Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 6354
Akuratt sett Red Dawn (http://www.imdb.com/title/tt1234719/)

og jeg lurer på om det finnes flere av disse!
Ser ut som de handler om det samme, Bare i Australia

http://www.imdb.com/title/tt1456941/?ref_=sr_1
Sist endret av mr_james; 13. mars 2013 kl. 18:44.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Ser ut som de handler om det samme, Bare i Australia

http://www.imdb.com/title/tt1456941/?ref_=sr_1
Vis hele sitatet...
Tusen takk!

elsker sånne filmer hvor ungdommen finner våpen og må kjempe !

Hørt at det skal komme en toer ut av den "Tomorrow, When the War Began"
Hva med å se originalen av "Red Dawn"? imho så er den bedre enn nyinnspillingen.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Hva med å se originalen av "Red Dawn"? imho så er den bedre enn nyinnspillingen.
Vis hele sitatet...
nty.. fra 1980 åra jo.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
nty.. fra 1980 åra jo.
Vis hele sitatet...
Wow... bare fordi den er fra 80' betyr ikke at den er drit. Den er verdt å se.
Sitat av Elshop Vis innlegg
nty.. fra 1980 åra jo.
Vis hele sitatet...

Og hva så? Tror du virkelig ikke at de kunne lage film før du ble påtenkt?

"The Godfather" ble bl.a. laget i 1972 og ligger på 2nde plass på IMDB top 250. Og hvis du ser på resten av den listen der så er det forøvrig ganske mange filmer som er fra 80 åra og tidligere.

Er vel på tide at enkelte her inne får med seg litt kulturarv og ikke bare det mølet som blir produsert nå til dags
Sitat av Melcor Vis innlegg
Wow... bare fordi den er fra 80' betyr ikke at den er drit. Den er verdt å se.
Vis hele sitatet...
Wow, det er jeg som skal se på filmer, ikke du.
Vel, du spurte om lignende filmer...da får du heller spesifisere at du ikke vil ha filmer fra 80 åra.
Nei, takk for tipset men trenger ikke bli sur fordi jeg ikke vil se filmer fra 1980 tallet.

Liker desverre ikke noe som ser ut som cam verson men egentlig ikke er det, osv.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Wow, det er jeg som skal se på filmer, ikke du.
Vis hele sitatet...
Ja, men du er jo åpenbart så evneveik at du ikke en gang klarer å finne frem selv på internett. Derfor tipses du om den filmen.
Hvis det er meg du sikter til så er jeg ikke sur, men prøver bare å fortelle deg av hvor mange gode filmer du går glipp av fordi du ikke vil se filmer fra 80 tallet

Regner med at du ikke liker filmer som "Star Wars" "Indiana Jones" og enkelte på denne listen her også da?

http://www.digitaldreamdoor.com/page...movie_80s.html

Men for all del, jeg har full respekt for dine meninger altså. Men synes bare du er litt bastant i dine uttalelser om 80 talls filmer
Sist endret av Wipeout; 13. mars 2013 kl. 19:26.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Hvis det er meg du sikter til så er jeg ikke sur, men prøver bare å fortelle deg av hvor mange gode filmer du går glipp av fordi du ikke vil se filmer fra 80 tallet

Regner med at du ikke liker filmer som "Star Wars" "Indiana Jones" og enkelte på denne listen her også da?

http://www.digitaldreamdoor.com/page...movie_80s.html

Men for all del, jeg har full respekt for dine meninger altså. Men synes bare du er litt bastant i dine uttalelser om 80 talls filmer
Vis hele sitatet...
Har ikke sett starwars.
Har bare sett de nyere versonene av Indiana jones.
"Nattsvermeren" har jeg også sett, veldig bra den også!
Den første alien filmen har jeg også sett som er fra 1979, utrolig bra!

Full metal jacket har jeg sett, veldig bra film synes jeg.

