vite hvordan man skal takle ting, eller hva man skal gjøre, spesielt om vedkommende ikke har trippet selv. Første gangen min hadde jeg en venn til stede, men han gjorde ikke så mye, så jeg følte at han var mer som inventaret i leiligheten.
Carl Sagan, Alan Watts og ViHart er nok de beste tripsitterne tilgjengelig for mennesker, så jeg vil anbefale å ha de tilgjengelig. Sam Harris, Daniel Dennett, Douglas Hofstadter (fant ingen god link) og Jim fra Numberphile kan også være noen å sjekke ut
Mange linker å sjekke, I know, men om du ikke gidder å sjekke alle nå, og husker på det om du får muligheten til å ta LSD, så prøv å sjekk ut en av linkene du ikke vet hvor leder, jeg lover deg det vil være fett.

Peace out