Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1060
To spørsmål:
1) Skal begynne på programvareutvikling om en måned. Har for øyebliket en ganske stor og tung gaming laptop og tenker jeg skal skaffe en litt mer praktisk en til skolehverdagene. Noen forslag?

2) Jobbet i en barnehage siste halvåret, og skulle hjelpe dem å velge en type laptop de kan kjøpe til hver avdeling da de forrige er blitt gamle og trege.

De trenger egentlig bare en PC som kan bruke word, laste opp bilder og legge det i ganske vanlige PP'er eller i word+bruke mail. Utenom det er det pris og hvor lenge de holder seg "friske og raske" som gjelder.

Takk for alle svar!
Sitat av Seatech Vis innlegg
To spørsmål:
1) Skal begynne på programvareutvikling om en måned. Har for øyebliket en ganske stor og tung gaming laptop og tenker jeg skal skaffe en litt mer praktisk en til skolehverdagene. Noen forslag?

2) Jobbet i en barnehage siste halvåret, og skulle hjelpe dem å velge en type laptop de kan kjøpe til hver avdeling da de forrige er blitt gamle og trege.

De trenger egentlig bare en PC som kan bruke word, laste opp bilder og legge det i ganske vanlige PP'er eller i word+bruke mail. Utenom det er det pris og hvor lenge de holder seg "friske og raske" som gjelder.

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Selv kjøpte jeg meg en MacBook Pro 13" i fjor høst før jeg starter på Computer Science. Dette valget angrer jeg ikke på! Skjermen er fantastisks, SSDen har lese/skrive hastigheter på opp mot 1GB. Det er masse støtte for forskjellige IDE programmer du bruker ved programvareutvikling.

Jeg har brukt Windows i alle år, og det var ingen problem å sette seg inn i OS X. Det gikk som en drøm, og det er ingen tvil om at jeg skal kjøpe Mac neste gang jeg skal ha ny laptop også!
Ingenting slår multicom sine egne PCer når det kommer til valuta for pengene, f.eks. denne: http://www.multicom.no/multicom-tali...0559/p10631024 eller Xishan hvis du kan gå for litt tyngre og tykkere.

Uansett ville jeg hvertfall valgt en med:

- Minst 1080p skjerm
- SSD, helst minst 250GB
- Rask og moderne prosessor, som Intel 5xxx serien (disse er laget på 14nm som gir superb strømforbruk for ytelsen -> bedre batterilevetid og mindre viftestøy)
- Et minimum av USB og andre I/O porter, altså ikke nyeste Macbook (utenom Pro/Air) for eksempel
Sist endret av Grix; 20. juli 2015 kl. 21:21.
Trådstarter
2 0
Takk, den så bra ut den.

Har dere noen forslag til en billig PC for barnehagen? Eneste kravet er at den kan bruke word+bilder og helst holder en stund.
Sitat av Seatech Vis innlegg
Takk, den så bra ut den.

Har dere noen forslag til en billig PC for barnehagen? Eneste kravet er at den kan bruke word+bilder og helst holder en stund.
Vis hele sitatet...
Hva er budsjettet (totalt eller per maskin) og hvor mange skal de ha?