Men tilbake til filmer som "Red dawn"
Sist endret av VitoScaletta; 13. mars 2013 kl. 19:31.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Har ikke sett starwars.
Har bare sett de nyere versonene av Indiana jones.
Vis hele sitatet...
No offence, men du misser ut på masse godbiter når du ikke ser de klassiske Indy filmene og StarWars (og andre 80-talls filmer generelt)

Siste comment fra meg her, da Red Dawn er den eneste filmen jeg kommer på som er lik Red Dawn.
Haha, kan vell si samme tema "ungdommer skal redde USA "

Vell for min del så frister det egentlig ikke med "StarWars" fordi jeg ikke er en type som liker den sjangeren.
"Invasion USA"
"Philadelphia experiment 2"
"Amerika"
"Red Dawn" (1984)

Men 3 av de er nok uaktuelle siden de er laget på 80 tallet :P
Du må jo nesten (IMO) se orginalen for å se/skjønne hvordan de nyere filmene har gjort det. Når det er sagt, 1984-versjonen er uten tvil en god film, og IMO bedre enn den australske versjonen, selv om scenen hvor de ser alle flyene er bra.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Tusen takk!

elsker sånne filmer hvor ungdommen finner våpen og må kjempe !

Hørt at det skal komme en toer ut av den "Tomorrow, When the War Began"
Vis hele sitatet...
Anbefaler at du/dere leser bokserien (som er på sju bøker) først. Denne filmen tar for seg handlingen i bok 1. Dere får et så mye større innblikk i "Tomorrow"-verdenen at dere aldri vil angre på å ha lest den boken, og ikke de andre 6 heller!
http://www.imdb.com/title/tt1756799/?ref_=fn_al_tt_1

Ikke helt red dawn, men ungdommer og våpen og survival. Filmen var helt ok. lovet bra i begynnelsen og likte at den ikke forteller hva som har skjedd som er årsaken til hvordan verden har blitt som den har blitt. Da kan man pønske på sin egen ide om hva som har skjedd.
Skal skjekke etter at jeg har sett "tomorrow"

Sitat av krth8 Vis innlegg
http://www.imdb.com/title/tt1756799/?ref_=fn_al_tt_1

Ikke helt red dawn, men ungdommer og våpen og survival. Filmen var helt ok. lovet bra i begynnelsen og likte at den ikke forteller hva som har skjedd som er årsaken til hvordan verden har blitt som den har blitt. Da kan man pønske på sin egen ide om hva som har skjedd.
Vis hele sitatet...

Aha, ja den har jeg sett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Attack the Block
Sitat av IMDB
A teen gang in South London defend their block from an alien invasion.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett verken den eller Red Dawn enda, men jeg syns de hørtes ganske like ut....
Sist endret av Novice; 23. mars 2013 kl. 17:17. Grunn: Skriveleif
▼ ... over en uke senere ... ▼
Attack the block har jeg sett, jævlig morsom!

sånne filmer liker jeg også
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Nei, takk for tipset men trenger ikke bli sur fordi jeg ikke vil se filmer fra 1980 tallet.

Liker desverre ikke noe som ser ut som cam verson men egentlig ikke er det, osv.
Vis hele sitatet...
Tuller du eller er du bare dum? Du får filmer fra 80 tallet i HD-versjon vet du.
Sist endret av Dongerino; 2. april 2013 kl. 13:08.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Tuller du eller er du bare dum? Du får filmer fra 80 tallet i HD-versjon vet du.
Vis hele sitatet...
ja og svart hvitt stum
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
ja og svart hvitt stum
Vis hele sitatet...
Hva? Den posten der ga ingen mening.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva? Den posten der ga ingen mening.
Vis hele sitatet...
1980 tallet kjent for sine svart hvitt og stum filmer i HELE 240p
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
1980 tallet kjent for sine svart hvitt og stum filmer i HELE 240p
Vis hele sitatet...
Er du seriøs nå? Isåfall fremstår du som særdeles lite intelligent.
Ja!

Jeg liker ikke gamle filmer, du kan værsegod å se på de jeg liker ikke gamle filmer
Shit, der er en fyr her med andre meninger og preferanser naar det kommer til film enn det jeg har! KRISE!
Ro dere ned folkens. Pjokken har sagt at han ikke liker filmer fra 80-tallet. End of discussion
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Shit, der er en fyr her med andre meninger og preferanser naar det kommer til film enn det jeg har! KRISE!
Ro dere ned folkens. Pjokken har sagt at han ikke liker filmer fra 80-tallet. End of discussion
Vis hele sitatet...
Betyr ikke at jeg ikke kan være uenig med den meningen, spesielt ikke når han formidler det slik han gjør.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Shit, der er en fyr her med andre meninger og preferanser naar det kommer til film enn det jeg har! KRISE!
Ro dere ned folkens. Pjokken har sagt at han ikke liker filmer fra 80-tallet. End of discussion
Vis hele sitatet...

