Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4900
Hallo.

Litt rar emnetittel, men skal forklare.

Jeg er ute etter serier som spiller mye på psykiske, omså det er diagnoser eller psyko/sosiopater.

Har sett følgende som jeg likte veldig godt:
- Sopranos
- Hannibal
- Dexter
- Breaking Bad (Går vel nesten under psykopatiske trekk dèt, vel?)

Er det noen andre dere vil anbefale? Jeg er ikke så glad i CSI og denslags, vil gjerne ha en historie og ikke random-episoder som med CSI (er det noen historie der at all, utenom en ny hver episode?)

Har hørt noe om The Fall og Fargo, hva mener dere om disse? (Må man ha sett fargo-filmene?)

Takk.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg

Har hørt noe om The Fall og Fargo, hva mener dere om disse? (Må man ha sett fargo-filmene?)

Takk.
Vis hele sitatet...
Må ikke ha sett filmen. Begge er bra. Kommer vel sesong to av The Fall snart. Likte også Luther godt. Britisk krim, litt lik The Fall.

Oh, og Whitechapel. God hovedrolle med plenty av issues.
Sist endret av luni; 20. oktober 2014 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Fall er en fantastisk serie, mørk, ekte og ofte temmelig ubehagelig. Fargo er tanketom underholdning med stereotype karakterer uten dybde. Man trenger ikke ha sett filmen.

Edit: Fargo er gøy altså, men ikke spesielt smart.
Sist endret av DonTomaso; 20. oktober 2014 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Okei, da vil jeg nok sjekke ut the fall først. Jeg fikk også følelsen av at fargo kanskje var mer humor-aktig, hehe.
Hvis du vil ha flere mørke, psykologiske krimdrama så er Southcliffe et godt tips. Den er ganske saktegående og mange synes den er litt kjedelig, men jeg likte den veldig godt.
Selv skal jeg snart begynne på siste sesong av «The killing», tidvis irriterende og litt langdryg i begynnelsen, men mange twister og tar seg godt opp.
Hele serien er å finne på Norsk Netflix.
Serien er basert på den danske serien «Forbrydelsen», som noen mener er bedre, har ikke sett den selv, men har lyst, etter å ha sett på «The killing».
Lie to me
Elementary
Breakout Kings

De jeg kommer på i farten.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Enig med luni! Kan definitivt anbefale Luther! Veldig god krim. Tror sesong 1 og 2 ligger på den norske versjonen av Netflix. Hvis du ikke har sett BBC sin Sherlock-serie, kan jeg anbefale den. Vet ikke helt om det faller innenfor den kategorien du leter etter, men den anbefales på det sterkeste! Maken til artig og knuse-kul serie skal man lete lenge etter!
Vet ikke om det er helt det du er ute etter, men kan anbefale Shameless.
Selv falt jeg for Perception. Er noe underliggende historie, men er rimelig standard "sivil person hjelper FBI grunnet sitt talent innenfor psykologi". Twist'n er dog at han selv er paranoid schizofren.