Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1141
Har søkt nettet opp og ned (føler jeg). Benytter meg av VPN når jeg henter/deler torrents. Og bruker µTorrent som software til torrents. Har forsåvidt vært fornøyd med VPN leverandøren, men i det siste har det hendt at jeg mister connection.

Så.. Finnes det noen enkel måte å få µTorrent til å ikke fortsette arbeidet med den egentlige IP-adressen min (som den setter igang å gjøre når VPN går ned). Eller finnes det noen andre torrent program som vil gjøre den nytta?

Håper dere oppfatter hva jeg jeg lurer på her.
Her er løsningen, et PowerShell script:

$vpnregexp="PP Gigabit NL|PP Steinsel|PP Erfurt|PP Rotterdam|PP Gigabit US|PP Bucharest"

$a = netstat -r | where {$_ -match $vpnregexp}
if ($a -eq $null) {
write-host "None of " $vpnregexp " is connected"
exit
}
$vpn = $matches[0]
write-host $vpn " is connected"

$torrentID = Get-Process | Where-Object {$_.Name -eq "utorrent"}
if ($torrentID -eq $null) {
write-host "Torrent is not running"
exit
}

write-host "Torrent is running as " $torrentID.id
$cnt = 0
$min = 0
while (1 -eq 1) {
$a = netstat -r | where {$_ -like ("*" + $vpn + "*")}
if ($a -eq $null) {
Get-Process | Where-Object {$_.Name -eq "utorrent"} | kill
$d=date; Write-Host "Stopped at " $d
exit
}
sleep -s 1
$cnt = $cnt + 1
if ( ($cnt % 60) -eq 0) {
$min = $min + 1
Write-Host "Monitor is running " $min " minutes."
}
}
Vis hele sitatet...
Du må først starte opp VPN, deretter uTorrent, og så kjøre scriptet.

Vet du ikke hvordan du gjør det, sjekk ut her.

Eventuelt kan du følge denne linken, er mange svar som skal fungere.
Sist endret av Spirituell; 30. november 2011 kl. 18:53.
Gjør powershellscriptet så mye mer enn å si i fra om VPN er aktivt?
I tillegg må du tune i forhold til hvordan det ser ut når du kjører netstat -r.
Mulig det finnes en bedre løsning, vet ikke om det funker heller... har ikke prøvd.
Hva med å opprette en tunnell over torrentporten, slik at alt rutes over localhost: port.. og hvis vpn er nede.. så kommer ikke trafikken videre?
Sist endret av Xeon; 30. november 2011 kl. 18:58.
Det stopper torrentsene når VPN er frakoblet.
Så det i koden nå, slurvlesing fra min del :-) Noen som har forsøkt det jeg skrev ovenfor?
Hvis VPN skulle klare å reconnecte..
Jeg har sett opp i firewall at uTorrent bare slipper igjennom når jeg er koblet på VPN. Om det er den beste løsningen vet jeg ikke, men den klarer nå iallefall å fortsette etter en reconnect og jeg slipper å styre med scripts hver gang.
Sist endret av Joken; 30. november 2011 kl. 19:05.
OT:
Er det mange som kjører torrent gjennom slike anonymiseringstjenster nå? Hvilket ambefaler dere? hvilket er de billigste?
Det er TOTALT unødvendig. Tregt og NULL sikkerhet.
Her var det MYE rart.
Hvis du payer for proxy/vpn så får du normalt neste 90% av hastigheten din. (free... ja ræv speed)

Hvis du skal tving utorrent å bruke proxy, bare gå på settings i utorrent og fyll ut. (under "connection" bare velge der)

Hvis du bruker VPN , er default at alt skal gå mellom vpn; Hvis du har slått av, så ikke gjør det.
Gå på settings i utorrent, under "Advanced" , bla deg ned over til startern sier "net" finn frem til "net.bind_ip" fyll ut ip'en du får fra vpn, vips alt går over KUN vpn.


sliter du forsatt så google: utorrent net.bind_ip and net.outgoing_ip vpn

bilde på hvordan se ut : http://img144.imageshack.us/img144/9244/advancediw5.jpg
Sist endret av ontheroad; 1. desember 2011 kl. 00:09.