Har aldri sagt at det er krise om han har andre meninger enn meg. Men å komme å si at du ikke liker 80 talls filmer uten å ha sett mange av de gode gamle klassikerene som kom på 80 tallet blir litt merkelig.Samt å si at stumfilm og svart/hvitt film hører til på 80 tallet....men det er nå bare meg. Selvfølgelig får ts mene hva han vil, men ha ihvertfall grunnlag og fakta i orden først.
Langt færre gode filmer har kommet etter rundt 1995 uansett. Ang. Red Dawn har jeg bare sett den gamle som heller ikke imponerte nevneverdig, men var grei mindless underholdning. Vet ikke om jeg har noen passende forslag å komme med når TS åpenbart har en dritkjedelig filmsmak.
Jeg liker ikke gamle filmer, du kan værsegod å se på de jeg liker ikke gamle filmer
Vis hele sitatet...
Sitat av Elshop Vis innlegg
"Nattsvermeren" har jeg også sett, veldig bra den også!
Den første alien filmen har jeg også sett som er fra 1979, utrolig bra!
Full metal jacket har jeg sett, veldig bra film synes jeg.
Vis hele sitatet...
ja og svart hvitt stum
Vis hele sitatet...
Makes sense...
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Har aldri sagt at det er krise om han har andre meninger enn meg. Men å komme å si at du ikke liker 80 talls filmer uten å ha sett mange av de gode gamle klassikerene som kom på 80 tallet blir litt merkelig.Samt å si at stumfilm og svart/hvitt film hører til på 80 tallet....men det er nå bare meg. Selvfølgelig får ts mene hva han vil, men ha ihvertfall grunnlag og fakta i orden først.
Vis hele sitatet...
Igjen, dere diskuterer subjektive meninger. Du mener han gaar glipp av gode filmer om han ikke vil se filmer som ble laget paa 80-talet. Han driter i filmene og vil ikke se de. Paastanden om svart/hvitt film var droy, greit nok men det er fortsatt ikke en grunn for aa dra traaden vekk fra det traadstarter spurte om.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Igjen, dere diskuterer subjektive meninger. Du mener han gaar glipp av gode filmer om han ikke vil se filmer som ble laget paa 80-talet. Han driter i filmene og vil ikke se de. Paastanden om svart/hvitt film var droy, greit nok men det er fortsatt ikke en grunn for aa dra traaden vekk fra det traadstarter spurte om.
Vis hele sitatet...
Jo det er det fordi internett eksisterer hovedsaklig for å rakke ned på andres meninger uten å risikere juling.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
vell, Super 8 er en ganske ny film som kan sammenlignes, barn redder ikke USA fra andre land som Korea eller Kina eller hva det da var som skjedde i Red Dawn. Men mot et slags romvesen. vet, høres teit ut, men er en kjempe bra film. Det er Steven Speilberg som er regisør. Steven leverer alltid

OFF TOPIC: liker at det er mange "Gamle" film supportere her. personelig mener jeg at The Good, the Bad and the Ugly fra 1966 er en av de kuleste filmene jeg har sett, Apocalypse Now (1979) er også en klasikker
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Langt færre gode filmer har kommet etter rundt 1995 uansett. Ang. Red Dawn har jeg bare sett den gamle som heller ikke imponerte nevneverdig, men var grei mindless underholdning. Vet ikke om jeg har noen passende forslag å komme med når TS åpenbart har en dritkjedelig filmsmak.
Vis hele sitatet...
dummeste eg har hørt. viss du ikke har noen forslag så kan du bare la være å kommentere.
Toy soldiers er jo en ganske artig film
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
1980 tallet kjent for sine svart hvitt og stum filmer i HELE 240p
Vis hele sitatet...
Troller du? Tviler på at du finner en eneste svart-hvitt stumfilm film fra 80-tallet. Dessuten er det ikke i 240p? Du får det i 1080 og full HD også. Er du tilbakestående?
Er nokk ikke tilbakestående, liker bare ikke gamle dritt filmer.

til Norwegianhobo, Toy soldiers lastes ned nå
Sitat av Elshop Vis innlegg
Er nokk ikke tilbakestående, liker bare ikke gamle dritt filmer.

til Norwegianhobo, Toy soldiers lastes ned nå
Vis hele sitatet...
Med full respekt for dine ytringer, hvor mange 80 talls filmer har du egentlig sett siden du mener at det er bare gammelt dritt?

Jeg prøver bare å fortelle deg at du går glipp av mange fantastiske filmer og at det er noen millioner mennesker som påstår at du tar feil ifølge denne listen her.
http://www.imdb.com/chart/top?ref_=nb_mv_3_chttp
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Med full respekt for dine ytringer, hvor mange 80 talls filmer har du egentlig sett siden du mener at det er bare gammelt dritt?

Jeg prøver bare å fortelle deg at du går glipp av mange fantastiske filmer og at det er noen millioner mennesker som påstår at du tar feil ifølge denne listen her.
http://www.imdb.com/chart/top?ref_=nb_mv_3_chttp
Vis hele sitatet...
Kanskje 2 eller 3 stk.

Grunnen for det vet jeg ærlig ikke men jeg liker de bare ikke.

Vell fant en film jeg fikk lyst til å se.

"The vanishing" 1988 utifra beskrivelsen så høres den jævlig rå ut.


I dag så så jeg Seven og Sin city på skolen. de var jævlig kule!


Vell kanskje jeg tokk feil!
1980 høres så gammelt ut, dritt filmer tenker jeg, som stum film og sort hvit men farge tven kom vell i 1970 tia så.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har du bodd under en stein?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Har du bodd under en stein?
Vis hele sitatet...
Har du kyssa ræva mi?
Sitat av Elshop Vis innlegg
1980 høres så gammelt ut, dritt filmer tenker jeg, som stum film og sort hvit men farge tven kom vell i 1970 tia så.
Vis hele sitatet...
LOOOL! Fargefilm har vært vanlig siden 50- 60-tallet. Stumfilmen døde på 30-, 40-tallet om jeg ikke husker feil.
I Norge fikk vi farge-TV først i 1972.
Betyr ikke at kinofilmene var i svart/hvitt. VHS-spilleren kom vel først på 80-tallet eller noe uansett. Uansett!!?? Moot point.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Er nokk ikke tilbakestående, liker bare ikke gamle dritt filmer.

til Norwegianhobo, Toy soldiers lastes ned nå
Vis hele sitatet...
Gjør du ikke? For i en tidligere post sier du at du liker de.

Sitat av Elshop Vis innlegg
Den første alien filmen har jeg også sett som er fra 1979, utrolig bra!

Full metal jacket har jeg sett, veldig bra film synes jeg.
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å tvinge deg til å like eldre filmer, men når du påstår at alt før 1990 var svarthvitt uten lyd så blir det litt drøyt. At du i tillegg sier at du hater alle filmer før 1990 og så sier at du liker et par av de, så vil jeg tro at du er temmelig trangsynt.
Sist endret av Dongerino; 4. april 2013 kl. 00:36.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Gjør du ikke? For i en tidligere post sier du at du liker de.



Prøver ikke å tvinge deg til å like eldre filmer, men når du påstår at alt før 1990 var svarthvitt uten lyd så blir det litt drøyt. At du i tillegg sier at du hater alle filmer før 1990 og så sier at du liker et par av de, så vil jeg tro at du er temmelig trangsynt.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser litt lengre opp, retard, så ser du at jeg tokk feil, og jeg sa 1980 ikke 1990. Jeg har mine meninger du har dine, nå gå til mammaen din
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
Hvis du leser litt lengre opp, retard, så ser du at jeg tokk feil, og jeg sa 1980 ikke 1990. Jeg har mine meninger du har dine, nå gå til mammaen din
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde du heller ikke! Hvorfor prøver du å lyve i en tråd der det svart på hvitt står hva du har sagt?

Sitat av Elshop Vis innlegg
1980 tallet kjent for sine svart hvitt og stum filmer i HELE 240p
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dongerino; 4. april 2013 kl. 14:01.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
1980 tallet kjent for sine svart hvitt og stum filmer i HELE 240p
Vis hele sitatet...
KP for godt formulert og informativ post.